וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה אולה עולה עולה עולה...

איתי להט

31.12.2007 / 1:11

במקום שבו היתה אמורה להיות שגרירות פלסטין בישראל נמצא היום בית קפה צרפתי עם מאפים טעימים וקפה משובח

אוסישקין, בית הקפה הקרוי על שמו של המנהיג הציוני ואיש קק"ל מנחם מנדל או?סיש?קין, לא מחדש הרבה בזירת בתי הקפה התל אביבית. אבל לפעמים, סיטואציה נטולת בשורות שכזו יכולה דווקא להיות חיובית. בדיוק כמו במקרה של אוסישקין, שדווקא לא ממוקם ברחוב אוסישקין, אלא בבניין המדהים השוכן על קרן הרחובות הסואנת של הרחובות הירקון ואלנבי.

הסיפור של הבניין, שנבנה על ידי אוסישקין עצמו, מעט הזוי: צוואתו של אוסישקין לבתו, לה הוריש את הבית, אסרה עליה למכור אותו אלה במקרה של צורך קיצוני בכסף, או אם תשאר חשוכת ילדים. הבניין נמכר בסופו של דבר והתגלגל עם השנים, כידוע, לידי יאסר ערפאת שתכנן להקים בו את שגרירות פלסטין בתל אביב. התוכנית כמובן נכשלה, בעיקר כי ממשלת ישראל הלאימה את המבנה והחזירה אותו לידיים פרטיות בהן הוא מונח עד היום.

מפתיע שהתנועה המטורפת שמזמן ציר התחבורה הזה לא מצליחה לחדור אל נבכי החלל של הקפה. איכשהו היא מצליחה להשאר מחוץ לחלונות הזכוכית הגדולים מהם נשקף פס תכול של ים בשמש החורפית שלנו. מסתבר שהפינה הזאת היא הווריד שדרכו זורמים לא מעט אנשים שלקחו פסק זמן מהיום, אל הים. זה מראה יפה בפני עצמו, שמתעצם בזכות החלל המרוהט בסגנון בראסרי, עיצוב שיגרום לתיירים הצרפתים הרבים באזור להרגיש בבית.

סלט בריאות מפתיע

כפי שאמרתי, לא תמצאו כאן חידושים, או מנות מטבח שף מסובכות. האוכל לא מתיימר להיות מה שהוא לא ובכך הוא עושה עבודה מצוינת. תורמת לכך העובדה שמנהלת המקום, שגם בנתה את התפריט (ומבקשת לשמור על חשאיות בנוגע לזהותה) אופה מידי יום בעצמה את הבאגטים הצרפתים הטעימים שמוגשים שם, כמו גם את הלחמים,הקרואסונים, הקישים, העוגות יוצאות הדופן, העוגיות, והפיצות. היא מגיעה חמושה בנסיון בולנז'ראיות של שנים מלוקסמבורג והיא גם שוקולטיירית מדופלמת.

אכלתי סלט בריאות (42 ¤) מפתיע, שהוא מעין גרסה צמחונית של מוזלי, אלא שאת היוגורט החליפו עלים ירוקים משופעים בתותים ריחניים, דבלים, אפרסמונים וגרנולה – מפתיע וגם טעים. גם קיש גבינת חלומי ופטריות (35 ¤) ניכר בטריותו וטעמו הצפון צרפתי. קיש אמיתי של חורף עם בצק פריך כראוי, אפילו ביום שמש של חורף ישראלי, הוא אוכל להתנחם בו על רשעותם ויופיים של החיים.

הייתי מצפה למצוא באוסישקין לפחות אוהד אחד של הפועל בחולצה אדומה, מעין משמרת הזדהות למזכרת, אבל כמו שהיה אומר מנחם מנדל: "גורנישט". אה, אסור לשכוח את קליית הקפה שנעשית מקומית בסגנון צרפתי, ומספקת קפה (11 ¤) מהמעולים שיש לעיר הזו להציע. האוהדים של הפועל ז"ל, היו שרים לו: "קפה אולה עולה עולה...קפה... עולה!!!".

אוסישקין רח' הירקון 52 פינת אלנבי 7, תל אביב. 077- 9525580.

  • עוד באותו נושא:
  • אוסישקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully