וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד הלוהט הבא

שירי כץ

28.9.2007 / 8:30

שתי מאפיות חדשות מאששות את הטרנד החדש בעולם הלחמים: הסגנון האירופי-ניו יורקי. בתפריט: קראנץ' פררו רושה וכריך ריקוטה עם תאנים ודבש

אחרי שמשפחת ברודו, חוזי הטרנדים המקומיים, פתחו את הבייקרי של הבראסרי (כאחות לבייקרי של הקופי בר), היה ברור שמאפיות בסגנון אירופי-ניו יורקי יהיו הטרנד הלוהט הבא.
והנה, שתי מאפיות חדשות עונות בדיוק לכללי ז'אנר. ב'בליקר בייקרי' של הקונדיטור אורן בקר (לשעבר שף-קונדיטור ברביבה וסיליה וברולדין) נאפים לחמים, קישים - למשל עם גבינת עזים ופלפלים קלויים (45 שקל לקיש בגודל בינוני), מאפי שמרים - למשל במילוי קרם אננס עם פירות טרופיים (12 שקל), ואף קראנץ' שוקולד פררו רושה עם בצק בחוש, קורנפלקס ונוגט (34 שקל). נוסף על כך מייצרים במקום מאפים מיוחדים כגון לחמים ועוגות ללא קמח או ללא סוכר. המאפייה אמנם ממוקמת בפתח תקווה, אך קינוחיה נגישים לתושבי הרצליה בבליקר לאונג' בר אשר במרינה בהרצליה ובמסעדה האיטלקית Lucca.

כריך בריא ופתוח

בניגוד לקינוחים ולשחיתות הקלורית שמציע בליקר, שמתאימה לבעלי "תשוקה אמיתית למתוק" כהגדרתו של בקר - ברמת החי"ל נפתח, במהלך החודש האחרון, בית קפה-בייקרי מסוג שונה לגמרי. כאן המדובר הוא ב"פרוסות", בית קפה ובייקרי בהשראה אירופית, שפתחה משפחת אלון לאחר ששבה מנדודים בעקבות עבודותיו של האב (שמעון אלון, איש היי-טק) ברחבי אירופה ובארצות הברית במשך 25 שנה. האופה היא תזונאית בשם אתי אנג'ל (שאין לה קשר לבעלי המאפייה המפורסמת, אך ששם נעוריה הוא דווקא רול, לחמנייה באנגלית).

הדגש כאן הוא על לחמי בריאות עשויים מחמצת (שאור) וקמחים של שיפון, קמח חיטה מלא, ודגנים, כאשר חלק קטן מהקמחים אפילו אורגני. על הבסיס הזה מגישים במקום סנדוויצ'ים של בריאות, המותקנים ברגע ההזמנה. כדי שלא לצרוך כמות גדולה מדי של פחמימות מציעים גם כריך פתוח (טרטין), חתוך למשולשים. למשל: עם מוצרלה, עגבניות וחצילים קלויים, או כריך ברי עם צימוקים ואגוזי מלך, וכן כריך גבינת ריקוטה עם דבלים ודבש (החל ב-32 שקל).

הכריך החביב ביותר על שמעון אלון מכיל גבינה לבנה, צנונית, עגבניות, מלח גס ושמן זית, שמזכיר לו כריך שאמו היתה מכינה לבית הספר. להשלמת הארוחה מציע בית הקפה גם סלטי בריאות עם גרעיני חמנייה, נבטים, עגבניות, מלפפונים, פלפלים, כרוב, גזר וחסה פרוסים דק. הסלט מתובל בעדינות ומוגש עם רוטב טחינה בצד, ועם מגש לחמים (35 שקל). סלט נוסף כולל רצועות חזה עוף בגריל עם עגבניות, רוקט, עלי חסה ושעועית עדינה ברוטב ביתי (39 שקל). אז נכון שהלחם המבוקש ביותר מאז הפתיחה הוא לחם שיפון בסגנון רוסי (לחם דחוס הנשמר שלושה-ארבעה ימים למרות שאין בו חמרים משמרים), ולחם הבית הוא כפרי בלגי של 2 ק"ג עם 80 אחוז קמח מלא, אבל במקום מציעים גם מתוקים-מפנקים בסגנון וופל בלגי (שאגב, גם הוא מקמח מלא), גרנולה ביתית ופרנץ' טוסט על בסיס בריוש עם בננה.

ארוחות בוקר כל היום

למרות פופולאריות הלחמים, פרוסות לא מסתמך רק על לקוחות חובבי מאפים ו/או בריאות, ומגיש ארוחות בוקר במשך כל שעות היום - מה שהופך את בית הקפה השכונתי למקלט לארוחות משפחתיות לא מחייבות. המיוחדת שבארוחות הבוקר נקראת ביצים בנוסח פלורנס. הביצים שלוקות כך שהן קשות מבחוץ ורכות מבפנים, ומוגשות על מצע תרד חלוט המוקרם ברוטב פטריות ופרמזן. (החל מ-42 שקל לארוחה, המוגשת עם קפה ומיץ פירות הנסחט במקום). לאנשי קרית עתידים מציע בית הקפה גם עסקיות הצהריים הכוללות מנות כמו חזה עוף צלוי עם פירה תפוחי אדמה (44 שקל) או קיש יומי משתנה. למי שמעדיף את פרוסות אצלו בבית, הבייקרי מציע שירותי קייטרינג לאירועים גדולים כקטנים.

בליקר בייקרי. להשיג בבליקר לאונג' בר (קניון ארנה, השונית 2, מתחם המרינה, הרצליה. טל' 9500000-09. פתוח: א'-שבת 9:00-3:00); או במסעדת Lucca (השונית 2, מרינה, הרצליה. טל' 9514000-09. פתוח: א'-ד' 12:00-24:30, ה'-ו' 12:00-1:00, שבת 12:00-24:30).
פרוסות בית קפה-בייקרי. הרוגי מלכות 11. טל' 6492000. פתוח א'-ה' 7:00-24:00, ו' 7:00-17:00, שבת 9:30-24:00.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully