וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו מושחת לשבת: עוגת שמנת שוקולד מרגשת

דנה מלמד

14.3.2008 / 0:02

דנה מלמד מתמודדת עם סוף תקופה אישית במטבח ושולחת מתכון לעוגת שמנת שוקולד שיוצאת לה כשהיא באמת מתרגשת

היום אני מסיימת פרק חשוב בחיי. אחרי שנתיים וחצי, אני עוזבת מקום עבודה מסויים (יש בחיי נקודות אחיזה שונות חוץ מוואלה! אוכל) שהיה עבורי סוג של גלגל הצלה בזמנים קשים. מעולם לא חשבתי שאאלץ לעשות עבודות הישרדות מסוג זה, בטח שלא שנתיים וחצי.

חשבתי שזה יהיה פתרון זמני לתקופה קצרה, עד שהחיים יתייצבו לאחר טלטלת הפרידה. מבלי שהרגשתי, חלפו להם הימים (או ליתר דיוק החודשים, 30 במספר!) והפתרון הזמני, הפך למשהו קבוע.אפשר לומר סוג של שגרה, ואם להודות, די אפורה.

כשהגעתי למיצוי אנרגטי מוחלט, הבנתי שהגיע הזמן להמשיך הלאה וכעת עלי להיפרד מהאנשים שאימצו אותי והיו חלק בלתי נפרד מחיי, גילו הבנה והתחשבות ותמכו ברגעים קשים. אני מודה שדי קשה לי עם שינויים, אך מרגע שנתקבלה ההחלטה, לא נותר אלא לנשום עמוק, לדעת שיהיה בסדר ולהמשיך הלאה.

חז"ל אמרו פעם: "מקום שלבי אוהב, לשם רגלי מוליכות אותי". במקרה שלי המקום הזה הוא ללא ספק המטבח ועל אף הקשיים הטכניים, בגלל המצב המשפחתי המורכב, אני מאמינה שהכל (או הרוב) אפשרי ואיכשהו, ימצאו פתרונות. למדתי שכאשר עוזבים, חשוב לעזוב באהבה ולדאוג שיישאר טעם טוב.

אז רגע לפני שאני נפרדת, אני משאירה משהו ממני למזכרת.
משהו מתוק ומושחת במיוחד, בטעם של דנה, טעם שיישאר, כך אני מקווה, בפה ובלב, גם כשאהיה במקום אחר. מוקדש למשפחת סגל.

עוגת שמנת ושוקולד

לבסיס:
250 גר' ביסקוויטים בטעם שוקולד
100 גר' חמאה מומסת
100 גר' שוקולד מריר

למילוי שמנת:
1 מיכל שמנת מתוקה 38%
250 גר' גבינת שמנת (מומלץ פילדלפיה)
1 גביע שמנת חמוצה של פעם
כפית גרידת תפוז (לא חובה)
¾ כוס סוכר
½ כפית תמצית וניל

לציפוי שוקולד:
250 גר' שוקולד מריר
250 מ"ל שמנת מתוקה

1. לבסיס: מפוררים את הביסקוויטים. ממיסים חמאה ושוקולד ומערבבים. יוצקים על הביסקוויטים המפוררים, מערבבים לתערובת אחידה ומשטחים על תחתית של תבנית בקוטר 26 ס"מ. מצננים במקפיא וניגשים להכנת המילוי.

2. מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת יציבה ושומרים בקירור. בינתיים מקציפים את גבינת השמנת, השמנת החמוצה, הסוכר, הווניל וגרידת התפוז עד לקבלת תערובת חלקה שלא מרגישים בה גרגרי סוכר.מוסיפים את הקצפת ומערבבים בעדינות בתנועות קיפול.

3. יוצקים את תערובת השמנת על בסיס הביסקוויטים ומצננים מספר שעות במקרר (או למי שממהר – במקפיא).

4. מכינים את ציפוי השוקולד: ממיסים את שני השוקולדים עם השמנת המתוקה, מערבבים לקרם חלק ומצננים לטמפ' החדר. יוצקים את הציפוי על שכבת השמנת ומצננים במקרר.

5. כשהעוגה מתייצבת, אפשר לעטר בתותים חצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully