וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו מושחת לשבת

דנה מלמד

3.4.2008 / 23:50

האופנים נגנבו, המצלמה התרסקה והמיקסר דמם. האשימו את הכוכבים והתנחמו יחד עם דנה מלמד בצלחת ספגטי meatballs

קורה אחת לכמה זמן, שמגיעות "צרות בצרורות". סוג של חבילת שיבושים מתסכלת ומבאסת. אצלי החבילה מורחבת וכוללת הכל מהכל: מכשירים מתקלקלים, לוחות זמנים משתבשים, הבריאות לא משהו, אי הבנות בתקשורת עם הסובבים אותי ובעיקר, אי שקט והפרה בוטה של השלווה.

חברה שלי תמיד טוענת שבטח מרקורי בנסיגה או שמשהו אחר עם הכוכבים לא בסדר וזה יעבור. אני מאמצת את הגרסה שעכשיו יש רטרו, גם אם הרטרו הקודם הסתיים בקיץ הקודם והבא יגיע רק בחורף הבא. תמיד יותר נוח להאשים את הכוכבים.

בבוקר שישי, פוזרו הילדים במוסדות החינוכיים ואני הייתי בדרכי אל האופניים (שזה בעצם הרכב שלנו), במטרה לטוס לשוק לקניות דחופות. כבר מרחוק הבחנתי בהעדרם וכשהגעתי למקום החנייה שלהם, מצאתי במקום רק שרידי מנעול, שנקצץ לפיסות קטנות כמו סלט. החלטתי לדחות את התסכול והאבל לשלב מאוחר יותר, ויתרתי על הקניות ונכנסתי למטבח להכין עוגת יומולדת שהוזמנה ע"י חברה של הבכורה. באמצע ההקצפה המיקסר נדפק והיה צריך להתחיל מחדש.

איכשהו, הצלחתי לאלתר משהו חלופי. יצאה עוגת שתי קומות לתפארת וכמובן שמיד עשיתי לה בוק מפואר מכל הזוויות. "אפשר גם לצלם?" שאל הצעיר, ואחרי קורס מזורז, כנראה מזורז מידי, הוא קיבל אישור. לא עברה שניה ונשמע בום. המצלמה נפלה ונשברה. יופי דנה, חשבתי לעצמי. שמה מצלמה יקרה ועדינה כל כך בידיים של ילד בן 5.

הבנתי שהעוגה הזו כבר לא תגיע לטור הנוכחי וכל מה שיגיע במקומה, יהיה כרוך בפרוצדורה מורכבת של השאלת מצלמה חלופית ממישהו (לא ברור מי...) והעברת התמונות למחשב.
אז גם נדפק המחשב. איש המחשבים שלי פיתח מנטליות של אינסטלטור ו"אגיע בין 8:00 ל 10:00" הפך ל"אני קצת מתעכב", "אני תקוע ברעננה", ועוד כל מיני עדכונים מהשטח ובמילים אחרות, "אני אגיע מתישהו, כפי הנראה, בטיימינג הכי לא מתאים".אם אתם קוראים עכשיו שורות אלו, כנראה שבסופו של דבר הוא הגיע והשכן השאיל לי את המצלמה.

בעניין האופניים ואיך שהתגלגל הסיפור הזה, אני עדיין מתאבלת אבל זה כבר לפעם אחרת. בכל אופן, באמת שהיו לי תכניות מורכבות ליוזמות חדשות במטבח, אבל הבנתי שבשלב זה, אין טעם. עדיף להיכנע למצב ולהימנע מציפיות גבוהות ואכזבות צפויות. הפעם קבלו משהו פשוט וקל אבל עדיין, באמת טעים ומשמח.

ספגטי meatballs

1 חבילה ספגטי

ל-meatballs

500 גר' בשר בקר טחון
בצל גדול מגורר דק
חצי כוס פטרוזיליה קצוצה דק דק
חצי כוס אורגנו טרי קצוץ דק
ביצה
3 כפות פירורי לחם
כף שמן זית
קורט כמון
מלח
פלפל שחור

לרוטב עגבניות:

1 סלסלת עגבניות שרי תמר בשלות (או 6 עגבניות תמר)
1/3 כוס שמן זית
10 עגבניות מיובשות
5 שיני שום
קופסא קטנה רסק עגבניות
מלח
פלפל שחור גרוס טרי
מעט פפריקה מתוקה (או חריפה למי שאוהב)
כמה ענפי טימין שלמים
¾ כוס מים רותחים
150 מ"ל שמנת מתוקה (אפשר צמחית)

ההכנה:

1. מרסקים את העגבניות במעבד מזון. מסננים מקליפות ומעבירים לסיר.

2. מוסיפים את שאר המרכיבים פרט לטימין והשמנת המתוקה. מביאים לרתיחה ומעבירים לאש קטנה. מוסיפים את השמנת המתוקה, מנמיכים את הלהבה ומכסים את הסיר.

3. מערבבים את כל חומרי הmeatballs היטב בעזרת הידיים.

4. יוצרים כדורונים קטנטנים ומוסיפים אותם לסיר עם הרוטב. מזיזים בעדינות את הסיר מצד לצד כך שכל הכדורים יהיו עטופים ברוטב.

5. מניחים מעל הכדורים ענפי טימין, מביאים לרתיחה, מנמיכים אם הלהבה וממשיכים לבשל בסיר מכוסה כ 40 דקות.

6. מגישים על ערימת ספגטי עם המון פרמזן. תענוג!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully