וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכשרים למהדרין

שי אילן

12.9.2007 / 12:13

מי שחושש משביעית או עורלה יוכל לעשות את החג עם היינות של יקב ציון וטפרברג שגם מחיריהם סבירים

שני יקבים עשו השנה מהלך שיווקי של מעבר מהשוק הדתי והחרדי לכלל השתיינים. השניים הם יקבי ציון, הוותיק ביקבים הפעיל היום בישראל ו"יקבי אפרת" ששינו את שמם ל"טפרברג 1870", שם המשפחה שמאחוריו מסתתר בעצם אחד היקבים הגדולים בישראל. מי שחושש מטבל שביעית או עורלה חלילה יכול למצוא את היינות הללו די בקלות ברשתות השיווק. יתרון בולט אחד שלהם – מחיריהם סבירים מאוד.

יקב טפרברג הוציא שלוש סדרות של יינות, סילבר, טרה וסדרת הבוטיק – רזרב. מחירי היינות נעים בין 34 ל-95 שקלים. סקרנו כבר במדור זה את ה"רוזה 2006" החביב של טפרברג. טעמנו גם את ה"קברנה מרלו" מסדרת "טרה" שמהווה תמורה ראויה למחיר – 48 שקלים. זהו בלנד של 70 אחוז ענבי קברנה סוביניון, 25 אחוז ענבי מרלו ו – 5 אחוז קברנה פרנק. יין בעל גוף בינוני עם טעמי פירות אדומים בעיקר ומעט טעמי חבית. במחיר של 48 ¤, לא רע.

מריטאז' 2006: בלנד זהה של ענבי קברנה ומרלו, קצת עמוק יותר וכהה, עם נוכחות עץ יותר מודגשת. בעל גוף בינוני וארומה חביבה. מחיר סביר – 56 שקלים.

היקב עושה גם מספר יינות לבנים, ביניהם השרדונה "רזרב" 2005, יין מדיף ריח של פירות טרופיים וטעמי לימון ותפוז, ומעט פירות ירוקים כמו תפוח ואגס. היין, שבילה זמן רב יחסית בחבית, שמונה חודשים. הוא בעל גוף בינוני, ליווי נאה של עץ אלון וגימור טוב.

ריזלינג לבן בציר מאוחר 2006: יין קינוח טוב מאוד. מתיקות נדיבה, פרחוני עם גוון הדרי. יין בעל ניחוח חזק עם גוון רחב של פירות רכים ומתוקים בחיך וניואנס דיבשי. מחירו כ-34 ¤ - תמורה מצוינת למחיר.

שני היקבים הללו, טפרברג וציון אולי עושים יין שנים רבות, אבל ההתאקלמות בשוק יינות האיכות הישראלי אחרי שנים רבות של ייצור יין פטישים תיקח זמן. אין ספק, עם זאת שאם שופטים על פי המרץ של היצרנים וחוכמת השיווק שלהם, הם ילמדו את רחשי השוק וההעדפות של השותים המתוחכמים יותר תוך זמן לא רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully