וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף הנמרץ

רחל אינגבר

9.4.2008 / 0:37

כמי ששותה שבע כוסות של אספרסו ביום ניר צוק הוא המועמד הטבעי להגיש תכנית על קפה, וגם הוא הצליח להרחיב אופקים

השף ניר צוק מאד אוהב קפה. הוא שותה 7 כוסות אספרסו ביום ומשתמש תדיר בקפה במתכונים במסעדה שלו "קורדיליה". באמתחתו גם הנחיית תכניות בישול. אבל לא בגלל זה פנו אליו להנחות תכנית ספיישל בנושא קפה. "לא פנו אליי כמומחה לקפה, אלא כאדם סקרן", הוא אומר.

"מדריך הקפה עם ניר צוק", תשודר בערוץ האוכל בשבת הקרובה, ותעסוק כולה במוצר הכהה המשמש את התעשייה השנייה בגודלה בעולם אחרי נפט. "זו הפעם הראשונה שתכנית מסוג זה מופקת בארץ", אומר סגל משה, מנהל ערוץ האוכל, "הערוץ נולד מתוך כוונה להיות בי"ס לבישול ואוכל, ומחפש תכניות שמלמדות התנהגות עם חומרי גלם. הקפה בארץ הפך למשהו שהוא הרבה מעבר למוצר עצמו, לכן הרגשנו שזה מאד מתבקש".

התכנית, שתאוריה ומעשה שזורים בה כאחד, התרחקה מהאולפנים וצולמה כולה באתרי חוץ. בגינה עם שיח קפה דנים באזורי גידול, זנים, קטיף וקלייה. במטבח ביתי מדגים בריסטה הכנת קפה במכונה ביתית וניר מלמד הכנת אונגלה (נתח קצבים) ברוטב אספרסו, בחנות למכונות קפה מציעים כיצד לבחור מכונה בתבונה, ובבר רוקחים מתכונים של אלכוהול וקפה.

אפשר לקלות פולים בבית

צוק מעיד כי ההשתתפות בתכנית הרחיבה את אופקיו "תמיד ידעתי להכין קפה, אבל עכשיו אני מבין יותר תהליכים, ובעיקר איפה אפשר ליפול בקפה". על מנת שלא באמת ייפול, מחזיק לו את היד אופיר פרימר, סמנכ"ל שיווק ושותף בחברת "מועדון הקפה", שמספק לתכנית את הצד המקצועי. פרימר התארח במספר תכניות טלויזיה, אך זו הפעם הראשונה בה הוא לוקח חלק פעיל: "המטרה הייתה לקחת את נושא הקפה, מוצר שיש בו חוויה וערך מוסף, צעד אחד קדימה", הוא אומר. "ניסינו לקרב את נושא הקפה אל הצופים בבית, כך שהכל יהיה מעשי, קל ונגיש. במקום להביא מכונת קלייה, למשל, הראינו איך לקלות פולים בבית על מחבת. לא הראינו מבחני טעימה מקצועיים כדי להמחיש איך בוחרים תערובת קפה. אנחנו מזכירים אמנם מילים כמו 'גוף' ו'חומציות', אבל בבית אין לרוב טועמים מקצועיים, אנשים שקונים קפה הביתה יטעמו אותו בצורה בה הם רגילים להכין אותו, ואנחנו מנחים את הצופים פשוט לומר למוכר כיצד הם נוהגים לשתות את הקפה".

במרכז התכנית עומדים פולי הקפה והמשקאות מבוססי האספרסו וביטויים כמו 'נס קפה' הס מלהזכיר, ועדיין, מבהיר פרימר, לא מדברים כאן על קפה גורמה לאניני טעם. אין שום אזכור למותגי קפה וחברות מסחריות, וכל אחד מוזמן לפנות אל פולי הקפה שהוא אוהב, בין אם נרכשו בשוק, בסופרמרקט או בחו"ל.

ברוח סדרות הטלויזיה שהופכות לסרטי קולנוע ולהפך, הספיישל בן חצי השעה יהפוך בהמשך לסדרת סרטונים קצרים שישולבו בין תכניות הערוץ, אלא שבמקרה הזה, מבטיח מנהל הערוץ, כל מקטע עומד בפני עצמו, ויעסוק בכל פעם בהיבט אחר של קפה.
קהל היעד, אומרים צוק ופרימר, הם לא רק פריקים של קפה, גם הם, אבל באמת כולם, גם מי שלא שותה קפה, כמו סגל משה. "אני לא שותה קפה, לא טעים לי, אבל התכנית תעניין גם אנשים כמוני, היא לא תחדש הרבה לאוהבי קפה שכבר חקרו בנושא, אבל גם הם יוכל ללמוד ממנה לפחות משהו אחד שלא ידעו", הוא אומר, ומוסיף לסיכום "התכנית עושה המון סדר, זו חצי שעה מאד ממצה ונכונה, שאחריה אתה מרגיש שאתה יודע הכל על קפה, אבל יוצא עם חשק לדעת ולחקור עוד. "

"מדריך הקפה עם ניר צוק", שבת 12.4 בשעה 17:00 - ערוץ האוכל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully