וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריח ברמה

שני ארז

11.10.2007 / 10:51

עוד שנים יתגעגעו תושבי המרכז לריח השוקולד ממפעל עלית שפעל ברמת גן. החלופה ההולמת: הניחוח ממפעל השוקולד בעין זיוון

בעין זיוון שבצפון פועל מפעל בוטיק לייצור שוקולד בשם "פרי-ווילג', החיים המתוקים". "וואו, איזה ריח של שוקולד". “וואו, יש פה ממש ריח של שוקולד!”. “תגידו, גם אתם מריחים את השוקולד?”, זו תמצית השיחה הבלתי נמנעת של כל מי שנכנס למפעלון הקטן. 'פרי-ווילג'' הוא פרי חזונם של משפחת צ'פלינסקי, שעלו לישראל לפני ארבע שנים עם ילדיהם.

קרינה צ'פלינסקי, השוקולטיירית, היא נצר לשושלת שוקולטיירים ארגנטינאים שדחפה במזוודה גם את המתכונים המשפחתיים. "בהתחלה חשבתי שאני יודעת הכי טוב ולא עקבתי אחרי המתכונים", היא מספרת על הימים הראשונים, "לפעמים צדקתי, אבל לפעמים התגובות של האנשים החזירו אותי למתכונים הקלאסיים האלה".

"אנחנו לא מתפשרים על המרכיבים ולא מדלגים על שוב שלב בתהליך הכנת השוקולד, כדי שהמרקם והטעם הסופי ייצאו כמו שצריך", היא מוסיפה. ואכן, הדיבורים מגובים בעובדות. הפרלינים, התמחות המפעל, טעימים ביותר ויושבים בנחת ליגה מעל הפרלינים המסורתיים שאתם מכירים, גם מבחינת טעם השוקולד עצמו וגם במילויים כמו קוקוס, ריבת חלב, פירות למיניהם ושילובי שוקולד שונים.

החרמון הוא בעצם הר געש

בחנות המפעל הזוג עורך גם סיורים וטעימות שוקולד. המפגש עם המתוק מחזיר את רוב המשתתפים בסיור לשלבים מוקדמים בילדות.

בזמן שבני הזוג מספרים לנו על התהליך המוקפד שבו הם משלבים במו ידיהם בין כל מרכיבים ליצירת נוזל השוקולד, רוב המאזינים רק בוהים בגושי הקקאו הענקיים ומתים כבר לתת ביס. ההרצאה הופכת למעניינת פלאים ברגע שצלחת טעימות עוברת בין האנשים והפרלינים השונים נעלמים ממנה בשקט יוקרתי.

חברים, ביקור במפעל שוקולד זו עבודה קשה, אבל מישהו צריך לעשות אותה. העובדה שהגעתי למפעל בביואיק במסגרת סיור עיתונאים שנועד להדליק את התקשורת על הרכב המהודר ועל חיים בקלאסה בכלל, עידנה אותי בהתחלה ונטיתי לנגוס בפרלינים כליידי. את הזכרון שלי על היציאה מהסרט "שוקולד" והירידה חסרת האלגנטיות על לחם שחור וממרח נוטלה, ניסיתי להדחיק.

קרינה, איזה פרלין את הכי אוהבת?
"אוי, קשה לי להחליט. אני מאוד אוהבת את כל השוקולדים שלנו. אבל אם צריך, אני הכי אוהבת את פרלין השכבות עם השוקולד והקוקוס, ואת 'הר חרמון'. טעמת כבר את הר חרמון?”

טעמתי את 'הר חרמון', וכך עשו גם אתם בביקורכם במפעל. קרינה הגישה לי קונוס שוקולד גאה ועליו אבקת סוכר בזוקה, שהרי הר החרמון מושלג כידוע. כמו כל פרלין שמכבד את עצמו, גם ל'הר חרמון' יש הוראות אכילה: יש לנגוס בקצה הקונוס ואז להטות מהר את הפרלין אל הפה, כדי לתת לנהר נוגט לזרום לכם היישר לבלוטות הטעם. מסתבר שהר החרמון הוא גם הר געש.

את הפרלינים של המפעל אפשר למצוא במספר חנויות באזור הצפון ('קסם הגולן' ויקבי רמת הגולן בקצרין, 'רפאלי'ס' בקרית שמונה) והמרכז ('בית היין' בקיבוץ מעברות, 'פלורוז' בצומת שילת) ובתכנון גם להגיע בקרוב לתל אביב, אבל שווה ביותר לבקר בחנות הדגל בעין זיוון ולזכות גם בסיור וטעימות. אחרי הכל, קלישאה או לא – איזה ריח של שוקולד שיש שם.

Pri-village החיים המתוקים: פתוח : א'-ה' 9-17, ימי ו' וערבי חג 9-15. שבת וחגים סגור. טל:04-6993622, נייד: 054-2179528

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully