וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשו אותי

נגה משל

19.8.2007 / 8:51

בין אם תקראו לו אגפוח או תפוגס, הנאשי - האגס שמגיע מסין - מפוצץ בעסיס עד שבא לסחוט אותו לכוס. חוץ מזה יש לו טעם אגסי ומרקם תפוחי והוא לא זול בכלל

היינו קצת סקפטים לגבי הפרי שנחת על שולחננו. הנאשי, זן של אגס סיני, שעכשיו משווק באופן מסחרי, הגיע באריזת קרטון מהודרת של 4, אבל המראה כשל תפוחי גולד לא כל כך אהובים, קצת הרתיע. בכל זאת טעמנו וגילינו, שכמו שהובטח אכן מדובר במעין אגפוח או תפוגס – טעם של אגס במראה ובמרקם של תפוח.

כל הנוגסים הסכימו פה אחד שמדובר בפרי עסיסי מאין כמותו, שהעסיס המתוק שניגר ממנו הופך אותו למועמד פוטנציאלי לכוס מיץ מרעננת של אמצע אוגוסט. חובבי האגסים בינינו, שהגדירו את מרקמו של אגס מצוי כקצת יבש או חולי, טענו שהמרקם התפוחי מיטיב עם החיך ונעים בפה.

גם תינוקת הבית, שמגלה בימים אלה את טעמו ומרקמו של מה שאינו חלב - פתחה פה גדול לכפית עמוסת נאשי ונראה שהפרי היקר נכנס לרשימת המזונות החביבים עליה. כמה טועמים אחרים הצהירו בתוקף שהם לא אוהבים שילובים מוזרים שגורמים להם להרגיש שהם לא יודעים מה הם אוכלים וההסברים המלומדים שמדובר בזן של אגס מסין ולא בהכלאה בין תפוח לאגס לא שכנעה אותם. יש שיגידו שהם שמרנים ויש שיגידו שהם צודקים.

נוסיף עוד, שכמה מן הטועמים נשבעו שלנאשי יש אפטר-טייסט של מנגו, ולא הם לא היו שיכורים ולא אכלו מנגו בדיוק לפני. הפרי אמנם גדל בקיבוץ יראון, ביתו של יקב הגליל, אבל קשה להאמין שנדבקו בו איכויות של יין טוב שטועמים משכילים יודעים לזהות בו מניפת טעמים עשירה. המלצתנו בעניין טעם הלוואי היא רק אם תטעמו – תדעו.

ערכים תזונתיים:
באגס בינוני-גדול יש 16 גר' פחמימות, 4.5 גר' סיבים תזונתיים והוא עשיר בוויטמין C ו-B.

הפרי משווק על ידי 'פסגות גליל גולן' תחת המותג 'בראשית' שמבסס עצמו כמותג פירות איכות באריזות בוטיקיות (15 ¤ לק"ג, להשיג בשופרסל ובחנויות המובחרות)

נשרף בלחי

ואם כבר אנחנו בענייני אגסים נוסיף ונאמר שפירות בן דור מיסוד המעלה החלו גם הם לשווק זן אגס חדש בשם 'רד-דרוז'. האגס מבשיל מאוחר יחסית (אמצע אוגוסט עד אמצע ספטמבר) ויש לו לחי אדומה כהה על רקע צהוב, שמכסה כמחצית מהפרי. הפרי מצטיין בחיי מדף ארוכים והוא מתוק וקשה. ה'רד-דרוז' מצטרף לשורה של פירות מיוחדים מפיתוח של חברת בן-דור וביניהם: שזיף לימון, שיני כריש, משמש ארומה-קוט, אפרסק פיתה ושזיף אדום ציפה.

באתר:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully