וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקצב הבוגי

שירי כץ

14.10.2007 / 10:57

פעם היינו באים לבוגרשוב לקנות בגדים זולים, היום הרחוב התל אביבי טעים מתמיד. קבלו את החידושים הקולינריים אחרונים

בניגוד לרחובות שמתהדרים בהררי יחסי ציבור ומהפכים בן לילה, השינוי המתרחש בבוגרשוב הוא איטי ועדין יותר. כעת כבר ניתן להצביע על התקרבותו של הרחוב למרכז הכוח הקולינרי - תהליך שמתרחש לאורך העשור האחרון. הרחוב, שפעם נדמה למסלול בוטיקים (עם בטן רכה של חנויות טפטים במרכזו) ומשך אליו בעיקר נערות דקיקות, החל לאכלס המוני בתי קפה ובתי אוכל המתחלפים ומתחדשים במהירות. חלק מבתי הקפה שנפתחו מאריכים ימים וזוכים במעמד מכובד ('אוליב', למשל), חלק ממשיכים להתקיים רק בעולמות וירטואליים (למשל, 'פיצה צ'ילי' הירושלמית ז"ל) ויש שמייצגים אופנות חדשות (כמו הקווה בר 'מיגל', שחותם את הרחוב בפינת הירקון). אז הנה מספר חידושים בוגרשוביים (עם המון אפשרויות כשרות).

PIU - מנות צרפתיות

העולים מצרפת לא מפסיקים להפתיע ולהציף את העיר במקומות בילוי קולינריים חדשים. הפעם אלו האחים גרגורי ויונתן קערן, שעלו מצרפת לפני שש שנים ופתחו באוגוסט האחרון מסעדונת פינתית לבנה ובה ריהוט עץ בקווים פשוטים. המקום מתמחה בפיצות מבצק דק, ברוסקטה עם עגבניות טריות ומוצרלה או גבינת עזים חמה. לאחרונה החלו להציע במקום מנות צרפתיות כמו גרטן תפוחי אדמה. המחירים עממיים לחלוטין: מחירי הפיצה מתחילים ב-35 שקל עד 49 שקל לפיצה היוקרתית ביותר בתפריט (פיצה ביאנקה עם סלמון). ועוד נקודה למחשבה: המקום כשר בהשגחת הרבנות.

PIU . בוגרשוב 22, פינת שלום עליכם. אין טלפון. פתוח: א'-ה' 11:30-23:30, מוצ"ש-23:30.

הפיצה - פיצות נפוליטניות

עוד מקום שמתמקד בבצק האיטלקי, והפעם בלי טאץ' צרפתי, נקרא בפשטות "פיצה". פיצרייה זו נפתחה לפני חודשיים ועוצבה בסגנון ניו יורקי עם לבנים לבנות. במרכז המסעדה ממוקם הטאבון שממנו יוצאות פיצות נפוליטניות - פיצות על בסיס בצק דק עם תוספת כגון זיתים בצל פאטה פטריות, זוקיני וטונה. עם מגוון סלטים ב-35 ש' ןטירמיסו לקינוח (18 ש') אפשר להרכיב ארוחה מלאה בהחלט. ויש גם אופציה לחסכוניים: העסקית במקום כוללת פיצה אישית שלמה עם שתי תוספות, סלט גינה ומשקה ב-44 ש'.

הפיצה. בוגרשוב 51, פינת פינסקר. טל' 5281077. פתוח:א'-ה' 12:30-24:00, ו' סגור, שבת 19:00-24:00.

צ'ילאדו - גלידת מרשמלו וסורבה גזר

צ'ילאדו - או בשבילכם צ'יל אאוט - משמעו בספרדית: לקחת את החיים ברגוע. זהו גם הרעיון שליווה את פתיחת הגלידרייה החדשה ממש באותה נקודה שבה שכנה גלידריית סקופ. הפעם מדובר בגלידה איטלקית ביתית, המיוצרת במקום באמצעות חומרי גלם מיובאים מאיטליה. הגימיק המיוחד פה הוא שהגלידה נמכרת לפי משקל, גם בגביע או בכוס, ומתומחרת ב-8 שקלים ל-100 גרם. קונספט זה מאפשר לחובבי המתוק לנסות כמה טעמים ולא להתחייב לכדור שלם. רוב הלקוחות, מדווחים כאן, הולכים על 150 גרם משלושה טעמים.

נכון לעכשיו מוצב במקום מקרר אחד ובו גלידות ב-18 טעמים, אבל מבטיחים שבזמן הקרוב האפשרויות יורחבו. בין הטעמים המיוחדים שמציעים בצ'ילאדו: מרשמלו וסורבה גזר טרי. כמו כן מציעים גלידות ללא סוכר וגלידות סויה בטעם שוקולד ובטעמים אחרים. למי שרוצה לשבת לקפה ועוד משהו קטן, יציעו גם ופל בלגי עם גלידה (30 שקל כולל קצפת) וקרפ צרפתי עם נוטלה או ריבת חלב (14 שקל).

Chilado Ice Cream Boutique. בוגרשוב 23. טל' 6205878. פתוח: כל השבוע 12:00-24:00.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

Moon - מסוע ארוך יותר

Moon, סושי בר מוותיקי הרחוב, נחשב תמיד לאחד המקומות המעודכנים בעיר. העיצוב במסעדה כולל חלוקי נחל יפניים ויש גם גימיק המסוע. אך גם מעודכנות היא עניין שדורש חידושים, וזה כמה חודשים שבמון זממו שיפוץ שבו יסופח גם הנכס הסמוך. תוכנית זו הפכה למציאות רק בספטמבר, אז נסגר המקום לשיפוצים ונפתח מחדש השבוע. הרעיון הוא אותו רעיון - הכל נשאר בעיצוב שחור, רק שהמסוע ארוך יותר והחלל מרווח יותר.

Moon. בוגרשוב 58. טל' 6291155. פתוח: כל השבוע 12:00-24:30.

פולקע'ס - עופות במרינדה סודית

המזללה, שנפתחה לפני שלושה חודשים, מציעה עופות בגריל, שהושרו שעות ארוכות במרינדה סודית, ותוספות כמו תפוח אדמה שנאפה בתנור מיוחד לקבלת טעם של תפוח ממדורה ושמוגש עם רטבים, אורז, שעועית ירוקה מוקפצת ועוד. בעסקיות הצהריים מוצעים רבע עוף ותוספות ב-30 שקל, או תפוח אדמה ב-8-10 שקלים. אמנם הרעיון המקורי של בעלי המקום היה עופות שלמים לקחת הביתה, אבל הלהיט המסתמן הוא דווקא כריך ג'בטה עם עוף מפורק בתוספת מיונז או טחינה, ירקות וחמוצים (22 שקל). ולמקפידים, כדאי לדעת שהמקום כשר.

פולקע'ס. בוגרשוב 45. טל' 6205830. פתוח: א'-ה' 11:30-20:00, ו' 11:30-15:00.

קופי פרינט - נשנושים לסטודנטים

בית הדפוס-קפה קופי פרינט עבר שיפוצים בשבוע של סוכות, לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית ולטובת הסטודנטים לעיצוב הנעזרים בשירותי המקום. הקירות נצבעו, ספות ומדפסות נוספו והתפריט שוכלל - מעכשיו תמצאו שם הרבה יותר נשנושים שאפשר לאכול תוך כדי עבודה: עוגיות, מאפינס, קישים, רולים ופשטידות. הציוד הטכני המוצע מאפשר הדפסה על קנבס, כוסות, לוחות שנה ועוד.

קופי פרינט. בוגרשוב 31. טל' 5253388. פתוח: א'-ה' 8:00-24:00, ו' 8:00-18:00, שבת 11:00-24:00.

לה מולאן - חלות קלאסיות לשישי

להשלמת החוויה הקולינרית ברחוב נפתח בו לפני כארבעה חודשים גם בית מאפה עם לחמים בסגנון צרפתי. לאחרונה החלו לאפות בלה מולאן חלות קלאסיות קלועות בימי שישי עם פרג או שומשום (15 שקל), עוגות שמרים עם קינמון ואגוזים, ואף בריוש מקופל עם חמאה ושוקולד 70% מוצקי קקאו (33 שקל). למנות הצהריים נוספו קישים אישיים בתוספת סלט ומשקה קל (33 שקל).

לה מולאן. בוגרשוב 72. טל' 531110-077. פתוח: א'-ה' 7:30-21:00, ו' 7:30 עד כניסת השבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully