וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריטים אוהבים תרנגולות

נמרוד הלפרן

29.2.2008 / 19:33

השף ג'יימי אוליבר גרם לנפילה של 5% במכירות בשר העוף בבריטניה לאחר ששחט תרנגולת בשידור חי

המכירות של בשר עוף בבריטניה נפלו ב-4.8% בחודש ינואר לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, לאחר שג'יימי אוליבר ("השף העירום") שחט תרנגולת במסגרת תוכנית הטלוויזיה שלו, "ארוחות העוף של ג'יימי". כך לפי סקר שערכה חברת מחקר השוק TNS, דיווח העיתון הבריטי "אינדיפנדנט".

המכירות של בשר "תרנגולות חופש" (free range), אשר גודלו ברווחה יחסית, זינקו ב-35.5% בחודש שעבר, בעוד שמכירות של בשר עופות שגודלו במשקים מתועשים נפלו ב-7%.

תעשיית בשר העופות הבריטית, המגלגלת 2 מיליארד ליש"ט (4 מיליארד דולר) בשנה, נתונה לביקורת גוברת מאז שידור שחיטת התרנגולת בתוכניתו של אוליבר ב-11 בינואר, לעיניהם של ארבעה מיליון צופי טלוויזיה. לפני ששיסף את גרונה של התרנגולת בשידור ונתן לה לדמם למוות, בהתאם לחוק הבריטי לשחיטה הומנית, אוליבר הסביר לצופים שבעלות גבוהה רק במעט אפשר לאפשר לתרנגולת חיים טבעיים יותר ומוות הכרוך בפחות סבל.

לא רק רמי לוי מוריד מחירים

מוקדם יותר החודש הודיעה טסקו, רשת המרכולים הגדולה ביותר בבריטניה, על מבצע של שבוע במהלכו נמכרה יחידת בשר עוף במחיר מוזל של 1.99 ליש"ט. ארגונים לרווחת בעלי חיים העריכו כי המבצע נועד לסייע לרשת להיפטר ממלאי בשר עוף ממשקים מתועשים שצברה בעקבות ההאטה במכירות שנרשמה בעקבות שידור תוכניתו של אוליבר. במקביל, הכפילה טסקו את ההזמנות של בשר תרנגולות שגודלו ברווחה יחסית.

מדי שנה, מומתים כ-800 מיליון תרנגולות בבריטניה לצורכי מאכל, ו-92% מהן גדלות בלולים מתועשים, אשר גורמים לתרנגולות סבל רב, החל מעיוותים ונכויות ברגליים, דרך בעיות לב, נשימה ועיוורון, וכלה בתקיפות בין תרנגולות עקב הצפיפות העצומה.

במסגרת תוכניתו בצ'אנל 4, הציג אוליבר גם היבטים נוספים של תנאי החיים של עופות במשקים מתועשים. הוא חנק למוות (בתא מלא פחמן דו-חמצני) אפרוחים זכרים, כמקובל בתעשיית הביצים; דחס עופות לתוך כלובים מזוהמים וצפופים - כמו הכלובים שבהם גדלים עופות במשקים מתועשים בבריטניה; והקרין הדמיה ממוחשבת שלו כתינוק מפוטם, כדי להדגים את הפיטום של אפרוחים בלולים מתועשים. אוליבר הסביר שרצה לעמת את האנשים עם המציאות - אכילה של בשר מכל סוג שהוא כרוכה בהריגה של חיה, גם אם מנסים להפחית את כאבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully