וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסדר הבנדיקטיני

שירי כץ

27.10.2007 / 6:49

אין מנוחה בעולם הנדל"ן של בתי הקפה. והפעם: ביסטרו לה סנטרל - אאוט, סניף שני לבנדיקט - אין

כמעט שמונה שנים של פעילות קולינרית אינטנסיבית עברו על הנכס ברוטשילד פינת אלנבי, והנה, לפני כשבועיים, ביסטרו לה סנטרל סגר את שעריו. אמנם ז'אנר הביסטרו הפך נפוץ בקרב מסעדני תל אביב, אך מעניין לזכור כי ביסטרו זה (שאף החליף במהלך השנים בעלויות) היה מהראשונים להשקיע בפטיסרי צרפתי אותנטי ומשובח, שנאפה בקומה העליונה, ובמנות צרפתיות קלאסיות, כמו קרוק מדאם.

אך אין מה לדאוג לבעלי הנכס הנחשק: במקום לה סנטרל ייפתח כאן תוך כחודשיים סניף של בית הקפה בנדיקט. יאיר קינדלר, איתי פשיגודה וגיא אוסדון (כולם בני 29) הם השמות מאחורי השותפות, שהקימה לפני כשלוש שנים את הבר אליעזר בבן יהודה. לפני שנה פתחו את בנדיקט, ולאחר מכן חבר אליהם שי כהנא לפתיחת הגילדה, בר ברחוב אחד העם. לאור הצלחתו המטאורית של בנדיקט, בית קפה המתמחה בארוחות בוקר בלבד (ושאף מברכים בו את הסועדים ב"בוקר טוב" בכל שעות היממה), החליטו הארבעה להופכו לרשת, כשהסניף השני ייפתח, כאמור, במקום לה סנטרל.

פשיגודה מקמץ כרגע בפרטים ומוכן רק לגלות ש"המקום החדש יהיה דומה בעיצוב לבנדיקט המקורי וישמור על אותו בסיס. השינויים יתבטאו בעיקר בתפריט, מכיוון שההתרחבות תאפשר לנו להרחיב את האפשרויות". עוד הוא מוסיף כי "מה שמיוחד אצלנו הוא שאנחנו כל הזמן אופים בריוש ולחמים טריים במקום. בסניף החדש נוכל להרחיב גם את היקף האפייה". לשאלה אילו ארוחות בוקר הן המבוקשות ביתר, עונה פשיגודה: "אגס בנדיקט על שלושת סוגיו, ארוחת הבוקר הישראלית, שהעם לא מוותר עליה, והארוחה האנגלית, שכוללת נקניקיות ושעועית מבושלת ברוטב עגבניות".
ולפן הבריאותי, המנות של אגז בנדיקט לא מכילות המון חמאה? "המון חמאה. כן. אבל למי שזה מפריע, יש ארוחות בוקר בריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully