וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שאוכל לבד - שייק פירות

צבי טריגר

28.8.2007 / 8:43

צבי טריגר נכנע לקיץ ומפטם את המקפיא בפירות חתוכים. בשעת כושר הוא זורק אותם לבלנד ורוקח שייקים מגן עדן

גל החום שפקד אותנו השבוע הזכיר לי את קיומו של הבלנדר שלי. בקיץ שעבר הוא עבד שעות נוספות וערבל פירות קפואים, מיצי פירות, קרח, חלב ויוגורט לשייקים מרווים ומרעננים. את בולמוס הבישול החורפי שפקד אותי לאחרונה (ושאחזור אליו בטור של השבוע הבא) החלטתי להשעות לכמה ימים, ובמקומו לפטם את המקפיא בקופסאות של פירות חתוכים. אחרי שהם קופאים אני משליך אותם למערבל יחד עם נוזלים ומארגן לי שייק טעים.

שייק הפירות הזה, שנקרא גם Smoothie, הוא פשוט מאין כמותו להכנה וקל מאוד לגיוון. מספר הגרסאות שאפשר להכין הוא כמספר הפירות הקיימים, והנוזלים שניתן להוסיף להם הם למשל מיצי פירות, חלב, חלב סויה, מים ויוגורט נוזלי. הנוסחה היא כוס אחת של פירות קפואים על כוס אחת של נוזל. אני נמנע מהוספת קרח, כי אז התוצאה דומה יותר לברד מאשר לשייק פירות קטיפתי וקרמי, אבל אפשר בהחלט להחליף מחצית מכמות הפירות הקפואים בקרח.

השייק הוא גם פתרון נפלא לפירות בשלים מדי, שכבר לא מתחשק לאכול, אבל מוקדם עדיין לזרוק. פשוט מקלפים, חותכים לקוביות, זורקים לקופסת פלסטיק נקייה, ומאפסנים במקפיא. השייק עוזר גם ליהנות מפירות שלא בעונתם. כך, למשל, לקראת סוף עונת התותים, מאפסנים במקפיא קופסאות של תותי שדה שטופים ומנוקים, וכך יש תות שדה זמין לשייקים לאורך כל הקיץ. ברוב המרכולים ניתן להשיג היום גם פירות יער קפואים, וגם הם יחגגו בתוך ה-smoothie שלכם.

המתכון שבחרתי להביא פה מבוסס על שלושה פירות: בננה, קיווי וקובו. אני מכור לקיווי שהוא אחד הפירות האהובים עלי ביותר (והוא יככב באחד המדורים הקרובים). הקובו (Koubo), שמוצאו בדרום אמריקה הוא אזרח יחסית חדש על מדפי הפירות שלנו והוא פרי קקטוס עסיסי, מתוק ויפהפה. כשחוצים אותו, מרוב צבעוניות קשה להאמין שהוא לא עשוי פלסטיק. את הקליפה האדומה והעבה מרחיקים, ומקפיאים רק את בשר הפרי הלבן, המנוקד זרעים שחורים שמזכירים קצח.

שייק בננה, קיווי וקובו ליחיד

המצרכים:
1 בננה
1 קיווי
½ קובו
כוס מיץ תפוזים סחוט טרי


ההכנה:
1. קולפים את הפירות, פורסים, ומקפיאים לפחות ללילה.

2. שמים בבלנדר את הפירות הקפואים ואת מיץ התפוזים. מערבלים במשך 5 דקות (ולא פחות). מתקבל שייק קטיפתי וסמיך, במרקם של גלידה רכה.

3. יוצקים את השייק לכוס גבוהה ושותים מיד.

טיפים וגיוונים:

1. אפשר להחליף את מיץ התפוזים בחלב, חלב סויה, או יוגורט נוזלי.

2. אם משתמשים בחלב – כדאי להוסיף ½ כפית תמצית וניל ומעט מיץ לימון סחוט טרי, כדי לשבור מעט את המתיקות של השייק.

3. טעים להוסיף לשייק על בסיס חלב גם כף של טחינה גולמית (רצוי אורגנית משומשום מלא).

4. אפשר להכין את השייק גם על בסיס מים, אלא שאז טעמו יהיה פחות עשיר.

5. אפשר להחליף את הקובו והקיווי בפטל אדום קפוא או בתותי שדה קפואים: ½ כוס פרוסות בננה, ½ כוס פטל אדום או תותים, וכוס מיץ תפוזים.

6. אם מוסיפים כף אבקת חלבון (להשיג בחנויות טבע), מתקבל שייק חלבון טעים שנחמד לשתות לאחר האימון בחדר הכושר. אבל כדאי לזכור שאבקת החלבון תוסיף טעם לוואי לשייק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully