וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטבח שגעון

לרה רוטר

14.4.2008 / 13:40

"אחרי הצעקות של רפי כהן, עזרא קדם הוא צרה קטנה". סו-שף אסף בן משה לפחות פתח קייטריגנ מאז התכנית, בהשראת קדם, שעזר לו להתחבר לשורשים

לא ברור אם אסף בן משה (28) ממתמודדי "המטבח" מסור מאד לתכנית או פשוט כנה מאד אבל בן משה מתעקש שההתנסות באמת היתה רותחת ולא קלה. "השף עזרא קדם באמת צעק עלינו הרבה" הוא מוסר "היינו סגורים במשך כל תקופת הצילומים בתך בית בלי אינטרנט וללא טלפונים. את קדם ראינו רק בצילומים והיה דיסטנס מוחלט בינינו".

האם כמרינה קבישר הוא יילך וימליץ למתמודדים פוטנציאליים לא לגשת לעונה הבאה (אם תהיה) של "המטבח"? חלילה. בן משה, סו-שף קונדיטור ב"רפאל" וכקונדיטור ב"ברסרי", ב"אייסברג" וב"טאצה ד'אורו", לא התמודד מעולם עם סרוויס שמוציא מנות חמות ומהבחינה הזו, הוא למד הרבה לטענתו בתכנית ומסכם את הטירונות הטלויזיונית כחוויה רצויה וכיפית.

"קונדיטוריה היא בדרך כלל יותר רגועה ממטבח" מסביר בן משה "היא המקום שאליו בורחים השפים של המנות החמות לעשות אתנחתא. הקצב הוא אחר, עוגיות, למשל, צריך לעשות לאט ובעדינות, אחרת זה לא ייצא טוב. זה מאד שונה ממטבח חם ששם הכל עובד על מהירות ולחץ. מהבחינה הזו למדתי הרבה".

האתגר: להישאר שמח

בן משה הגיע לאודישנים לתכנית במחשבה שזו עומדת להיות תכנית בסגנון "שף נולד". אחרי שהתקבל התחיל לברר והבין שהוא בדרך לוריאציה מקומית ל"מטבחי הגיהנום". “הצעקות של קדם לא הפתיעו אותי. ידעתי בדיוק למה אני נכנס. מוזר לי שהיו מתמודדים שממש לא הבינו מה קורה כשקדם צרח עליהם. לי זה היה די ברור שאנחנו שם כדי שיצעקו עלינו. זו הסיבה גם שלא ממש התרגשתי מזה. מה גם, שבגלל שעבדתי אצל רפי כהן ב'רפאל', שגדל בעצם אצל עזרא, דפוס הצרחות האלה היה לי מוכר והרבה פעמים כשעזרא צעק ממש שמעתי מגרונו את הקול של רפי".

"רצו שכל הרגש שלנו יופנה לתכנית. ההפקה נתנה לנו לאכול את החוויה בכל רמ"ח אברינו. מי שבוחר להיות שף או טבח הוא לא בן אדם נורמלי ואני מכליל גם את עצמי בתוך הקטגוריה הזו. אנחנו טבחים כי אנחנו לא יכולים שלא להיות ולבשל זה דבר מאד אמוציונלי. האוכל של אמא הוא הכי טעים כי הוא בא מאהבה ואכפתיות. כדי לבשל אוכל טוב אתה צריך להיות באנרגיות טובות והאתגר הוא להישאר ככה למרות הצעקות של השף הרודן. התרחיש שמוצג לצופים ב"מטבח" לא בדיוני. בהרבה מטבחים זו הדרך בה מתנהל סרוויס חם. "זה אפקטיבי להיות דיקטטור במטבח. אני רק מקווה שאני לא אהיה כזה ביום מן הימים למרות שאני לא יכול לדעת. עוד לא יצא לי לנהל מטבח".

כבר לא אמריקאי

לפני כשישה חודשים הוא פתח קייטרינג משלו שאת התפריט שלו יצר בהשראת עזרא קדם. “לפני שבאתי לתכנית, הייתי יותר בקטע של בישול בסגנון אמריקאי. קדם לימד אותי להשתמש בחומרי גלם מקומיים ולהוציא מנות עם ניחוח מקומי".

בינתיים, מדירתו השכורה בתל אביב, בה הוא מתגורר עם שותפה וחתול, הוא ממשיך לחלום על מסעדה שלו שבה יוכל לנהל את הכל מא' עד ת' לפי ראות עיניו. נקווה בשבילו שלא יעוף מ"המטבח". אבל גם אם לא יזכה יש לו כבר תכנית לפתח קונדיטוריה קטנה ושכונתית באווירה ביתית. על עבודה בסרוויס חם הוא כרגע מוותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully