וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תשע, בכיכר

רועי ירושלמי

13.11.2007 / 7:28

עסקית לא חייבת להיות בצהריים. באזור כיכר רבין יש דילים ליליים מפתים: ב'כנאפה' מנות ב-20 ¤, ב'טיקה' קבב טלה+בירה וב'לילוש' תמיד שמח

לאחר שנרשמה התבססות בתחום המעדניות (שוקולדים, גבינות, עוד שוקולדים, זיתים וקצת פטיפורים), נדמה שכיכר רבין מנסה להתמצב במקביל כמתחם לילה אקלקטי. על שלטון היחיד של הבראסרי (טוב טוב, וגם של מעצמת השווארמה הבלתי מעורערת של מרכז העיר, "דבוש") בחמש השנים האחרונות, קוראים כעת תגר כמה בתי קפה ומסעדות שמציעים עסקיות ליליות, הכוללות גם שתייה זולה על הדרך.

מנות ב-20 ¤ בכנאפה

נתחיל בחזית הצפונית. אל הברים "שיילוק" ו-"ג'ון דו" האניגמטי, המצויים בסמיכות לכיכר מסריק ונהנים מהצלחה יחסית, מצטרפת כעת המסעדה הערבית-ישראלית "כנאפה", שלעת לילה תשנה את פניה ותהפוך לבר (שיכונה "כנאפה-לילה"), עם דגש על הפאסון השכונתי.

במסעדה, שהספיקה לעבור מספר מהפכים בארבע שנות קיומה, הוחלט ללכת על אווירה יותר אינטימית ומסתורית ובשעות הערב לסגור בווילנות את החלל הפנימי. מאחורי הווילונות יוצעו בירות מיוחדות כ-"טייבה" הפלסטינית ותפריט לילי, שיכלול את מיטב להיטי המסעדה כולם מתומחרים סביב 20 שקלים – חומוס משוואשה חמים, שלל סלטים וכמובן חומוס-הבשר המפנק והעדין (30 ש"ח), הכולל נתחים עסיסיים במקום סתם בשר טחון.

התשובה הטורקית לרול

בקצה השני של הכיכר ובצמוד לבראסרי, החלו להריץ עסקיות לילה מסקרנות בסניף התל אביבי של רשת המסעדות התורכיות הבין לאומית "טיקה". תפריט המסעדה מתמקד במטעמי אזור העיר אדנה שבדרום תורכיה ובפרט בבשריה. במסגרת כל העסק האדנלי הזה, תוצע מדי לילה והחל מהשעה 22:00 מנת בייתי (Beyti) קבאפ, התשובה העות'מנית ל-"קרנף" (קבב טלה מתובל, המגולגל בתוך פ??יד?ה ונפרס לרוחב למספר חלקים) ושליש "סטלה ארטואה" מהחבית ב-59 ש"ח. ברקע יתנגנו סשני מוזיקת עולם.

מרק חם אחרי הבירה

הפייבוריטית האישית, המגלמת בתוכה פתרון זול שמאוד מתאים ללילות החורף הקרים היא הביסטרו השכונתי "לילוש", שבשולי הכיכר. ליאת בלילטי, האישה והפניני, משיקה בימים אלו את תפריט החורף של המקום.

במסגרת אותו תפריט יוצעו בין 10-12 סוגי מרקים (!) מדי ערב, במחיר שעל פי רוב (ומשתנה בהתאם לחומרי הגלם), מגרד את ה-25 שקלים מלמטה וגדול מספיק כדי להשביע סועד, ואפילו סועד וחצי. מבין המרקים, המתחלפים תדיר ובהתאם למצב רוחה של בלילטי, שווה לנסות את מרק העגבניות, אחד מהטובים בעיר, את מרק העוף-קניידלך שתמיד מנחם או את מרק פירות הים המושקע (42 ש"ח, כולל ימבה שרימפסים, קלמרים ומולים) המפתיע והחושני.

בימים אלה מושק במקום מחדש פונדו שוקולד זוגי בליווי פירות טריים (28 ¤) ויחד עם חצי בקבוק ייו אדום מבית "לאונרדו" (30 ¤) או צמד כוסות יין מבעבע (18 ¤ כ"א) בהחלט אפשר לדבר במונחים של דיל לילי.

ולא נסיים בלי להזכיר את המבצע התמידי והאחוותי על גולדסטאר - 10 ש"ח לחצי ליטר, בכל שעה ויום. יחד עם האווירה הרומנטית, המחירים הזולים והעובדה שמדובר באחד המקומות הפחות רועשים במתחם – "לילוש" היא בהחלט אופציית בילוי קורצת באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טיקה, אבן גבירול 74 (כיכר רבין), תל-אביב.
כנאפה. פרישמן 90 (כיכר רבין) תל אביב.
לילוש. פרישמן 73, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully