וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על קצה המזלג - תפוחי אדמה

עינת חורשי

25.11.2007 / 12:45

החורף שהגיע דורש אוכל כבד יותר, מהביל, שינחם את הבטן. עינת חורשי חושבת שתפוחי אדמה הם הפתרון המושלם, ולא מפסיקה לנשנש

החורף בפתח ואפילו חווינו כבר כמה ימי גשם. כל הקור הזה דורש תגובה: אוכל כבד יותר, פחמימות עתירות אנרגיה, משהו מהביל שינחם את הבטן - או בקיצור, תפוחי אדמה.

עיכול תפוחי אדמה דורש הרבה אנרגיה מהגוף, מה שגורם לנו להרגיש מנומנמים מעט ומשתלב היטב עם החורף בחוץ. מצד שני, כשלא מדובר בתפוחי אדמה גדולים או כשחותכים אותם (וזה מה שעושים ברוב המתכונים - ובכל אלה שיובאו פה), אין מושלמים מהם לנשנוש צהריים לא מחייב - חתיכה אחת פה, שתיים בפעם הבאה שעוברים ליד המקרר ובלי להרגיש אספקה של שבוע נגמרה תוך יומיים. ברצינות.

מתכון מס' 1: סלט תפוחי אדמה

סלט שניתן לאכול כשהוא חם, אך מוטב לנשנש קר.
1 ק"ג תפוחי אדמה, מקולפים
2 כוסות אפונה קפואה שהופשרה
10 מלפפונים חמוצים בינוניים
5 כפות מיונז

1. מבשלים את תפוחי האדמה במים במשך חצי שעה עד שעה, עד שהם מתרככים מעט (אבל לא מתפוררים). מניחים את תפוחי האדמה בצד ומצננים אותם.
2. קוצצים את המלפפונים החמוצים לפיסות קטנות - כמו שאתם קוצצים מלפפונים לסלט, רק קטן יותר. שמים את המלפפונים החמוצים בקערה. מוסיפים את האפונה ומערבבים.
3. חותכים את תפוחי האדמה לריבועים קטנים, בגודל 1 ס"מ בערך. מוסיפים לקערה עם המלפפונים החמוצים והאפונה.
4. מוסיפים את המיונז ומערבבים היטב.

טיפ: כדי להפשיר את האפונה הניחו את האפונים בקערה עם מים למשך מספר דקות. המים לא חייבים להיות רותחים - מי ברז יספיקו לצורך העניין.
לא רוצים אפונה בסלט שלכם? החליפו אותה בקופסת תירס.

מתכון מספר 2: פירה קטיפתי

1 אריזה תפוחי אדמה (מהשקים שמוכרים בסופר), מקולפים
1 בטטה (אופציונלי)
100 גרם חמאה, חתוכה לקוביות
½ מכל שמנת (אופציונלי)

1. מבשלים את תפוחי האדמה במים במשך שעה, עד שהם רכים, כאשר ברבע השעה האחרונה של הבישול מוסיפים את הבטטה. המהדרין אופים את תפוחי האדמה עד ריכוך, כדי שלא יהיו מימיים יותר אבל א. הדבר תלוי אם יש לכם במטבח תנור אפייה או רק טוסטר אובן קטן; ב. קחו בחשבון שזה מאריך מעט את התהליך.
2. חותכים את תפוחי האדמה ל-4 (אם לא עשיתם זאת טרם הבישול) ומכניסים לקערה 4-5 חתיכות תפוחי אדמה. מועכים אותן במזלג או בעזרת מועך תפוחי אדמה. ממשיכים באותה דרך: מכניסים 4-5 חתיכות נוספות, ומועכים גם אותן, וכן הלאה (וגם את הבטטה. אל תשכחו אותה!). בצורה זו המעיכה קלה יותר וגם ניתן לוודא שלא מתחבאים גושים גדולים באמצע.
3. מוסיפים את החמאה וממשיכים למעוך ולערבב, עד שמרקם הפירה נעשה אוורירי יותר וחלק. החמאה היא לב ליבו של פירה מוצלח וכמה שתוסיפו יותר ממנה - כך הפירה שלכם יהיה אוורירי יותר וטעים יותר, ולא ייצור אצלכם הרגשת כבדות. אם אינכם רוצים להוסיף הרבה חמאה, החליפו חלק ממנה בשמנת.

טיפ: כדי לקצר את משך בישול תפוחי האדמה, חיתכו כל אחד מהם ל-4 (או יותר, אם מדובר בתפוח אדמה גדול).

מתכון מס' 3: תפוחי אדמה מתובלים

1 שק תפוחי אדמה (מהשקים של הסופר), מקולפים
2 בצלים בינוניים
½ אגודת עירית, קצוצה לפיסות קטנות
2 כפיות תימין
3 כפות שום כתוש
שמן או חמאה לטיגון

1. חותכים את תפוחי האדמה לחתיכות בינוניות בגודלן, בערך בגודל שני ביסים. מבשלים את תפוחי האדמה במים רותחים כ-20 דקות עד שהם מתרככים מעט - אבל לא לגמרי.
2. בינתיים קוצצים את הבצלים ומטגנים עד שקיפות. מוסיפים גם את השום הכתוש וממשיכים לטגן במשך 5 דקות נוספות.
3. מוסיפים את תפוחי האדמה המרוככים למחבת ומערבבים עם הבצל והשום. מוסיפים גם את עשבי התיבול, מערבבים היטב וממשיכים לבשל במשך 15 דקות נוספות, עד שנמאס לכם "רק לטעום" ואתם מוכנים לאכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully