וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יעזור לנוער?

אורלי אפל

6.11.2007 / 6:51

אנחנו רוצים לבוא ולאכול במסעדת 'לילית' שהכנסותיה נתרמות לעמותת על"ם למען נוער במצוקה, אבל זה יהיה נחמד אם במטבח יתאמצו יותר להצדיק את תמחורי המנות

בגלגולה הקודם "לילית" החלבית הכשרה הייתה מקום נעים וטעים שנכלל ברשימת המקומות שאהבנו. אחרי שעברה לפני שנתיים למשכנה החדש בבית אסיה היא נותרה כשרה, אך הפכה בשרית. יצאנו לבדוק האם הרוח המוקפדת והמעניינת ששרתה על המנות שלה בעבר, עדיין שם.

הגענו באחד מימי אמצע השבוע ב – 21:30 ומצאנו מסעדה די מלאה שניכר היה שהיא פופולרית בקרב חובשי הכיפות. החלטנו שלפני שנאכל משהו נדאג להפעיל את הבר הענק במרכז המסעדה. לאורך הקיר החיצוני של המסעדה תלוי וילון דמוי תחרה שמגיע עד הרצפה ובפינות אהילים לבנים וגדולים. על הבר אהילים - אדומים.

אותנו העיצוב והתאורה הרדימו משהו והזכירו לנו במעט חדר שינה בבית הארחה או מסעדה של מלון מתיימר על יד שדה תעופה. אולי מוזיקת רקע נכונה הייתה מצליחה לסחוף למקום אחר, אבל משום מה בערב שלנו פס הקול נדם. נותרו הרעשים של החדר ושלנו והתהייה האם זה הכרחי שבמסעדה כשרה לא רק הקינוחים יהיו פרווה, אלא גם העיצוב.

בשביל להתעורר קצת, הזמנו אפרטיף של קמפרי תפוזים עם נגיעה של פסיפלורה והורדנו אותו מהר כדי לעבור לבקבוק פטיט של פטיט קסטל, אחד מהיינות הישראלים המוצלחים שיש (96 ¤ לבקבוק קטן ושווה כל שקל). ואז פנינו לתפריט שנראה מבטיח.

לראשונות הזמנו טטאקי סינטה (52 ¤), כנראה הגרסה הכשרה לקרפצ'יו. הוגשו לנו נתחים דקיקים של סינטה שנצרבה בשוליים כנדרש ועליה סלט מלפפונים עם בצל וצ'ילי אדום, ג'ינג'ר וסויה. הבצל היה חזק ודומיננטי מדי והמלפפונים כבשו את הסינטה. התנחמנו בכבד עוף טוב מזוגג בסילאן עם סלסת רימונים (כל גרגר-גרגר), בוטנים וכוסברה (44 ¤).

לעיקריות הזמנו ספריבס טלה עם תבשיל עדשים שחורות וצ'יפוטלי (98 ¤) ופילה מוסר ים עם ניוקי צרובים, תירס ועלים (78 ¤). צלעות הטלה התגלו כתבשיל קדרה סביר ולא יותר. לפחות הפטיט קסטל כמובטח היה נהדר.

מוסר הים בא ושחה חזרה ישר למטבח. המלצרית והאחראי הסבירו: "ככה זה פילה מוסר ים, הוא לא דק, הוא חתיכה מדג ענק והחלק הפנימי שלו קצת.... גמיש לפעמים, אבל תוך שתי דקות אנחנו מזמינים לך טונה אדומה צרובה (118 ¤), זה מגיע רייר וזו מנה מדהימה". לא ברור מה קרה במטבח אבל הטונה לא הייתה עסיסית כמצופה.

לא נורא, אמרנו. הפטיט קסטל המנחם אמנם נגמר אבל המלצרים נחמדים, השירות אדיב ואנחנו ממש בעד 'עלם' - עמותה לנוער בסיכון, שהמסעדה שייכת לה והכנסותיה מועברות אליה – משהו מתוק בטח יחזיר לנו את האדום ללחיים. המליצו לנו על טראפלס מ- 70% שוקולד (42 ש"ח) אבל נראה שהם הוצאו מהמקרר טרם זמנם והגיעו רכים ונימוחים מדי ולא היו מרוכזים דיים. האספרסו הקצר שהזמנו יחד אתם היה מצוין.

המטרה שלשמה 'לילית' פועלת היא נעלה ועל כך כבר נאמר די בעבר, זו יוזמה ברוכה שאנחנו תומכים נלהבים שלה, אבל נראה שהאוכל יקר מדי ללא הצדקה. אנחנו רוצים להאמין שזה היה רק הערב שלנו בו משהו השתבש במטבח, אבל לעת עתה נשמח לתרום לעל"ם בדרכים אחרות.

'לילית', בית אסיה רח' דפנה 2, תל אביב. טל': 03-6091331

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully