וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לעשירים מגיע שכונתי

נגה משל

7.1.2008 / 0:31

מהו מרכז מסחרי של שכונת יוקרה, בלי בית קפה לעצור בו כדי לנוח ולאכול משהו קטן? לתושבי קיסריה יש עכשיו את "מטרו"

"קיסריה. מכל המקומות". זה הסלוגן הרשמי של עיר הווילות. לפיכך זה רק מתבקש שבמקום בו לאנשים יש בריכת שחייה על תקן חצר אחורית, ושגולף הוא הספורט המועדף עליהם - יהיה מבחר איכותי של בתי קפה נאים לשתות בהם את ההפוך היומי.
אבל לא. מפליא ככל שזה יהיה בקיסריה (להוציא את מתחם הנמל השוקק, אך התיירותי) יש רק בית קפה אחד.

עד לא מזמן היה "מטרו" עוד סניף של "לחם ארז", אבל לפני מספר חודשים קנה ושיפץ את המקום ערן תדמור, האיש שעוד בשנות ה-80 והרבה לפני טרנד הפיצות הנוכחי, הביא לארץ את בשורת הפיצה הדקה, שכיכבה בשני סניפי "פרגו", בת"א ובחיפה, שתדמור היה בעליהם ונסגרו בשנת 2000.

אחרי הפיצות לקח לעצמו תדמור פסק זמן ופנה לעיסוקים אחרים אבל לאחרונה דגדג לו לחזור שוב לעסקי האוכל והמסעדנות. תדמור, שעד לאחרונה גם גר בקיסריה, חווה מקרוב את מצוקת בתי הקפה בעיר והחליט שהוא רוצה לשנות את המצב: "רציתי לתת מענה קולינרי לתושבים בכל שעות היממה ולספק להם אוכל מגוון ולא יקר". במילים אחרות גם לעשירים מגיע קפה שכונתי.

לפתוח את היום עם מוזלי

כדי להגשים את המטרה הוצב במטבח השף עופר קניזי, בעבר כמנהל המטבח של "קפה נואר" בת"א (פז"מ של 6 שנים) וכשף של "לחם יין" המוערכת בבקעת אונו. קניזי זרם עם החזון של תדמור ובנה תפריט שמשתנה לאורך היום. בבוקר מגישים שם למשל קרוק מאדאם ואגס בנדיקט לצד מוזלי ובצהריים ובערב ההיצע נע בין ראשונות כמו חציל בלדי קלוי עם צזיקי וקרפצ'יו סלק (28 ¤) - נדוש אך טעים; פטה כבד עם ריבת אגסים (הלחם והמים של כל ביסטרו שמכבד את עצמו שגם כאן עושה את העבודה) ומרקים. הטעם המודגש של השום והבהרט הפך את מרק העדשים החומות שאנחנו טעמנו לבחירה מוצלחת במיוחד.

מהעיקריות הפתיע לטובה פילה הבורי בעשבי תיבול בתנור. הסוד שלו הוא השריה של לילה שלם בשמן זית ועשבים שהופכת את בשר הדג לעסיסי, מלא טעם ללא שמץ של יבשושיות.

בכניסה לביסטרו נשמר האופי "הלחם ארזי" עם חנות-מעדנייה קטנה שמציעה לחמים של "ארז", גבינות, יינות ומעדנים ומשמשת כתחנת הצטיידות בוטיקית. יש מי שעובר, קונה גבינה ולחם ומשלם ויש מי שנשאר למיץ סחוט טבעי, קפה ומאפה או לארוחה רצינית יותר. בערב ובלילה כשהמרכז המסחרי נכנס למוד נמנום, התאורה של בית הקפה מתעמעמת והבר הקטן, המשמש במשך היום למפגשים חטופים, מנסה לתת את הטון עם תפריט אלכוהול וקוקטיילים לצד התפריט המרכזי.

"מטרו" הוא לא ביסטרו מרגש או מפתיע, לא מהסוג שיכתבו עליו "כדאי לנסוע במיוחד". גם הנוף לא מושך (בשביל זה בהחלט מומלץ לשתות קפה בנמל קיסריה) אבל קיומו לצד סופר "פוליצר" האבן השואבת במרכז המסחרי של המקומיים, הוא נחוץ מאוד. לשמחתם שיפוץ החלל הפך את המקום לנקודה נעימה לשבת בה והתפריט בסיסי ורחב דיו (משניצל ועד סנייה טלה; מטבעות קלאמרי ועד קרפצ'יו סינטה) . קיומו לאורך זמן כביסטרו ולא כבית קפה תלוי ביכולתו להציב סטנדרטים מספקים מבחינת איכות המנות ולא לשקוע בבינוניות פשוט כי אין איום של מתחרים.

"מטרו", מרכז מסחרי-קאנטרי קיסריה, טל': 04-6100784

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully