וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסד קולינרי בדרך?

לרה רוטר

1.11.2007 / 13:28

עינב ברמן, השפית המסורה של "אורנה ואלה" וניר פלר שגם בישל שם, פותחים יחד את מסעדת "אסיף" עם תפריט שבועי משתנה ועסקיות כל היום. ההימור שלנו: יש למה לצפות

במשך 11 שנה עבדה עינב ברמן כשפית ב"אורנה ואלה" עד שפרשה בעקבות לידת בנה הראשון, "אחרי הלידה החלטתי לחזור לתחום רק כעצמאית", היא אומרת. את מסעדת "אסיף" - שתיפתח ב-11 בנובמבר ברחוב לילינבלום בתל אביב, היכן שפעל הביסטרו "עדנה" - היא פותחת יחד עם השף ניר פלר. גם הוא עבד תקופה ב"אורנה ואלה" ושם למעשה נפגשו.

שניהם הולכים להיות בעלים ושפים ולחלוק בעבודת המטבח והעבר שלהם באחד מהמוסדות הקולינריים הכי נחשבים ויציבים פה בהחלט מסקרן ומעורר ציפיות. את הרעיון להקמת המסעדה יזמה ברמן ובזכותו הצליחה להחזיר את פלר מגלות ממושכת. "ניר הוא שותף אידיאלי", מציינת ברמן, "כך שמבחינתי, שיחקתי אותה בהחלטה הזו".

פלר למד בישול ב FCI (French Culinary institute ) בניו יורק עבד במשך שלוש שנים במסעדה "דיינר" בווילימסבורג, ניו יורק ופתח מסעדה אורגנית בברוקלין. אחרי שחזר לארץ, עבד כשנה ב"אורנה ואלה", שנה ב"ג'וז ולוז" ואז נסע ללונדון לעבוד במסעדת "אוטולנגי" (OTTOLENGHI) ואפילו עמל על קייטרינג לפול מקרטני.

"מיולי אני בארץ", הוא מצהיר, "חזרתי כדי לפתח מסעדה משלי, כי גם כשעבדתי עם הבוסים הכי נחמדים והייתה כימיה מצוינת, בתור שף, אתה כפוף כל הזמן לתכתיבים. הרגשתי שהגיע הזמן לצאת לדרך עצמאית משלי, בה אוכל לעשות בדיוק מה שבא לי."

השם עברי, התפריט עולמי

התפריט של "אסיף" יורכב מאוסף של מסורות בישול. "לא יהיה קו קבוע", מוסר פלר. "תמיד יהיה דג, סטייק, פסטה ופרי ים בתפריט, אבל הסייד דיש והרטבים ישתנו". ניסינו לרחרח לגבי כמה מנות דגל אבל ברמן ופלר החליטו לא להתחייב לאף מנה ספציפית ומבטיחים לשנות תפריט כל שבוע כדי לשמור על מקסימום נאמנות לחילופי העונות מבלי להיות תלויים במחירים המשתנים של חומרי הגלם.

מבחינת המחירים, מצהירים השניים כי לא יעלו על 100 ¤ למנה ובכל שעה יוצעו גם עסקיות (ראשונה, עיקרית וקינוח) בעלות מבנה קבוע. המחירים בצהריים ייהיו 50-60 ¤ ובערב ינועו בין 90-110 ¤.

פלר מספר שכשחזר לארץ, שם לב שכל המסעדות ובתי הקפה פה נושאים שם לועזי. "אני לא מבין את זה" הוא משתומם "יש לנו את העברית, שהיא שפה כל-כך יפה וענפה, למה לא להשתמש בה?" הוא מבטיח שעל שלט המסעדה יתנוסס שמה באותיות עבריות בלבד. "השם מצא חן בעינינו גם מבחינת זה שהוא מקושר לאדמה ולחקלאות וזה גם אוסף, אקלקטיות, כמו שהתפריט עומד להיות".

"אסיף", לילינבלום 18, ת"א. טל: 03-5165198. ב-11 בנובמבר המסעדה תיפתח להרצה של שבועיים בהם תהיה המסעדה פתוחה רק מ19:00 בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully