וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו מושחת לשבת: לזניה

דנה מלמד

28.3.2008 / 3:07

סוף השבוע הגיע ואין לכם דבר מנחם יותר מלזניה. לאכול ומיד אחר כך להיכנס למיטה לשנת צהרים מתוקה

כשהילדים לא איתי בימי שישי, אני הולכת לעבוד במסעדה. ככה כבר שלושה חודשים. עוד לא קרה שהם לא היו איתי בשישי ואני, התפננתי מהחופש. עד כה, לא הרגשתי חוסר בימי שישי החופשיים שכל כך אהבתי. פשוט עשיתי את מה שהיה צריך לעשות ואמרתי לעצמי שאת הזמן הפנוי שלי, אני פשוט ממלאה בעבודה שהיא סוג של בית ספר, אני לומדת במטבח כל הזמן וגם, על הדרך, מביאה עוד קצת פרנסה הביתה.

בשישי האחרון, היה חמסין מטורף. הבוקר התחיל במסע מתיש בשוק ונמשך עם כל מיני סידורים מהסוג המאוס ביותר. כרגיל, התכנון לסיים הכל מוקדם ולהספיק לדפוק שעתיים של שינה מתוקה לפני העבודה, נראה כמו בדיחה עלובה...

כמו תמיד, עשיתי הכל ברגע האחרון, בטיסה על האופניים מפה לשם, מעמיסה ירקות, מורידה בבית, יוצאת שוב, הולכת חוזרת והנה, נשארה חצי שעה למקלחת חפוזה ויאללה, לעבודה.

וכן. אם אתם שומעים פה ניצוצות של מירמור, קיטור ו/או תיסכול, אז אתם לא טועים. זה היה השישי הראשון שאני מודה, שהשתוקקתי להיכנס למיטה לנמנום צהריים מתוק, כזה שאקום ממנו רעננה כמו פרפר ואז אצא לבילוי תל אביבי כמו בימים הטובים.

אבל, מה לעשות, חלומות לחוד ומציאות לחוד. בארבע נחתתי במסעדה לעוד משמרת של 8 שעות על הרגליים. פה המקום לציין שבאחד הבונוסים הגדולים בעבודה במסעדה הוא האוכל. מעבר לנישנושים וטעימות במהלך המשמרת, יש ארוחות צוות מפנקות ומשמחות. במשמרת ערב יש שתי זריקות עידוד שכאלה - ארוחת ערב וארוחת לילה. ארוחת הלילה הפעם, היתה מפנקת במיוחד - לזניה קלאסית, עשירה ומלאה בכל טוב.

הנה מתכון ללזניה נהדרת שמתאימה בול לסופ"ש. רק צריך להכנס למיטה אח"כ ולישון כמו שצריך ואז הכל מושלם.

לזניה קלאסית

במתכון הזה השתמשתי בעלי לזניה טריים שהכנתי לבד. אם יש מכונה אז אני ממליצה בחום. אם לא, גם עלי לזניה מוכנים מהסופר יעשו את העבודה. הפורמט האלגנטי שאתם רואים בתמונה, הוא בהשראת המטבח שבו אני עובדת. זו בהחלט רק הצעת הגשה.

400 גר' עלי לזניה (טריים או קנויים)
לרוטב עגבניות:
500 גר' עגבנית שרי תמר בשלות
1/3 כוס שמן זית
2 שיני שום כתושות
2 כפות רסק עגבניות
100 מ"ל שמנת מתוקה
מלח
פלפל שחור
לתערובת גבינות:
200 גר' גבינת ריקוטה יבשה (מומלץ של באפלו)
100 גר' פרמזן מגוררת
50 גר' קשקבל מגוררת
חופן נדיב של עלי רוקט קצוצים (או אורגנו טרי או בזיליקום)
לבשאמל:
3 כפות חמאה
3 כפות קמח
2 כוסות חלב
100 גר' קשקבל מגוררת
קורט מוסקט טרי מגורר


ההכנה:

1. מכינים רוטב עגבניות: מחממים מעט את שמן הזית, מוסיפים את העגבניות ומועכים קלות בעזרת כף עץ. כשמתחילם לצאת נוזלים, טוחנים את העגבניות בעזרת בלנד ידני. מתבלים במלח ופלפל, מביאים לרתיחה, מסירים מהאש ומסננים.

2. מחזירים את הרוטב המסונן לסיר, מוסיפים שמנת מתוקה, טועמים, מתקנים תיבול ומבשלים על להבה נמוכה עשר דקות.

3. מכינים רוטב בשאמל: ממיסים את החמאה, מסירים מהאש ומוסיפים את הקמח. בוחשים היטב ומחזירים לאש נמוכה. מוסיפים את החלב ולא מפסיקים לבחוש עד קבלת רוטב חלק. מוסיפים את הקשקבל ומתבלים. מערבבים עד שהקשקבל נמסה ומסירים מהאש.

4. מחממים תנור ל180 מעלות ובינתיים מכינים את תערובת הגבינה: מערבבים את הריקוטה עם הפרמזן, הקשקבל והעשבים שבחרתם.

5. מרכיבים את הלזניה: משמנים את התבנית בשמן זית ויוצקים מעט רוטב עגבניות. עורכים שכבה אחידה של עלי לזניה ומעל יוצקים שכבת בשאמל. מוסיפים עוד שכבת עלי לזניה ומעליה שכבה של רוטב עגבניות. כך ממשיכים עד שנגמרים החומרים. אין חשיבות לסדר המרכיבים, רק חשוב להקפיד שכל שכבת עלי לזניה תהיה מצופה ברוטב.

6. על שכבת הרוטב האחרונה מפזרים פרמזן בנדיבות. אפשר בהחלט להוסיף פרמזן גם בין השכבות.

7. אופים כ40 דקות, עד שהלזניה זהובה והבית מתמלא בריח מגרה בטירוף.

גיוונים: אפשר להוסיף בין השכבות כל מה שאוהבים: חצילים מטוגנים, פטריות, עגבניות מיובשות ועוד. אפשר להוסיף עשבים או לא לשים בכלל וכמו כן, להשתמש בכל גבינה שאוהבים כמו עיזים, פקורינו, פטה וכו'.

  • עוד באותו נושא:
  • לזניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully