וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב שהוא חזר

שירי כץ

20.10.2007 / 9:07

אחרי שהמסעדונת ליד כיכר דיזנגוף הייתה קטנה וצפופה מדי לחזון הטבעוני שלו, חונך אריה רווה בית חדש ומרווח ל'בודהה בורגרס'. התפריט שהתרחב עדיין זול ובקרוב סניף נוסף

כאשר היגר אריה רווה לארץ מאוסטריה לפני מספר שנים, הוא עשה זאת מתוך שאיפה למצוא כאן ארץ מוסרית. היום, כשהוא מספר על זה, הוא מחייך. אבל למרות ההתפכחות שליוותה את עלייתו, כשמדובר ביחס לבעלי חיים רווה מסרב להיכנע ולהתפשר.

בתחילת דרכו הציונית נחת רווה בעיר אזור, שם החליט להציל את חתולי הרחוב ויזם מבצע עיקור עירוני. עקב בעיות תקציב וכוח אדם נאלץ ללכוד את החתולים בעצמו. היום הוא מספר בגאווה איך לכד חתולי רחוב לפנות בוקר במשך מספר חודשים ובסיוע מתנדבים, עד שהגיע אל המספר הרצוי של 730 חתולים. אך למרות המוסריות הרלטיבית המקומית, ודווקא דרך מסע לילי ברחובות אזור, גילה שהוא עצמו יכול לגרום לשינוי.

מסקנה זו היא שהובילה אותו לעזוב את חברת ההיי-טק שבה עבד, ולפתוח את הבודהה בורגר'ס בדיזנגוף ליד הכיכר. אלא שהנכס המדובר היה זערורי מכדי להכיל מסעדה של ממש. אמנם לקוחות הגיעו במיוחד כדי לאכול את המנות הטבעוניות של רווה, והזמנות לשליחויות החלו לזרום, אבל מקום להושיב לקוחות כמעט ולא היה (רק מספר מקומות ישיבה סביב בר קטן שמעליו חקוקות שורות משיר של יהודה עמיחי), ובעיקר - לא היה לרווה היכן לבשל. העובדים בבר התלוננו שתנאי העבודה בלתי אפשריים, ביתו הפרטי הפך למנבטה צפופה לקטניות, והחברים מההיי-טק לעגו לו. אך רווה לא אמר נואש, והחליט דווקא לקחת את כל הכספים שהרוויח בהיי-טק, למצוא שותף ולהתחיל להכין המבורגרים להמונים.

המוטו שעל פיו הוא עובד הוא לא רק מוסרי, אלא גם בריא ולחשוב מכך נגיש: האוכל שהוא מציע זול להפתיע. בהיותו טבעוני בעצמו, נדד רווה במסעות עבודה כהיי-טקיסט ברחבי ארצות הברית וגילה מגוון יחסי של מסעדות טבעוניות, המציעות מבחר מאכלים שהפתיעו אותו בטעמם. מנקודת מוצא זו החל לבחון מחקרים מדעיים ושיטות תזונה, גיבש עמדה לטובת Raw Food, ומצא שהשיטה מועילה גם לו עצמו, לבריאותו ולרמת האנרגיה שלו.

סניף חדש בנחלת בנימין

שיאו של סיפור זה (נכון לעכשיו) נמצא בבר מאורך שרווה אמור לפתוח השבוע בנחלת בנימין. זוהי אינה מסעדה ענקית, אך היא בהחלט מרווחת באופן סביר ונעימה למראה: צבעים בהירים, שולחנות בר קטנים לאורך הקירות וריהוט העץ שמוחזר מעזבונות קפה תפארת, כשבהמשך תיפתח אפילו גינה אחורית בחצר תל אביבית ישנה. בבר החדש יציע רווה מבחר של המבורגרים עשויים נבטים, אוקרה או טופו, בלחמנייה מקמח מלא ועם ירקות ורטבים (כ-19.50 ש' להמבורגר, כאשר תוספת של סלט תפוחי אדמה מייקרת את המנה ב-9 ש'), וראפים עם טופו, או מה שרווה מכנה "סלט ביצים ללא ביצים" - שכן הטעם דומה, אך המרכיבים הם כולם קטניות ואגוזים. עוד בתפריט: בוריטוס ממולאים שעועית ואורז מלא או עם תבשיל הודי (19.50 ש'), ובר סלטים בהרכבה עצמית עם ירקות, נבטים, ואצות ים (12-24 ש', לפי הגודל).

מבחינה גסטרונומית, בודהה בהחלט מציב לעצמו סטנדרטים חדשניים: הוא, למשל, אחד המקומות הבודדים בעיר המציעים קרקרים חיים של פשתן - כלומר, Raw Food בהתגלמותו - שרק יובש בתנורים מיוחדים בטמפרטורה של עד 40 מעלות. כמו כן ממליץ רווה לצרוך כמה שיותר שייקים של ירקות וחסה, וקינוחים עשויים טופו, קינואה קלויה, תמרים ושיבולת שועל.

מכיוון שתקרובת מסוג זה נדירה כל כך במחוזותינו, ומתאימה גם לצמחונים וגם לטבעונים (שאינם זוכים תמיד ליחס חם ומושקע במוסדות קולינריים קונבנציונאליים), ומכיוון שמדובר במקום נעים בהחלט ובמחירים נמוכים מאד (כך שגם אם תמצאו את האוכל זר ומוזר מדי, לא מדובר בהשקעה כספית גדולה ומסוכנת) - אין ספק שמדובר באחת הנקודות הקולינריות המסקרנות והחדשניות ביותר שנוצרו כאן. באופן זהיר אף ניתן להעריך כי מדובר במקום עם פוטנציאל לא קטן להצליח. וכאילו כל זה לא מספיק, בקרוב ייפתח סניף נוסף (וקטן יותר) של הבודהה, באבן גבירול 86.

בודהה בורגר'ס. נחלת בנימין 63. טל' 077-7878792. פתוח: כל השבוע 10:00 עד לקוח אחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully