וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבק שריפה

רועי ירושלמי

1.10.2007 / 11:34

השיפוץ הבלתי נגמר במתחם הבימה גרם למסעדות שם ליפול בזו אחר זו. 'מרמורק' בת ה-10 היא מאחרוני השורדים ומציעה דיל לילי משתלם עד שייגמר הבלגן. מתי? גם בעירייה לא יודעים

מכת מוות, קשה לחשוב על דרך עדינה יותר להגדיר זאת, הונחתה בשנה האחרונה על העסקים היושבים במתחם הבימה המשתפץ בלב ת"א. נדמה שמאז חורבן כיכר דיזנגוף לא נראה שיממון מתחמי שכזה - חניון הבימה סגור מזה כשנה והפך בינתיים למכתש, מבנה התיאטרון עצמו מנוסר תדיר ודומה לתפאורה ממלחמת העולם השנייה (מי אמר דרזדן ולא קיבל?) ואילו הרחובות סביב סגורים לתנועת מכוניות וגם מעבר הולכי הרגל בהם מלא מכשולים.

התוצאות היו בלתי נמנעות: בזה אחר זה נפלו כל הברים, בתי הקפה והמסעדות הסובבים את מתחם תיאטרון הבימה: "אפרודיזיאק", ה-"ג'אווה-בר" (שכונה "בר-בר"), שני סניפי "הלנה", "מתחת לעץ", "אודישן/רובינא" – הם רק חלק מהמקומות שהיו עמנו עד לא מזמן - חלקם אף שגשגו – ואינם.

"זה עצוב שאחרי 10 שנים, נצח בתחום המסעדנות בתל אביב, אני אאלץ לסגור בגלל המצב הזה," אומר בעצב רמי פבון, הבעלים של מסעדת "מרמורק" והסושייה "מאקי", שמלבד בית הקפה "חצי נחמה", נותר בודד במתחם.

ואכן, ביקור במקום מגלה שולחנות מאובקים בחזית המסעדה (פבון: "היום זה עוד יום טוב. ברגע שעובדים על הבימה הכל נהיה אבק"). בחזית מתנוסס עמוד חשמל טרומי, רעש משאיות מטריד את כל מי שעובר ורחוב הוברמן ממול במצב של ניתוח-לב-פתוח. נוכח המציאות הזו, מספר הסועדים ב'מרמורק', שעמד על תפוסה של כשליש, הוא סוג של נס.

"לא סתם שאר העסקים במתחם פשוט קרסו. העבודות גורמות לכל כך הרבה אבק, שגם אם ניקית עבור הסועדים שולחן, עד שהמנות מגיעות, צריך לנקות אותו שוב. אני מבין את הצורך בשיפוצים, אבל מה שמכעיס הוא שפשוט אף אחד בעירייה לא בא לקראתנו – אפילו לשים חיפוי על החלק הפתוח של המסעדה, כדי להגן מפני האבק לא נתנו לי, שלא לדבר על הקלות במיסוי."

על אף המצב הקשה, פבון החליט לא לוותר ומנסה להתרכז בחיזוק שירות המשלוחים של "מרמורק", מסעדת הבשרים וחביבת יושבי המשרדים והמטכ"ל הסמוך. במקום גם מוצע דיל לילי משתלם, של המבורגר, תוספת ושתייה חריפה או קלה ב-39 ש"ח בין 23:00 ל-1:00, בשעות בהן לא מתקיימות עבודות שיפוצים במתחם.

השיפוצים, בכל אופן, צפויים להימשך לפחות עד סוף 2007, אם לא מאוחר יותר. פבון: " בשלט של העירייה נאמר שהעבודה על רחוב מרמורק תסיים ביוני 2007. אנחנו כבר בספטמבר והיד עוד נטויה, כך שאני באמת לא יודע עד מתי יימשך כל הבלגן הזה. לצערי הרב, בקצב הזה ובמצב הזה, עוד חודשיים שלושה לא תהיה מסעדה."

'מרמורק', מרמורק 10, ת"א, טל': 03-6850194

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully