וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שאוכל לבד - סנדוויץ' מצה-בננה-חמאת בוטנים מטוגן

צבי טריגר

22.4.2008 / 9:45

האם בשירו "מלון הלבבות השבורים" מתכון אלביס למחלקה הקרדיולוגית? לפי המתכון שמגיש צבי טריגר התשובה היא - לגמרי!

אילו אלביס פרסלי היה יהודי שומר כשרות, ואילו היה בחיים (ואולי הוא בחיים?), הוא היה מעריך מאוד את המדור של היום. הסיבה לכך, היא שהמדור של היום הוא גירסה כשרה לפסח של הסנדוויץ' האהוב ביותר על המלך: סנדוויץ' מטוגן של בננה וחמאת בוטנים.

כך, לפחות, טוענת ברנדה ארלין באטלר, מחברת הספר Are You Hungry Tonight? Elvis’ Favorite Recipes. זה ספר בישול צנום (64 וארבעה עמודים בסך הכול), שהופיע בשנת 1992 ואזל בינתיים (אפשר לקנות עותקים משומשים בחנויות מקוונות שמוכרות ספרים משומשים), והוא מכיל כמה עשרות מתכונים נוטפי שומן (בעיקר חמאה ובייקון), אבל גם כמה פנינים כמו הסנדביץ' הזה.

אני אוהב את הספר הזה, למרות שאת רוב המתכונים שבו אני לא מתכוון בכלל לנסות, בין אם משום שאני לא אוכל את מרכיביהם (בשר חזיר ובשר בקר למשל), ובין אם משום שאני מתכוון לעשות כל שביכולתי להימנע מבתי חולים ומחלקות קרדיולוגיות בעתיד הקרוב. האמת היא שאפשר לחטוף טרשת עורקים רק מקריאת המתכונים; המרכיב הראשון ברובם הוא חצי קילו חמאה. ולמרות זאת, הקריאה בו היא חוויה מרתקת (בכלל, ספר בישול טוב נמדד לדעתי לא רק במתכונים, אלא גם בקריאותו).

בסוף הספר, אגב, מופיע, על-פני תשעה עמודים, המתכון לעוגת החתונה של אלביס ופריסילה (שהתקיימה ב-1 במאי 1967). למרבה ההפתעה, אף שלב במתכון הארוך לא כולל טיגון.

זהירות עם החמאה, שלא תמשיכו לאכול לבד

אז נכון: גם הסנדביץ' הזה הוא לא בדיוק דיאטתי, אבל באווירת הפסח משולחת הרסן הקולינרי, למה שלפחות לא יהיה לנו טעים? אז רקחתי בשביל כולנו גירסה כשרה: מצות רטובות, חתוכות למשולשים אלגנטיים ("כשחותכים סנדביץ' למשולשים הוא מייד הופך מושקע", נהגה לומר חברתי הניו יורקית מיה), מרוחות במחית בננה ובחמאת בוטנים, ולאחר מכן מטוגנות בשמן לוהט.

המתכון המקורי כולל פרוסות לחם לבן קלויות, והסנדביץ' כולו מטוגן בחמאה. אני השתוללתי פחות, וטיגנתי את משולשי המצה בשמן קנולה, אבל אפשר בהחלט לרקוד על שתי החתונות: להוסיף למחבת שבה שמן קנולה גם קובייה בריאה של חמאה. כך גם מקבלים את טעם החמאה, וגם נהנים מכמות כולסטרול מופחתת, יחסית.

חשוב מאוד להשתמש בחמאת בוטנים חלקה (ולא בזו עם שבבי הבוטנים), ואם אתם שומרים אותה במקרר, כדאי להוציאה כשעה לפני תחילת העבודה, כדי שהיא תגיע לטמפרטורת החדר, תתרכך קצת, וכך המריחה על המצה תהיה קלה יותר.

סנדוויץ' מצה-בננה-חמאת בוטנים מטוגן א-לה אלביס פרסלי

המצרכים (למנה אחת):
2 מצות
בננה בשלה מאוד
2 כפות חמאת בוטנים חלקה
ביצה טרופה קלות
שמן קנולה לטיגון חצי עמוק
להגשה: אבקת סוכר לקישוט, דבש או סירופ מייפל (לא הכרחי)

ההכנה:
1. מרטיבים את המצות מתחת למי-ברז זורמים, מנערים קלות, מניחים כל מצה על מגבת, ומכסים אותה בחצייה השני של המגבת. מניחים בצד ל-10 דקות.

2. בינתיים, מחממים את השמן במחבת על להבה גבוהה. מקלפים את הבננה ומועכים אותה במזלג למחית חלקה.

3. חותכים כל מצה לארבעה משולשים: קודם חוצים באלכסון לשני משולשים, ולאחר מכן חוצים כל משולש לשניים.

4. מורחים על ארבעה מהמשולשים חמאת בוטנים, ומעליה את מחית הבננה. מכסים במשולש. בסך הכול מתקבלים ארבעה סנדוויצ'ים.

5. טובלים כל סנדוויץ' בביצה הטרופה משני הצדדים, מנערים קלות מעודפי הביצה, ומטגנים בשמן על שני הצדדים, עד שמזהיב (כ-2 דקות לכל צד). אם הכריכים מזהיבים מהר מדי, מנמיכים את הלהבה.

6. מוציאים, ומניחים על רשת צינון שמתחתיה תבנית, כדי שעודפי השמן יטפטפו (או מניחים על נייר מגבת, בשיטה המקובלת יותר, אבל הפחות יעילה לניקוז עודפי השומן). נותנים לכריכונים המטוגנים להתקרר מעט, כי המילוי לוהט ומסוכן.

7. כעבור כמה דקות, מניחים בצלחת הגשה, זורים אבקת סוכר ומגישים עם פרוסות בננה, תותים, סירופ מייפל, או כל תוספת אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully