וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופים את זה כמו שצריך

רועי ירושלמי

9.9.2007 / 0:43

אחרי חודש של פעילות כבר די ברור שהבייקרי, בוטיק המאפים והמתוקים של 'הבראסרי', הוא מהפטיסרי הכי מוצלחים בת"א. השוס במחיר המנצח: מיני עוגות תפוז וגזר

קשה מאד שלא לעצור, ולו לרגע קל, מול הפנתיאון החדש שקם לו בחודש האחרון באבן גבירול. על אף השטח המצומם ה'בייקרי', בוטיק המאפים והמתוקים של 'הבראסרי' מהווה שיא חדש של השקעה עיצובית.

הפטיסרי הזערורי - 6 שולחנות שיש זעירים גודלו - מבית היוצר של בני הזוג מתי ורותי ברודו (הבעלים של 'הקופי בר', 'הברסארי' ובקרוב גם של מלון בוטיק חדש, בבניין שאכלס עד לפני כשנה את ארטישוק) הוא אח חדש ומפונפן לבוטיק של הקופי בר והכי רובע שמיני שהיו לנו אי פעם בתל אביב. בעוד שהסניף בקופי בר נהנה מקורטוב של רישול חינני, שכאילו מלחשש באדיבות תקיפה: "סליחה, עובדים כאן", האח האבן גבירולי מלא בווייב עירוני, אלגנטיות ונונשלנטית ונהנה מאווירה אפלולית תמידית, בזכות ארונות שחורים גבוהים, שיש-מרמרה חיוור ונגינת פסנתר דרמטית ברקע.

אין ספק, שפתיחת בוקר יותר פריזאית מזו, לא יכלו פרנקופוני העיר תל אביב לבקש. ואכן, הקהל מצביע ברגליים - אינספור פעמים עברנו ממול למקום מאז הפתיחה, ונדמה שגודש האנשים הראשוני רק הולך וגובר.

הולכים על בטוח

הרעיון שעומד מאחורי הבייקרי ברור - כאן נמכרים כל סוגי הלחמים, הכריכים, ובעיקר העוגות והעוגיות שמוצעות לסועדים ב 'קופי בר' ובבראסרי', בלי שום הפתעות והבלחות חד פעמיות. המבחר הרחב כולל את להיטי הבראסרי שמביניהם שווה לציין את לחמי הפלוט (6 ש"ח) והבגטים הפריכים (8 ש"ח), את טארט הפירות והקרם פטיסייר המפנק (72 ש"ח), את הטארט טאטין החתיך (76 ש"ח) וכמובן שאת המילפיי האגדי של המקום (24 ש"ח למנה ליחיד).

בדמות השוס במחיר המנצח, נציין את מיני עוגות התפוז והגזר שנלוות בימים רגילים לארוחת הבוקר של הבראסרי ומוצעות כאן ב-3 שקלים בלבד. נציגות הקופי בר נהנית משגריריה המובחרים ביותר- הטירמיסו המעולה והידוע לשמצה (24 ש"ח) והטרייפל, קינוח גבינת מסקרפונה ופירות העונה (24 ש"ח), שנמכרים בכוסות זכוכית המציגות בגאווה את שכבותיהם של הקינוחים הללו.

מבין מעט הפריטים היחודיים למקום וששווה לתת עליו את הדעת, נציין את עוגת הסנט אונורה היפיפיה, המורכבת מבצק עלים, שקדים מולבנים, קצפת ופחזניות ממולאות בקרם פטיסייר ומזוגגות (70 ש"ח, מוצע רק בהזמנה מראש ובסופי שבוע), ואת עוגיות הלינצר, העשויות ריבה וחמאה (27 ש"ח לחבילה).

אף על פי שהמחירים לא זולים, ניתן לומר שהתמחור סביר בגבולות הז'אנר, וזאת מבלי לקחת בחשבון שהבייקרי נהנה ממקום של כבוד בצמרת המצומצת של הפטיסרייה הישראלית. גם האריזות היפיפיות (שעליהם אמון להב הלוי, מסטודיו "Big eyes") מוסיפות לחן הכללי של שלל המתוקים ולפיתוי להגניב אותם למקרר הביתי.


בייקרי בראסרי, אבן גבירול 70 תל אביב. בניגוד לבראסרי, פתוח בין 7-20 וסופשים 8-17.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully