וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נודל אחרי הסרט

רועי ירושלמי

19.8.2007 / 6:16

חריף או פיקנטי עם עוף או טופו - דלינו בצ'ופסטיקס את הנודליות המובילות בתל אביב-הרצליה, החל מהג'ירף, הקיסר המייסד ועד לבית התאילנדי הממכר. יש גם מנות מומלצות

בשונה משלל מאכלי הרחוב הקוסמופוליטיים שהשתלטו על רחובות ישראל בשנים האחרונות, מנת הנודלס היא עולה ותיקה הרבה יותר, שהשתרשה כאן עוד מתקופת המסעדות הסיניות של שנות ה-80.

לאור הטרנדים הבריאותיים, שמבטיחים אטריות שמנוניות פחות, ובעיקר בזכות המהירות ההכנה - היא זוכה לגרסאות ייחודיות מכל קצוות מטבח האסיאתי. מהמסעדות המפונפנות ועד לדוכני הרחוב הז'אנריים - כולם מפרגנים לנודלס.

קיבצנו עבורכם מספר המלצות לסעודת נודלס ראויה, הכוללת הכול ומהכול בצלחת אחת. לכם רק נותר למצוא את זו שהכי מתאימה לכם ללו"ז, לרעב או לסטטוס המשפחתי.

למשפחה הבליינית - מינה טומיי, הרצליה

כמה מסעדות אתם מכירים שהפכו כמעט בין לילה למוסדות? האמת, לא יותר מדי. השף שחף שבתאי, שכבר הספיק לסמן וי על מסעדות אסיאתיות באמסטרדם ובומביי, הצליח במשימה הזו וב'מינה טומיי' הוא מספק מנות מורכבות, עמוסות בחומרי גלם ובהשפעות מכל רחבי דרום מזרח אסיה.

בעוד הסניף התל אביבי של הרשת נהנה, בדומה למרבית המסעדות האסיאתיות מאווירת-אקספרס שכזו, הסניף ההרצליאני משרה תחושה נינוחה יותר, שמתאימה למספר רב של סועדים (נניח זוג הורים, 3 ילדים, וסבתא?) ומתפריט מורחב. מבין המבחר הרב של מנות הנודלס, המורכבות מאטריות ביצים, שעועית ואודון יפניות, עולה ובאה מנת ה'הנוי' הויאטנמית (45 ש"ח). המנה מורכבת מאטריות אודון עבות וגמישות ברוטב חלב קוקוס סמיך, לצד שלל נבטים, פרוסות כרישה, נתחי בקר, בצל ירוק, תרמילי שעועית ירוקה טרייה והשוס – חוטים דקיקים של צ'ילי מיובש, שמוסיפים טווויסט פיקנטי לכל העסק. טעים? אתם לא יודעים עד כמה.

מינה טומיי, אבא אבן 8, הרצליה (יש גם סניף בת"א, פרטים בסוף הכתבה)

לחובבי הרטרו התפרנים – החומה הסינית

המסעדה הסינית הקטנה והחיננית של רפי שיו (אל תתנו לתווי הפנים המלוכסנים להטעות אתכם- הבעלים נמנה על זרע ישראל, דובר עברית שוטפת) מסתתרת לה מזה 10 שנים בפאתי מתחם גן החשמל. סינים חייכנים מגישים מנות כשרות עם ירקות טריים, וללא צבעי מאכל מיותרים - תשאלו את מרק התירס, שלשם שינוי נעדר ממנו הנצנוץ מלאכותי האופייני לו.

התמחותה של המסעדה היא באטריות חיטה, המיוצרות במקום בפורמט מסורתי ונמתחות לעיני הסועדים. שוות במיוחד הן מנת ה'פתיתות לו-מיה' המיוחדת, המורכבת מקרעי אטריות חיטה רחבים, ירקות, ביצים, פטריות ג'ינג'ר, וכוסברה (28 ש"ח) וכן מנת הנודלס הקלאסית, ברוטב סויה, שבה אטריות חיטה דקות, עוף, פלפל ירוק , גזר וכרוב (25 ש"ח).

החומה הסינית, מקווה ישראל 26. כשר.

הבחירה המנצחת – הבית התאילנדי

ב-11 שנות קיומה תוך שיפור והעזה תמידיים, ביססה עצמה 'בית תאילנדי' כמלכה הבלתי מעורערת של האוכל התאי בישראל. השפעת המלכה על נתיניה גדולה עד כדי כך שהשף והבעלים יריב מלילי הביא סועדים תמימים רבים לידי התמכרות קשה, שמחייבת חלק ניכר מהם לפקוד את המסעדה כמעט יום ביומו.

התפריט דובר התאילנדית, שמיועד בימים כהרגלם – ניחשתם נכון – לדוברי תאילנדית, מכיל בתוכו שלל הפתעות ומנות מהנות במיוחד כראט נא (64/69 ש"ח), המורכבת מהירק פאק בונג (המכונה 'מורנינג גלורי' ומזכיר בטעמו ומרקמו באק צ'וי), רוטב שעועית חומה, אטריות חיטה רחבות ורצועות בשר לבן במעטה פריך או שרימפס קלופים.

השוס במקום מסתתר דווקא באחת המנות הפשוטות ביותר – הפאד תאי, מנת הרחוב התאילנדית הכה פופולרית. אטריות האורז המוקפצות עם עוף, ביצה טרופה, נבטים ובצל ירוק מוגשות עם בוטנים קצוצים מעל הן לא פחות מעונג צורף, באחריות.

בית תאילנדי, בוגרשוב 8 (פינת בן יהודה), תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לעסקיות צהריים משתלמות (וירוקות) – זוזוברה וגאו

זוזוברה, האחות המלוכסנת במשפחת המסעדות של האחים ירזין ("מוזס", "טוני וספה", "עד העצם") ואחות חורגת ל'וואגאמאמא' הלונדונית היא מיש-מש מוצלח של מטבחים מכל רחבי מזרח אסיה. התפריט הוותיק, שלא השתנה הרבה מאז הקמתה של המסעדה, לפני כ-9 שנים, כולל בתוכו מספר מנות מנצחות, שהתחבבו עד מאד על הקהל המהוקצע של משרדי הרצליה פיתוח. הסומלא קארי קמבודי (ובעברית - "המנה עם האטריות הירוקות הזוהרות בחושך"), המורכבת מאטריות ראמן ירוקות ברוטב חלב קוקוס ובוטנים עם עוף, חזיר ונוכחות סמלית של שרימפס, זוכה למקום של כבוד בפתנאון הנודלס העברי, לצד מנות ראויות אחרות. עסקית הצהריים כאן משתלמת למדי, וכוללת מבחר, אמנם מצומצם, של מנות 'קטנות' ו'גדולות' ושתייה ב 44 ש"ח.

כמה קילומטרים דרומה משם, במתחם רחוב הארבעה, ניתן למצוא את "גאו", מזללת-בוטיק אוריינטלית סימפטית, מעוצבת לעילא, וגם כשרה על הדרך. מבין מנות הנודלס החביבות, מבריקה באור יקרות מנת ה"גאו ספיישל" (39 ש"ח), הכוללת אטריות ביצים ירוקות ברוטב קארי ירוק וחלל קוקוס ובליווי עוף, ברווז, בקר, בצל ירוק, שעועית ירוקה וג'ינג'ר. נעים כאן בערב ומשתלם כאן בצהריים – העסקיות במקום (39 ¤ למנה ראשונה ועיקרית) שוות למדי.

זוזוברה, שנקר 7 א.ת. הרצליה פיתוח
גאו, החשמונאים 91, תל אביב. כשר

הביתית והמושקעת - לופ

לופ, שהחלה את דרכה כנודלייה קטנה, צפופה ומאד מהנה ברחוב טשרניחובסקי התל אביבי ועברה לפני מספר שנים למיקום רחב יותר בבן יהודה, היא עדיין אחד המקומות המוצלחים ביותר בעסקי האטריות העירוניים. המנות יצירתיות למדי (לופ פורק, הכולל אטריות ביצים נתחי בשר מעושן ולופ חזיר עם אטריות אודון, ראשד ונענע ברוטב קינמון וג'ינג'ר הן מהמעניינות שבהן) והטעם המעודן, והלא מסחרי בעליל של כל העסק עושים לנו הרבה טוב על הלב. מומלץ כאתנחתא מהירה לאלו החוזרים, רעבים אך מרוצים, מהים.

לופ, תל אביב, בן יהודה 177

מעצמת הנודלס הארצית – רחוב אבן גבירול

בשקט-בשקט, הפך אבן גבירול, למעצמת נודלס בסדר גודל שלא יבייש כפר בדרום מזרח אסיה. נדמה שמכל צד צצות לעיני העוברים והשבים נודליות חביבות יותר ופחות, שמתחננות לסטוץ מהיר ומשביע, ככה על הדרך.
הג'ירף, הקיסר המייסד של הנודליות בארץ, נהנה ממוניטין חסר תקדים בעסקי הטייק אווי. שקיותיו החומות ביקרו בחלקן המכריע של הדירות התל אביביות, ולא בכדי - המנה הפיליפינית החריפה (39 ש"ח), עמוסת הקארי הצהוב, נתחי העוף, חלב הקוקוס ובעיקר הכוסברה והבוטנים, היא ללא ספק מהמוצדקות בנודלסי ישראל, כמו גם המנה הקיסרית והמנה החריפה.

קצת צפונה וממול ממוקמת 'גו-נודלס', מזללת אטריות נעימה וכתומה, ששמה את הדגש על מרכיבים בריאותיים ואורגניים (בגבולות הז'אנר, כמובן) ומציעה נודלס מחיטה מלאה ואורגנית וירקות טריים. המחירים מתחילים ב-28 ש"ח בעבור מנה צמחונית וממשיכים עד 34 לנודלס עם בשר בקר.
עוד באבן גבירול – סניף האם של מינה טומיי, עליו כבר הרחבנו 'ווק טו ווק', סניף ראשון לרשת נודליות הולנדיות, הממוקם בכיכר רבין.

ג'ירף, אבן גבירול 49, תל אביב (סניפים נוספים בחיפה, הרצליה פיתוח, אילת ורמת החי"ל)
גו נודלס רח' אבן גבירול 54, תל אביב
ווק טו ווק, אבן גבירול 64 (כיכר רבין), תל אביב
מינה טומיי, אבן גבירול 8, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully