וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבר היהודי הראשון

שירי כץ

1.9.2007 / 9:19

לבעלת הבית היו נקיפות מצפון פולניות, אבל 'קיטון' הייתה חייבת לעבור שיפוץ מסיבי. השבוע היא נפתחת מחדש עם התפריט הישן ובר אלכוהולי משופר

אורנה רסקין היא דור שלישי במסעדת קיטון, שנוסדה ב-1945. היא מנהלת את המקום זה שמונה שנים וזוכה לסיוע משרה רוזנברג, בת דור המייסדים, ומבני הדור הרביעי שקופצים גם הם לעזור לפעמים. עד יום שישי האחרון היתה המסעדה סגורה למשך חודש שלם בשל שיפוצים.

במהלך התקופה נאלצה רסקין להתמודד עם נקיפות מצפון פולניות שעשו לה הלקוחות. "אנשים הגיעו כרגיל, על אוטומט, למסעדה, התכוונו לאכול מרק ושניצל, וגילו שסגור", היא מספרת. "התלוננו נורא, אבל פשוט לא היתה ברירה. הייתי חייבת לשפץ את המקום בגלל הנחיות של משרד הבריאות לגבי המטבח, והיה ברור שזה יהיה כמו במגדל קלפים: ברגע שנוגעים בקיר במטבח חייבים להחליף את כל האינסטלציה ואז לשנות את התאורה. אז פשוט שיפצתי את הכל במכה אחת ודי".

התוצאה ניכרת במרצפות מצוירות של פעם, תאורה חדשה, ריהוט שנבנה במיוחד אצל נגר ועיצוב שישמור על תחושת הבית המזרח אירופי שתמיד שלטה במקום. רסקין מוסיפה שהחבילות לראש השנה מוצעות כרגיל, עם דיל של געפילטע פיש, כבד קצוץ או מרק קרעפלך ומנת בשר לבחירה כמו צלי בקר או שוק עוף בדבש וקינוח ב-120 שקל לסועד.

ועכשיו לסקופ: אחרי החגים, כפי שנהוג לומר במחוזות פולניים, יהפוך קיטון מדי ערב לבר היהודי הראשון, עם מבחר גדול במיוחד של וודקה, מזטים ושעות פעילות עד 2:00. בינתיים אפשר להסתפק בבירה מהחבית שנוספה במקום.

קיטון. דיזנגוף 145. טל' 5233679. פתוח: כל השבוע 11:30-2:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully