וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגלם קם על יוצרו

עידו באום

2.4.2008 / 15:05

חומרי גלם איכותיים וטובים חיפו על מנות לא מאד מרגשות ב"דרוקר'ס", העיקר שלראש העיר היה טעים

צריך לתת כבוד לחומרי הגלם שמהם עשוי היקום. ראש עירי, תל אביב, עשה זאת בשבוע שעבר כאשר הכריז בכיכר רבין על כיבוי אורות בעיר למשך שעה. ראש העיר הוריד את השאלטר על בית העיריה, כולנו חסכנו חשמל, חסכנו חומרי גלם. יופי. יום קודם לביצוע הזה נצפה ראש עירי ב"דרוקר'ס רסטו-בר" ברחוב מונטיפיורי. גם זה מלמד משהו על הערכתו לחומרי הגלם. בדרוקר'ס מקפידים על טריות ואיכות חומרי הגלם והדבר ניכר.

בעוד ראש עירי מברר אצל המלצרית, נטע, מהו פיקטה עגל חלב דגמנו בת זוגי ואני ארבע מנות פתיחה. טרטר טונה אדומה עשוי קוביות דג טריות ונימוחות שהתחברו יפה לקוביות אבוקדו. הביצוע הויזואלי היה מושלם אבל עודף פלפל גרוס גרם למנה להיות מעט חריפה מדי. שרימפס סקמפי עם "מיונז חלוד" הגיע בכוס קוקטייל – אלוזיה לשרימפ קוקטייל משנות השמונים – שחמישה סקמפים בבלילה נתלו ממנה ובתוכה נוצק מיונז על גבי עלי חסה. מנה לחובבי טמפורה. קרפצ'יו בקר היה עשוי היטב אבל עדיף היה לו נפרס לפרוסות דקות יותר.

יש מצב לרומנטיקה

בת זוגי שבה זה עתה מאחד מאותם בתי נופש יוקרתיים בצפון הארץ הידועים בהיצע המטעמים האורגניים המגודלים ומוגשים בהם. עוד בטרם הוגשו לנו מנות הפתיחה הפליגה בשבחי הטעם הנפלא של ירקות אורגניים ואף ציינה שרכשה והביאה עמה אל עירנו חסה אורגנית "עם טעם" (!). מכאן שהרף שהוצב לסלט שבתפריט היה גבוה כהרי הגליל ובכל זאת סלט חסה עם רוקפור וויניגרט "של שבי" (על שם הבעלים – שבי בהר) נחל הצלחה. החסה היתה טרייה, קריספית וטעימה. הרוקפור המגוררת הורגשה היטב ורק הוויניגרט כמעט שלא הורגש בהתלהבות הכללית מהחסה. כולה חסה, כן.

למנות עיקריות נדגמו סטייק פילה בקר עם פירה וסטייק טונה אדומה עם צ'יפס ואפונה ירוקה (90 ש' כל אחד). בת זוגי ביקשה את הפילה עשוי בדרגת מדיום. הוא הגיע עשוי קצת יותר. גם בסטייק הטונה אפשר היה לנהוג ביותר רחמנות. טריות חומרי הגלם הצילה את העניינים, שמרה על הטעם ומנעה יבשושיות. סטייק הטונה הוכן בשמן שומשום - שהעניק לו טעם ייחודי. אפשר היה לנהוג רחמנות בכמות השמן שבה הוכן הסטייק: לשמן שומשום ארומה חזקה. יכולנו להריח בלי להביט איך גם בשולחן לידנו הוזמן סטייק כזה. הפירה היה אוורירי וטוב, האפונה שליוותה את הטונה התפצפצה מטריות והצ'יפס היו יותר דקים ממלכת יופי ממוצעת מהאיייטיז (אני מעדיף אותם עם קצת יותר משקל).

קינוחים: עוגת שוקולד-קפה (27 ש') היתה עשירה, נימוחה ומענגת ביותר. לעומתה, קרם ברולה (גם 27 ש') הותיר אותנו אדישים.

העיצוב המינימליסטי (עם פרופילים בלגיים שהם כבר חלק סטנדרטי ובלתי נפרד מחיינו) שובה עין, הבר הקטן בחלל נפרד יפה מאוד וחצר פנימית פתוחה ומקורה תוכל להיות מקום מצוין לבילוי קייצי. יש מצב לרומנטיקה. משום מה לא מוגש בדרוקר'ס תפריט יינות. יש יינות בבקבוקים אבל מבחר היינות המוגשים בכוס מוגבל ליקבי תבור, רקנאטי ודלתון. לא נורא, אבל חבל, כי האווירה בדרוקר'ס מאוד נעימה, לא פורמלית ומזמינה התענגות איטית על שיחה ויין. אולי בגלל זה ראש העיר אכל מהר והלך לדרכו - לא לפני שאמר לנטע שנהנה מאוד (הנה הרווחתם עוד דעה). אולי הוא פשוט מיהר להתאמן בלחיצה על השאלטר.

דרוקר'ס, מונטיפיורי 17, תל אביב, 03-5663535

  • עוד באותו נושא:
  • מסעדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully