וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגב 2.0

עידו באום

20.3.2008 / 1:17

עידו באום נבהל מהפתרון היצירתי של שגב אקפרס למשבר המים, כשנרגע הוא הצליח לשכוח את רמת החי"ל ולהתרגש מהאוכל

קריית ההייטק של רמת החי"ל היא מרחב אורבאני מלאכותי, מקום וירטואלי שכולו שיכפול. בסוף רחוב הברזל, על גבול השומקום האורבאני, פתח השף שגב משה את המסעדה החדשה שלו: "שגב אקספרס". שגב מציעה חוויה אסקפיסטית רב חושית מהממת. עם בעיה אחת - המים.

הגעתם לשגב. במבואת כניסה נפרדת מהמסעדה תקבל אתכם מארחת חייכנית שתוביל אתכם לשולחן. נכנסתם למסעדה – ואתם ברחוב רומנטי עם שדרת עצים בעלי עלווה לבנה, ספסלים רומנטיים, מזרקה מפכפכת עם דגי זהב ואי שם מרחוק נראה מטבח פתוח שבו עמלים עכשיו על הארוחה שלכם. נרות מדיפי ריחות נעימים ותמונות ענק של נוף אורבאני משלימים את העיצוב. הכל פשוט מתוק. איה את רמת החי"ל? נשכחת כלא היית.

אתם צמאים. עוד לפני שהבנתם שאתם צמאים יניחו לפניכם שתי כוסות ומים יימזגו מקנקן. אויה. למים יש ריח. לא סתם. ריח של מסטיק. וטעם. משהו שבין מסטיק למשחת שיניים. איני יודע אם שגב החליט לפתור כך את מצוקת המים בישראל, אבל המים בעלי הטעם המלאכותי פשוט מיותרים. אם הם מתוצרת ישראל, אולי כדאי לייצא אותם לאירופה ואם לא – חבל לייבא אותם לפה. לקח לנו כמה דקות להירגע מההפתעה. כל השאר היה פשוט מהנה.

סביצ'ה תפל ומרק מופלא

פוקאצ'ה של שגב (19 ש"ח) היא גליל מאורך עם המון עשבי תיבול, ולצידו קערית שמן זית וחומץ מצומצם וטוב וכדורי חמאה.

סביצ'ה סלמון עם טעם לימוני לווה בקרוטונים, אבוקדו, ויותר מדי קוביות פלפל אדום אבל חסר מלח ופילפול. מרק ארטישוק ירושלמי היה מופלא, שמנתי במידה לא מוגזמת ועשיר בכמהין. מנת פתיחה מצוינת היא סלט נבטים, עם ג'ינג'ר ורמיזות לחריפות שמקורן באפונת וואסאבי. הסלט מוגש עם צ'ופסטיקס וממש מתפוצץ מרעננות טרייה.

התפריט מציע מגוון גדול של פסטות, פיצות, סלטים, דגים, עוף וכבדי עוף. עוקף משמאל כל תפריט דיינר (אין בשר ואין המבורגר) ועוקף מימין כל בית קפה (מנות עיקריות גדולות ומושקעות שלא ישאירו סיכוי לרעב).

זוגתי הלכה על דג בגריל. שתי חתיכות פילה נאות של מוסר ים נצרבו על הגריל ועליהן נבזק מלח ים אטלנטי ופלפל גרוס. הדג היה טרי ועשוי היטב. מנת הצד המתאימה היתה אורז בעשבי תיבול, בעיקר קרעי פטרוזיליה וקוריאנדר קצוץ. האורז היה מרגש, באמת.

כבדי עוף ואגסים היו חגיגה מתקתקה (עם סוכר חום ברוטב) שפשוט חייבים לאכול עם פירה בצד. צלחת מעוצבת מאורכת ענקית עם המון פיסות כבד רכות ונגיסי אגס שהתחבקו יפה יחד ופשוט אי אפשר היה להשאיר מהם כלום.

ציונות? לא בכל מחיר

בקינוחים שגב משה משתולל. עוגת התפוחים נאפית בקערית כעוגה אישית והתפוחים מתחבאים בה (אבל הם שם, עם קינמון ודבש כמתחייב) והיא מגיעה עם קערית תאומה ובה גלידה ועליה פצפוצי תפוחים מקורמלים – ערבבו וראו מה יוצא.

המגוון לחובבי השוקולד מבטיח. בחרתי ב"חטיף שוקולד" שהוא אצבע שוקולד בלגי (12 ש"ח ליחידה) שמגיעה חמימה, שוחה ברוטב שוקולד, ובתוכה מתחבאים אגוזי לוז. מעולה.

סופרי הקלוריות (איך הגעתם לקינוח בכלל?) מוזמנים לסלט פירות ללא סוכר: כוס ובה קוביות פירות בשלל צבעים מגיעה עם בקבוקון ורוד (מנגו), צנצנת קטנה (פסיפלורה) וחצי תפוז אדום. בואו לשחק.

האמת, כוסות האספרסו המשולשות פשוט מעצבנות. אבל כשתגיעו לאספרסו כבר תהיו בקטע של שגב. משולש? למה לא בעצם? מה אנחנו מרובעים? אתם בתוך החוויה.

לשגב אקספרס תפריט יינות מגוון ובינלאומי וכמעט כולו מוצע גם בכוס או בקראף. בהתקף כחול-לבן התעקשה זוגתי על יין לבן מתוצרת הארץ. כאן המבחר הצטמצם לגוורצטרמינר של בנימינה בלבד – יין טוב אבל בעל טעם ייחודי שלא משתלב בקלות עם כל מנה. לא צריך להתעקש על ציונות בשעת האוכל.

לבי למלצרים במדים הלבנים, סינרי הג'ינס וכובעי המצחיה – אבל השירות בשגב מושקע, המון מלצרים מסתובבים בשטח, קשובים ויודעים לענות על כל שאלה ומשאלה.

אגב, השירותים מקסימים.

החשבון לארוחת ערב מלאה לזוג, כולל שתי כוסות יין, יסתכם בפחות מ 350 שקלים. התמחור סביר בהחלט.

לידינו ישבו חמישה גברים נאים, שניים מהם איטלקים, שנהנו בטירוף וגם כמה גברות שטרפו כבדי עוף והצהירו ביציאה שהיה מ-צ-ו-י-ן. בסוף אולי תרצו להשליך איזו מטבע למזרקה כדי להבטיח שתחזרו לכאן (וגם שיחליפו את המים).

שגב אקספרס, הברזל 38, רמת החי"ל, תל אביב, 077-4142025

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully