וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפוקים שלא דוחים

תמר ביאליק

5.10.2007 / 7:59

עשו לעצמכם טובה וודאו שספר הקינוחים הבא שתקנו יהיה 'אני רוצה שוקולד!'. דוח קריאת ביאליק קובע שמדובר באוסף מתכונים מצוין ואפשרי מתובל בהומור והיגיון בריאים

השעה שבע בבוקר ואני יושבת מול המחשב עם חפיסת שוקולד מריר כמעט מחוסלת. אמנם כבר שנים שאני יודעת, ולא רק בסתר לבי, שההתמכרות שלי לשוקולד היא קשה ועמוקה, אבל בכל זאת מדובר בהסלמה. בכל אשמה טריש דסיין. מאז שנפל לידי החמדניות ספרה המרהיב, המשעשע והנפלא "אני רוצה שוקולד!" אני, ובכן... רוצה שוקולד!

בדרך כלל שוקולד והטכניקות הקשורות אליו, מעלים על הדעת כיוונים מוקפדים, מתוחכמים, ומורכבים מאוד. כאלה שהבשלן הביתי הממוצע יעדיף להתרחק מהם, ובמידה רבה של צדק. לרוב, צורך דוחק בשוקולד יענה בקוביית שוקולד מריר זמינה, או בחיסול ממוקד של בראוניז מוכנים. אך דסיין – מצוידת במנה בריאה של הומור אירי מצוין, בהמון רגש, בחוסר פלצנות משחרר ובעיקר בחושים קולינריים חדים – מוכיחה בספרה שאפשר גם אחרת, ומגישה את הספר האולטימטיבי לאוהבי השוקולד.

"אני רוצה שוקולד!" מחולק בחן לפרקים שונים ה"עולים בקנה אחד עם רגעים שונים בחיינו". לפי ההיגיון הזה, כשצריך שוקולד ומהר מה יותר פשוט מלתחוב קוביות שוקולד לסנדוויץ', כשיש אחר צהריים פנוי עם הילדים מה יותר כיף מהכנה משותפת של עוגיות משוקולדות; וכשמגיעים אורחים אפשר להדהים אותם עם עוגת "הכנתי בעצמי" עם פירות אדומים או עם טארט אבסולוטי; ולפעמים נחוצה פשוט "שוקולתרפיה" – כשלחוצים, כשעצובים או כשדרוש פיצוי על יום מתסכל, וזה הרי הזמן המושלם לקרם ברולה עם שוקולד או למעדן שוקולד ביתי.

דסיין מבטיחה בהקדמה שעבורנו הקוראים, המתכונים יהיו קלי-קלות וזאת מכיוון שהיא – טבחית אוטו-דידקטית, עצלנית, חסרת סבלנות ומבולגנת, לעדותה – צלחה אותם. האמת היא שזה אכן מרגיע ובעיקר – זה נכון. מתכון אחר מתכון נוסה מהספר, וההצלחה פשוט פנומנאלית שמעודדת להמשיך. אז שימו את ייסורי המצפון בצד, התעלמו מבחירתה המשונה של המתרגמת לתרגם את המונח "באן מארי", הלא הוא הסיר הכפול, דווקא ל"אמבט מרים", והניחו לעצמכם להישבות בקסם הממכר. כל עוד מקפידים על ההוראות, מדגישה דסיין בהקדמה ואני איתה, המתכונים נפלאים, טעימים ופשוטים מאוד להכנה.

בנוסף למתכונים, תמצאו כאן טיפים שימושיים ותצלומים יפהפיים, שעושים חשק לכרסם את הדפים או לחלופין לרוץ למטבח ולהכין מטעמי שוקולד.

שורה תחתונה

השורה התחתונה היא שאם אתם רוכשים השנה ספר קינוחים אחד – עשו לעצמכם טובה גדולה – וודאו שזה יהיה הספר הזה.

למי?: למכורים כבדים ולמי שאוהב אותם

ידידותי למשתמש: גם הבשלן המאותגר ביותר יצליח להכין את המתכונים הבהירים, הפשוטים והמסודרים המופיעים בספר.

חדש תחת השמש: לצד מתכונים קלאסיים וטיפים מעולים יש גם הרבה חידושים משעשעים ומפתיעים.

מתכון מנצח: היה קשה מאוד לבחור, אבל עוגת השוקולד הנימוחה של נטלי (עמוד 14) ניצחה, כיוון שמדובר בפלא אמיתי. כל כך פשוטה להכנה וכל כך טעימה. כל מי שינסה אותה יספח אותה מיד לקלאסיקות של מטבחו האישי.

מתכון מנצח - עוגת השוקולד הנימוחה של נטלי

"לאור התגובות הנלהבות והרבות שעורר המתכון הזה (כולל תגובותיהם של קונדיטורים מפורסמים), הוא הפך לאחת מה"קלאסיקות" שלי. אל תשכחו לאפות את העוגה יום מראש, או בסוף השבוע בבוקר, אם יש לכם אורחים בערב."

ל-6 עד 8 סועדים:
5 דקות הכנה
22 דקות אפייה
יש להכין יום מראש, אם אפשר

1 קערה בינונית
1 קערה גדולה
1 תבנית בעלת דופן גבוהה, בקוטר 20 ס"מ

200 גרם שוקולד מריר באיכות גבוהה
200 גרם חמאה
5 ביצים
כף קמח
250 גרם סוכר


1. מחממים את התנור לחום של 190 מעלות.
2. ממיסים יחד, במיקרוגל או באמבט מרים, את השוקולד ואת החמאה.
3. מוסיפים את הסוכר ומניחים לצינון לזמן קצר.
4. מוסיפים את הביצים אחת אחת. מערבבים היטב בעזרת כף עץ אחרי כל ביצה שנוספה.
5. לסיום, מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת חלקה.
6. מעבירים את התערובת לתבנית ואופים במשך 22 דקות. העוגה צריכה להיות רכה מאוד במרכזה .
7. מוציאים מהתנור, משחררים את העוגה במהירות מהתבנית ונותנים להצטנן ולנוח.

'אני רוצה שוקולד! ' מאת טריש דסיין, הוצאת כנרת. תצלומים: מאיר פייר מורל, תרגום מצרפתית: ענת מנדל, עריכה מקצועית: פנינה ויסקי. מחיר: 89 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully