וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדוס - דקא

יניב רוזנברג

14.2.2008 / 17:23

המסעדוס לא מבין איך לא חשבו על זה קודם. מסעדה כשרה בלי בשר. בעסקית של DECA הוא ראה את האור

ישנה טענה רווחת בקרב שומרי הכשרות שכשיוצאים למסעדה חייבים לצאת למסעדה בשרית. מסעדוס אינו יודע מה מקורה של החשיבה הזו. אולי, זה קשור לעובדה שכשמדברים על מסעדות שהתפריט שלהן אינו כולל בשר מיד עולות לראש "אפרופו", "קפולסקי" ואחרות ויחד איתן אסוציאציות של קיש עם סלט, מרק ומבחר פסטות.

ובכן, הרשו לי לבשר בני ישראל היקרים: נפתחה מסעדת דגים (אתם יכולים לקרוא לה חלבית) שהיא מסעדת גורמה וחוויה קולינארית לפי כל פרמטר. שמה בישראל: דקה DECA. הורים: השף חיים כהן והשף יניב כספי שבישל בעבר ב"לבן".

אז אם אתם קרינבורים, חזרו לדף הבית. אם אתם מחשיבים עצמכם מביני עניין, או אם נתקלתם בחילוני מהעבודה שאומר לכם "אוף אתכם, עובדי האגף מקבלים צ'ופר לצאת למסעדה, אבל בגללך חייבים מסעדה כשרה, ואין מסעדה כשרה שווה" יש לי חדשות בשבילכם:

הדלעת מפתיעה, הפלאמידה הורסת

ביום הכי גשום וסוער השנה, הגענו למקום לארוחה עסקית (95 ¤ לראשונה + עיקרית) אני וידידתי הבכירה במשק. כבר בשנייה שנכנסו ל-DECA לבנו החסיר פעימה קלה בזכות העיצוב המאופק שמאפיין את המקום. מן שלוב אידיאלי בין הישן, המשתלב עם המבנה ואזור התעשייה בו ממוקמת המסעדה לבין החדש שבא לביטוי במטבח העכשווי. מכובד ומעוצב אך לא מנקר ומצועצע. שאפו למעצבים אירנה קרוננברג ואלון ברנוביץ'. בקומה העליונה של "דקא" יש חדר VIP מעוצב ויפיפה לאירועים סגורים, עד 22 איש, קלאסי לארועי שבע ברכות.

למנה ראשונה הזמינה שותפתי לארוחה קרפצ'יו דלעת (תוספת 12 ¤), מנה מעולה שכללה גבינת מוצרלה באפלו, גרעיני חמניה, נבטים, צ'ילי ושמן זית, שהוציאו מהדלעת (שבחוגים מסויימים נחשבת לירק משעמם), את המיטב. מי היה מאמין? אני, שבקשתי להתחמם קצת מהקור בחוץ, נהניתי עד מאוד ממרק השעועית הלבנה ושמן כמהין. בחום של המרק שייטו להם בנחת שלושה טורטליני שמנמנים מלאים בפורצ'יני. המרק היה מעדן מעודן, ככה זה עם שמן כמהין – מקפיץ את האווירה. לשולחן הוגשה גם טורטליני לבנה בשמן זית, זעתר ושומשום. מנה שכבר אכלתי בעבר ומה יש לומר? מדובר בחיים כהן במיטבו.

השירות, למן הרגע הראשון היה נפלא, אדיב, מקצועי וראוי לכל שבח. יחד עם זאת, יש לציין שפקדנו את המקום בשעת בין-ערביים כשכמעט ולא נכחו במקום סועדים נוספים.

לעיקרית, רצתה הגברת ממול שידור חוזר למנה מוכרת: קציצות דגים ברוטב מטבוחה חם עם נגיעות טחינה ופסטה ביתית. למרות שיש שיגידו שהשילוב בין טחינה לפסטה מעט לא שיגרתי, הטעמים במנה התחברו זה לזה היטב. וקציצות הדג היו עסיסיות ומלאות טעם. (בנוגע למנה הזאת חלק עלינו ד"ר א', רופא השיניים שישב בשולחן הסמוך. הוא טען שמדובר במנה של מסעדת פועלים). אני בחרתי בכורמה סבזי מנה שהיא מעין קדירת ירקות מהמטבח הפרסי, שהוגשה עם פלמידה לבנה וניוקי על מצע חציל קלוי. כל ביס היה בגדר חוויה. חששותיי מהפלמידה (נאמן בד"כ לסלמון, טונה, סול ומוסר) התבדו בין רגע וכעת, בזכות DECA הוא יצורף לרשימת הדגים האהובים עליי. ועוד לא דברנו על צורת ההגשה והאסטטיקה של המנות. אבל כמה אפשר לשבח?

הצ'ופר לדוס בסיום ארוחה במסעדה נטולת בשר הוא הקינוח. אשכרה קינוחים, עם שוקולד אמיתי, ובשעת הצורך גם קצפת אמיתית ואם השף צריך חמאה אז הוא יכול לשים חמאה. לכן , שמנו פעמינו למקרר הפוטיפורים, הדילמה בהחלט הייתה קשה. אך הוכרעה לטובת קרם למון-גרס, גנאש שוקולד, שטרויזל פירורים וקרם מרנג איטלקי. המנות האחרונות לא הכזיבו גם הן. והעובדה שמדובר בפטיפורים גם מאפשרת לדגום כמה מהם – אבל אל תחמיצו את השטרויזל פרורים, כי הוא מדהים באמת. אם תבחרו לדלג על הפוטיפורים, עשו לעצמכם טובה והזמינו את מנת הקרם בורלה, שמונח על קוואז שקדים עם דיסקית שוקולד ותותים. הפרי איכותי, הקרם אוורירי, השוקולד משובח והעוגיה פריכה.

אז אם תרצו בשר, לכו לתורכי באור יהודה או שתפנקו את עצמכם (שוב) במיתוס. אבל אם אתם רוצים לבוא בראש מורם לעבודה ולומר לחבר'ה "אתמול אכלתי גורמה. כשר", אתם מוכרחים ללכת לDECA .

DECA התעשייה 10, תל אביב/ טלפון: 03-5629900/ פקס: 03-5622700

שעות הפעילות: א - ה 24:00 - 12:00 ש' 24:00 - 20:00. עסקיות: א - ה 17:00 - 12:00

אמצעי תשלום: אשראי ומזומן

בודק בציציות

מדד הדייט: רק אם ברור שזה זה.

סיכוי למפגש עם החניכים מבני עקיבא: קלוש. אלא אם הדרכת בסניף כפר שמריהו וסביון.

לוקשיין: מצוין. קרוב לכל מקום ואפילו לא מחייב כניסה לתוככי ת"א.

חנייה: ביום בעייתי בערב יחסית בשפע.

ידידותי לחילוני: מאוד! לא תשמעו פה את המשפט "במסעדה לא כשרה היו מוספים לזה חמאה, והופכים את זה לטעים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully