וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בכוס סאקה

קליה מור

6.2.2008 / 10:03

ההחלטה להזמין משלוח דווקא כשהשתוללה סופה אולי לא היתה מתחשבת במיוחד בשליח, אך גם המנות שהגיעו מסושיית יאמיסאן לא התחשבו במיוחד בטעמם האנין של הסועדים

מלאכת הזמנת הטייק אוויי סבוכה היא, ומזמנת לעתים התמודדות עם שאלות אתיות מן המעלה הראשונה. השבוע, למשל, בערב שפיניתי במיוחד לשם כך, השתוללה סופה מטורפת, שאף שברה חלון בביתי וסדקה אחד נוסף. הרוחות שרקו בחוץ, הברד דפק על הזגוגיות הנותרות, ואני התכווצתי באימה. לאו דווקא בגלל הסופה, אלא בגלל הדילמה המוסרית -האם לגרום לשליח מסכן לכתת רגליו (או גרוע מכך, טוסטוסו) במזג אוויר כזה, או לא?
בעוד שאני כבר חשבתי לוותר על העניין ולהתכנס שוב ביום אחר, שיכנע אותי שותפי המורעב לסעודה, היי-טקיסט קר לב הידוע כרונצ'וק, כי דווקא בעת סופה יש להניח למזון להגיע אלינו, שהרי אין לנו שום חשק לצאת החוצה. כדי לחזק את טיעוניו השתמש במילים גדולות ומבלבלות כמו "כלכלת שוק". לבסוף היתה זו הסקרנות למצוא מקום אמיץ מספיק לשלח את שליחיו למשימת מוות שכזאת שגברה על חוסר הנעימות, והמקום השלישי שניסינו - הסושייה יאמיסאן - קיבל עליו את האתגר. "טוב, זה ממש שלוש דקות מכאן ברגל, אנחנו לא כאלה מגעילים", ניסיתי לשכנע את עצמי.

מסיימת עם לא מספיק

מן הראשונות בחרנו בסלט טופו במרינדה, המכיל גם חסה, שומשום, אטריות שקופות ורוטב אסייתי (26 שקל), מן המרקים ביקשנו שני מרקי מיסו (17 שקל), עוד רצינו קומבינציית יאמיסאן, הכוללת אינסייד-אאוט פוטו מאקי טונה, מאקי סלמון, ניגירי טונה וניגירי סלמון - 18 יחידות בסך הכל (56 שקל), וכן נודלס עוף עם ירקות, רוטב סאטה וקשיו וחלב קוקוס בסגנון אינדונזי (35 שקל), שיהיה.
כעבור פרק זמן מהיר ביותר דפק על דלתנו שליח סחוט מים. הוא אכן הלך ברגל, ולא נראה נרעש מהמעשה האמיץ, אך בכל זאת צ'ופר בטיפ גבוה להשקטת ייסורי המצפון.
למרות הנקודות שמקבלת יאמיסאן על אומץ ונחישות, בגזרת המזון היא מסיימת עם "לא מספיק". מרק המיסו היה מרוכז בצורה בלתי מתקבלת על הדעת, ואחרי ששלינו ממנו את הטופו והאצות שלחנו אותו לישון עם הדגים; הסושי, על כל צורותיו, היה כה סתמי, יבש ולא מרנין, עד שחבל להשחית מילים בתיאורו; הנודלס היה חביב בעיני, כמו כל דבר שמטביעים בחלב קוקוס, אך רון סבר שהוא מימי מדי ועלוב באופן כללי; ורק הסלט התגלה כנחמה, קרן האור היחידה בסופה הזאת - עשיר בטופו ובאטריות, טעים, טרי ומתובל כהלכה.
שותפי החביב לדירה, שעליו זרקנו את הסושי הנותר, הצליח לסיים אותו, ואף הפטיר לעבר רון "טוב אתם בהיי-טק, יש לכם סטנדרטים גבוהים". "לא, אני ממש מצטער", זעם רון, "הסושי הזה הוא כישלון גם לא במדד ההיי-טק". נאלצתי להסכים.
כשהסתלקו הקופסאות אל השקיות החומות, נפנינו ליהנות מהשילוב המוצלח של וויסקי ותה עם לימון. הסופה המשיכה להשתולל בחמת זעם, ואני הירהרתי בכל אותם שליחים קשי יום המפלסים בה את דרכם כדי שחזירים כמונו יוכלו לאכול ועוד להתלונן. כלכלת שוק, פחחחח.
יאמיסאן. קינג ג'ורג' 30. טל' 5305401/2- 077 . משלוחים: כל השבוע 12:00- 24:00.

בקטנה

שירות: לבבי ואמיץ

זמנים: עד חצי שעה

אריזה: מגוון קופסאות מעוטרות

בעד: יופי של טופו

נגד: סושי סתמי

תמורה לכסף: אי אפשר להגיד שלא זול שם

שורה תחתונה: כישלון גם לא במדד ההיי-טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully