וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירה ונשירה

לרה רוטר

10.1.2008 / 0:39

געגועים לאוכל פרסי ביתי שלחו את לרה רוטר עד למסעדת פירה (כמו בירה ב-פ' רפה) באור יהודה והיא אפילו הצליחה לחלץ מתכון מהבעלים

באור יהודה, נפתחה לפני כחודש מסעדה פרסית אותנטית. עם המון אהבה, מבשלת בעלת המסעדה, פירה סימן טוב, כל יום, מנות פרסיות מובחרות במחירים שווים לכל כיס. לפני שפתחה את המסעדה עסקה פירה בניהול קייטרינג של אוכל פרסי אותו בישלה בבית ואיתו יצאה לאירועים. “שבע שנים עשיתי קייטרינג. לאחרונה הרגשתי שנמאס לי לעבוד מהבית ולנסוע לכל קצוות הארץ עם האוכל ורציתי לפתח מקום שבו אהיה כל הזמן ואציע את המטעמים שאני יודעת לעשות. רציתי שכל מי שבא לו לאכול אוכל פרסי טוב, יוכל להגיע אלי ולאכול טוב ובזול". מסבירה פירה.

בין המנות הקבועות המוצעות במסעדה הקטנה והחמימה ניתן למצוא שני סוגי אורז, אחד לבן והשני מבושל עם עשבי תיבול, גורמה סבזי שזה בעצם נזיד המכיל עשבי תיבול, שעועית אדומה, לימונים פרסיים ובשר בקר, גונדי- קציצות עוף ובצל מבושלות במרק צח בתוספת הל, נזיד חצילים ובשר בקר ברוטב עגבניות, חורשט לפה- חצאים של גרגרי חומוס עם בשר בקר, עגבניות ובצל מטוגן וסרקה שירה- קציצות בקר חמוצות מתוקות, שאת המתכון להכנתן תוכלו למצוא בסוף הכתבה.

בנוסף למנות הפרסיות, מציעה פירה מנות שמשתנות מדי יום כמו קוסקוס ירקות, ממולאים ועוד.

כל המנות שטעמנו היו ביתיות ומשובחות. הבשר היה רך ועשוי היטב והטעמים שנמזגו אחד בשני הקימו בפה סימפוניית געגוע למקומות אקזוטיים רחוקים.

מנה עיקרית מוגשת בליווי פיתה פרסית, חמוצים, ירק פרסי, גזוז לימונדה ותה לקינוח ומחירה 30 ש"ח. בהחלט שווה ביקור ולו רק כדי לראות את פניה המאירות של פירה שגם במסעדה מתנהגת כאם פרסיה לכל דבר. המסעדה כשרה, יש אפשרות לקחת אוכל הביתה וניתן להזמין את פירה לקייטרינג הכולל עד 120 איש.

מסעדת "פירה", החלוצים 10 פינת רח' ההגנה, אור יהודה. טל': 03-5336661, 054-2234010.

גונדי סרקה שירה (קציצות בקר חמוצות מתוקות)

המצרכים לקציצות:

1 ק"ג בשר בקר טחון.
1 בצל בינוני קלוף+4 תפו"א טחונים במג'ימיקס כולל כל המיץ.
2 כפות פירורי לחם.
2 ביצים.
1/2 כפית מלח.
כפית פלפל.

1. מכל המרכיבים יוצרים כדורים בגודל כדורי פלאפל ומטגנים בשמן עמוק.

הרוטב:

מבשלים כוס סוכר וחצי כוס מים עם חצי צנצנת דבש, 2 כפות רוטב סויה, חצי כוס רסק רימונים, 2 כפות סילאן וכוס חומץ. מביאים לרתיחה ואז מוסיפים את הקציצות שטוגנו מבעוד מועד. מחכים 3 דק' ומכבים את האש.

מומלץ להגיש בליווי אורז לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully