וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמנחם תלמי על מאזט

איתי להט

21.10.2007 / 11:43

צזיקי טרי, לוקוס עסיסי, פלטת רויאל ואולג וסבטה בשאנסונים מכמירים ברוסית. טברנה סודית של שני דייגים בנמל יפו שמוציאה את החשק משיפוץ יאפי של קו המים החלוד וההזוי

לא יחלוף עוד הרבה זמן עד שנמל יפו האותנטי ילבש את צורתו היאפית של נמל תל אביב. כרגע זה נראה עוד רחוק אבל זה יגיע ולפני שדקים מעץ ושורה ארוכה של חנויות ומסעדות לצרכן של סוף השבוע ישתלטו על קו המים של דרום תל אביב, כדאי לתת קפיצה להתרשם מההאנגרים החלודים, מסירות הדייגים שעוד שם ולהתענג על מוסד קולינרי ותיק שמגיש דגים כבר כמעט 40 שנה.

את "מסעדת הדייגים" הקימו אהרון ויעקב, שני דייגים מקצועיים, או כפי שהתפריט המעט עילג במקום מגדיר אותם: "בעלי עוצמה וספינות דייג בנמל יפו". אין לי מושג מה משמעותו של הביטוי "בעלי עוצמה" בקרב הדייגים. האם מדובר ביכולת אדירה ומכושפת לדוג דגים? או אולי להפחיד דייגים אחרים? אולי ישנו סולם היררכי סודי של דייגים שאנחנו, יושבי היבשה, לא מודעים אליו? אולי.

העניין הוא שספקולציות שכאלה נמוגות במהירות של דג טריטון לאחר שאתה מתיישב על שפת המזח היפואי, כשהבריזה של סוף הקיץ ותחילת הסתיו מלטפת וברקע מתנגן לו זמר רוסי שליו ומעורר געגוע. פתאום מסעדת הדייגים היא המקום הכי כנה במדינת תל אביב. היא לא חייבת להוכיח לך כלום, היא אמיתית וישירה. לפרקים נדמה שנקלעת לחוץ לארץ, לאיזו ארץ דמיונית שלא באמת קיימת –אולי שעטנז שכזה בין טברנה יוונית למסעדה קטנה על שפת הים הבלטי, עם עיצוב של מוזיאון לדגים.

בום, נפתח התיאבון

הישיבה תחת הסככה, באוויר הפתוח עם נוף ספינות הדייגים בנמל, משרה לא רק אווירה רומנטית, אלא גם מעוררת תיאבון. ברגע שבו התחילו לזרום לשולחן מאזטים קטנים של מטבח יווני עם הרבה נגיעות מזרח אירופאיות, פצחו סבטה ואולג בשירה חיה שליוותה אותנו לאורך כל הערב. היו שם שנסונים ברוסית וצרפתית, שירי פלמ"ח, מעט פופ רוסי ואפילו כמה להיטים בעברית.

יותר משהקשבנו היינו עסוקים בלהעלים את הסלטים. יחד איתם הוגשה גם מנה של חומוס (10 ¤) ביתי טחון גס וטרי ומנה מעניינת של פטריות חמות בסגנון מעט אסייתי שכאילו הבליחה מתפריט של מסעדה אחרת (45 ¤). במאזטים בלטו סלט ביצים טרי עם שפע נהדר של שמיר, סלק מבושל שהוגש נטורל עם מעט חומץ וצזיקי שהיה נדמה כאילו נוצק מחלב עז שזה הרגע נחלבה מאחורי המטבח.

מולים שנמסים בפה וריקודים סלוניים

כשבקבוקי היין הראשונים בשולחנות ליד כבר התרוקנו ואיתם כסאות הסועדים שפצחו בריקודי זוגות סלוניים, אלינו הגיעו העיקריות. היה שם שרימפס טרי ועשוי במידה בחמאה יין ושום (85 ¤), פילה לוקוס עסיסי ושמח שנטרף כאילו היינו דולפינים מורעבים (75 ¤), מנה מעט יבשה ועמוסה בהרבה יותר מדי תבלינים של פילה מוסר (75 ¤) ומנה נפלאה של תערובת פירות ים בשם "פלטה רויאל" (200 ¤) שאכן היתה מלכותית וכללה צדפות, מולים שנמסים בפה, סרטני חוף ברוטב חמאתי, מבחר חסילונים טריים ומעל כולם מנצחים בטריותם קלמרי מטוגנים שלא נדרשה להם אפילו לעיסה אחת מרוב שהיו רכים.

לקינוחים ושתיה חמה כבר לא היה לנו מקום. היינו מעולפים מריחות הים שלא הפסיקו לרגש אותנו, מחושמלים מההופעה החיה שתלשה אותנו למקומות אחרים וכשקמנו לרגע, מהססים אם להצטרף לקהל הרוסי שכבר היה אפוף באלכוהול וריקודים, בדיוק אז הסתיימה החגיגה וכוכבת הערב סיימה את ההדרן. כשלנו החוצה, יודעים שבקיץ הבא נחזור ונרקוד כאן על שולחנות בין ברבוניות שמחות ללוקוסים שיכורים.

'מסעדת הדייגים', האנגר 2 נמל יפו, תל אביב. טל': 03-6824115

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully