וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזמינו מקום לרביעי

רועי ירושלמי

1.10.2007 / 6:53

כשמעדנייה אהובה מפזרת כמה שולחנות לסעוד במקום זה כיף, כשהיא מציעה גם ארוחות ערב עם ראשונות מופלאות - זה כיף פי אלף. 'רונימוטי' הולכים עוד צעד קדימה

יש משהו מאוד מפתה במעדניות שמציעות גם לאכול אצלן ולא רק להסתפק בטייק אווי מהוויטרינות המגרות. פעם אחר פעם אנחנו נמלאים בהכרת תודה לבעלים שמסכימים, בדרך כלל על פי בקשת (שלא לומר לחץ) הקהל, לנדב לנו שולחן ולאפשר לנו לטעום מהטרי-טרי שלהם במקום עצמו.

מסיבות אלה שמחתי מאוד לשמוע שאל תפריט הצהריים החביב והמשתלם של המעדנייה האיטלקית 'רונימוטי' ברמת החייל נוסף באחרונה גם תפריט ערב.

למי שלא מכיר, 'רונימוטי' הוא מפעלון פסטה ומעדנייה, היושב מזה כשנה ברמת החי"ל (לפני כן ישבו במתחם הבורסה בר"ג בהתחלה כמעדנייה בלבד ואחר כך אפשרו גם ארוחות צהריים), ומתופעל ביד רמה על ידי בני הזוג מוטי סופר (לשעבר צ'אנקולו' ו-'פרונטו') ורוני בלפר. המטבח התוסס והגלוי למחצה של המקום, מנפק פסטות, רטבים, ממרחים, לחמים וקינוחים איטלקיים ובמהלך חייו הספיק לצבור לעצמו – בצדק, יש לומר - קהל מוצק של אוהדים מסורים שדרש וקיבל את 'רונימוטי' גם בערב.

התפריט החדש - וריאציה מורכבת ומושקעת יותר של תפריט הצהריים, מוגש בינתיים רק בימי רביעי וחמישי, בין השעות 17:00- ל-22:00, ונראה שמדובר בהצלחה. כשמגיע היום והשעה המעדנייה הקטנה הופכת פניה ועל השולחנות נפרשות מפות לבנות. לאווירה החיננית מפריע רק היעדר הקפדה על הפרטים הקטנים שמסביב וחבל. אני יודע שלזוג סופר-בלפר יש רצון טוב ואני מלא הערכה כלפיהם, אבל עם קצת מחשבה והשקעה השולחנות יכולים להיות באותו גובה והמפות - מעומלנות. מצד שני זוהי רק ההתחלה ואין ספק שלמקום פוטנציאל להפוך ללוקיישן מלבב הרבה יותר.

לכו על הרבה ראשונות ודלגו לקינוחים

היצע המנות הראשונות בתפריט הערב של 'רונימוטי' מוצלח במיוחד וכולל מבחר מנות מורכבות, עשויות היטב, נדיבות בגודלן ומתומחרות בהגינות. כפתיח מוצלחות במיוחד הפוקצ'ה החמה והעשירה בשמן זית (10/14 ש"ח, תלוי בגודל), שאליה נלווה ממרח פסטו מענג ומשחתי. תענוג צרוף.

פיקי, מנה קרה של תאנים טריות עם גושים עשירים ונימוחים של מוצרלה באפאלו בזיליקום וחומץ, הייתה לא פחות ממופלאה (28 ש"ח) וגם מנת האספרגוס ופטריות הפורטובלו ברוטב החמאה והפרמזן (36 ש"ח), לא תישכח במהרה.

עוד בראשונות: מולים ביין לבן (58 ש"ח), מלאפטי (לביבות תרד, פלפל, בצל וגבינה ברוטב רוזה, 29 ש"ח) פלטת גבינות (28 ש"ח) ונקניקים (32 ש"ח) ושלל סלטים מפונפנים כסלט אגסים ובו חסות, רוקפור, פקאנים ואגסים ברוטב ויניגרט מתוק (32 ש"ח).

מבחר המנות העיקריות המוצעות במסגרת ארוחת הערב ובמעדנייה בכלל הוא מורכב אך לא באופן מעיק מדי. משהו נאיבי שמזכיר את מה שמכינה עקרת בית יצירתית ומוכשרת במיוחד. רובן על טהרת הפסטה ומביניהן עולות ובאות מנות כפפרדלה ברוטב פסטו רוקולה, פטריות פורצ'יני טריות ואגוזי מלך (69 ש"ח), וכן ניוקי ורביולי במחר מילויים (כבטטה או מנגולד, פרמזן וריקוטה) ורטבים (נפוליטנה, שמנת פרמזן, שמנת גורגונזולה ורוזה מפנק במיוחד).

בנוסף, מדי ערב עמלים ב'רונימוטי' על ספיישל משתנה. בערב שלנו כיכבה מניפת סינטה ברוטב חרדל, שהוגשה לצד ניוקי מטוגן, מעין טוויסט איטלקי ומענג לקונספט הצ' יפס-אנטריקוט-רוטב-קפה-דה-פריז המיתולוגי של המסעדה העונה לאותו שם בז'נבה ומסעדת ל'אנטריקוט הפריזאית.

על אף השימוש בחומרי גלם מצוינים (באמת ששווה לעשות סיבוב במעדנייה ולעשות קנייה הביתה), חשוב לציין שלא נפלנו מאף אחת מהעיקריות שלא הצליחו להשתוות לראשונות המופלאות באמת. במילים אחרות, ולאור מבחר היין המצוין וגודלן הנדיב של כלל המנות, מומלץ לחלוק מספר ראשונות ולדלג ישר לקינוחי הטרטופו הממזריים - טראפלס שוקולד המוגשים ב-3 בציפויים שונים (3 ¤ לכדור, ו-10 ש"ח לטרטופו רומאי).

'רונימוטי', ראול וולנברג 24 מגדלי זיו (רמת החייל), תל אביב. ארוחת הערב מוגשת אך ורק בערבי רביעי וחמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully