וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו מושחת לשבת: גבינת שמנת

דנה מלמד

26.10.2007 / 0:11

גם כרטיס אשראי מסורב לא יגרום לדנה מלמד לוותר על פינוקי הסופ"ש. טוב שהיא יודעת לאלתר גבינת שמנת ביתית ולהכין בעזרתה מעדנים. לפעמים החזירות משתלמת

בטור הראשון כתבתי ששבת זה תמיד סוג של חופש ובחופש לא דופקים חשבון, לא לקלוריות ולא לכסף. אז בעניין הקלוריות אני דבקה. בעניין הכסף לא תמיד אני יכולה להתחרע בסופר כמו שהייתי רוצה. השבוע האחרון לווה בסוג של חרדה קיומית כלכלית, שלא נתנה לי ליהנות מהחיים. בגלל עניין טכני, לא נכנסו כספי המזונות וכל השבוע חיינו בצמצום ונמנענו ממותרות. לא נורא, חשבתי לעצמי. קצת משמעת לא תזיק. השבוע נסתדר עם מה שיש. זה שיעור חשוב לי ולילדים.

כשהגיע שישי, חשבתי שאפשר לעקוף את ה"ברוך" הכלכלי - אין מזומן? נשלוף מהבוידעם את כרטיס האשראי. בכל זאת, גם אם זה בקטנה, בסופ"ש צריך להתפנק. בניתי על מעדני גבינת שמנת ופינטזתי על פילדלפיה, ההיא האלוהית, האמיתית, האמא של גבינות השמנת. היא מצוינת בכריכים ובפינוקים מושחתים, מופלאה בעוגות ובמאפים מתוקים ומלוחים ואפשר גם לאכול אותה סתם ככה בכפית.

בחזירותי הרבה, הכנסתי לעגלה 3 חבילות. אחת להכין ממנה עוגת גבינה, אחת לנשנוש מלוח ואחת פשוט לאכול. כשהקופאית העבירה את הכרטיס שלי, לא נשמע הרעש הזה של המדפסת, כשיוצאת הקבלה וההעתק לחתימה. המתנתי בחרדה לצליל המקסים הזה. זה הזכיר לי את הרגעים בהם המתנתי בשדה התעופה ביפן, כשבדקו לי את הדרכון והתלבטו אם לתת לי ויזה או לא.

אבל בניגוד לאותו יום בטוקיו, בו זכיתי לשמוע את הפקיד מכריז "וולקם טו ג'פן", הודיעה לי ה"לובה" בסופר: "גברתי, אין אישור מחברת אשראי".

ביקשתי שתשמור לי את כל הדברים ורצתי להביא מזומן. ביקשתי 200, אדון כספומט נתן רק 100. חזרתי לסופר עם זנב מקופל בין הרגליים והוצאתי את שלישיית הפילדלפיות מהשקית. בעצב רב החזרתי אותן למדף. לא רחוק מהן צדו עיניי מכל גדול של שמנת חמוצה. רגילה, 15% שומן, 500 גרם. ביד נחושה הרמתי אותה והוספתי לה חברה: גבינה לבנה פשוטה, 5%, גם 500 גרם. ידעתי שהכל יהיה בסדר.

בבית איחדתי את שתיהן, הוספתי קצת מלח וקשרתי בבד כותנה לבן מעל הכיור. למחרת הייתה לי גבינת שמנת תוצרת בית בכמות זהה לזו של 3 פילדלפיות.

* במתכונים שלפניכם השתמשתי רק במה שהיה בבית. אם לא חזרתם, כמוני, לתקופת הצנע, אתם מוזמנים לשדרג אותם עם חומרי גלם איכותיים כאוות נפשכם.

גבינת שמנת ביתית

חומרים:
500 גר' שמנת חמוצה
500 גרם גבינה לבנה
כף מלח

הכנה:
מערבבים את המרכיבים, שמים בבד כותנה וקושרים מעל הכיור כדי שכל הנוזלים יטפטפו.
לאחר 12 שעות, מוציאים מהבד ומכניסים למקרר.

- אם לא רוצים להשתמש בגבינה למאכלים מתוקים, אפשר להוסיף טעמים ע"י תבלינים, עשבים, ירקות, אגוזים וכו'. (לדוגמא: שום, שמיר, חציל קלוי, עגבניות מיובשות, שקדים טחונים וכל מה שאוהבים)

מעדן גבינת שמנת עם שוקולד

לשכבה החומה:
150 גר' שוקולד מריר (אני השתמשתי בפרה של עלית אבל ממליצה להשתמש בהכי איכותי שהכיס מאפשר)
3 כפות סוכר
30 מ"ל חלב
כף חמאה רכה
150 גרם גבינת שמנת (ביתית או פילדלפיה)
50 מ"ל שמנת מתוקה
כף אבקת סוכר

לשכבה הלבנה:
150 גר' גבינת שמנת
4 כפות גדושות אבקת סוכר
½ כפית תמצית וניל (אמיתית. אם יש צנע בבית, אפשר להחליף כף אבקת סוכר בסוכר וניל)
3 כפות שמנת מתוקה

הכנה:
1. מכינים את השכבה החומה: ממיסים שוקולד עם חלב וסוכר. (על בן מארי או במיקרו). מערבבים לקבלת תערובת חלקה ומוסיפים את החמאה.

2. בקערה נפרדת מערבבים את גבינת השמנת עם שמנת מתוקה ואבקת סוכר.

3. מוסיפים את תערובת השוקולד לגבינה וטורפים היטב עד לקבלת קרם חלק.

4. מכינים את השכבה הלבנה: מערבבים היטב את כל המרכיבים עד לקבלת קרם חלק ומבריק.

5. מרכיבים את המנה: יוצקים לכוסות שקופות שכבות של חום ולבן לסירוגין. מעטרים בשבבי שוקולד או במה שיש בבית: אבקת קקאו, שקדים, אגוזים, או כלום).

6. מצננים במקרר מספר שעות לפני ההגשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כדורי גבינת שמנת בציפוי תערובת פיצוחים

חומרים:
250 גרם גבינת שמנת
50 גר' קשיו
50 גר' פיסטוק
50 גר' צנובר
מלח גס
פלפל שור גרוס (לא חובה)

הכנה:
1. קולים את הפיצוחים עד שהם זהובים.

2. מרסקים במג'ימיקס בעזרת פולסים קצרים. נזהרים לא לטחון יותר מדי כי אז התערובת תהפוך לאבקה (אפשר גם להכניס לשקית ולרסק עם פטיש).

3. מעבירים את התערובת לקערה ומוסיפים מלח גס ופלפל שחור גרוס. מערבבים.

4. יוצרים מגבינת השמנת כדורים קטנים. יש לשטוף את הידיים כל 5 כדורים, אחרת הם נדבקים לידיים.

5. מגלגלים כל כדור בתערובת הפיצוחים, מסדרים בצלחת ומקררים.

6. נהדר לנשנש עם קרקרים, זיתיים, או ירקות ליד בירה או יין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully