וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו מושחת לשבת: שמנת ודובדבנים

דנה מלמד

2.5.2008 / 0:01

לפניכם טור לאמיצים ואמיצות. שווה לצלוח את הסיפור הקשה של דנה ולהגיע למתכונים מעולים של שמנת ודובדבנים

לפני שהתפצלו דרכינו, שלי ושל הבעל, הייתי מלאה בפחדים. בתשובה לשאלתי "מה יקרה אם יהיה ג'וק בבית... מי יהרוג אותו?" ענתה לי חברתי מאיה: "תמצאי גבר שהורג ג'וקים". כן, זה בהחלט היה אחד מהפחדים הגדולים שלי. מן הסתם, הפחד הזה גובר בכל פעם שמתחיל הקיץ. אז הם זוחלים מהביבים, לאחר שנחו את שנת החורף המתוקה שלהם, מלאי מרץ ועם כוחות מחודשים במטרה להטיל אימתם עלינו, הבנות.

ואכן, כשמחכים לשד, בסופו של דבר הוא מופיע. ידעתי שניפגש אבל עדיין בחרתי להדחיק את מופע האימים ותכננתי מתישהו להזמין ריסוס. שלא כמו האיש מחברת חשמל, שטורח להתקשר דקה לפני שהוא מנתק את החשמל ואז אני משלמת, הג'וק, אוהב להפתיע בלי התראה.

בבוקר שישי, בעודי מצחצחת שיניים, הוא הופיע במלוא הדרו בחדר האמבטיה, מלא ביטחון מפזז לו בעליזות בצעדים מהירים ותזזיתיים, מהאמבטיה ישר לכיוון שלי. מאחר והייתי יחפה ושום כפכף לא נמצא בהישג יד, איבדתי קשר עין עם היצור המאיים וטסתי להביא את ה300K. כמובן שהוא ניצל את המומנט כדי לארוב לי במקום שהוא רואה אותי, אבל אני לא רואה אותו. הלב שלי דפק במהירות מטורפת אבל עמדתי בפתח חדר האמבטיה, אוחזת בנשק שלי בידיים רועדות, מוכנה לקרב.
ואז ראיתי את המניאק, מתפנן לו בערמת הבגדים שבסל הכביסה, כאילו הוא בג'ימבורי. חיכיתי לרגע הנכון ובשניה שהוא מיצה את הלונה פארק שבסל הכביסה ויצא לחפש אטרקציות חדשות, הראתי לו מי הבוס בבית וריססתי אותו עד שנכנע. כעת, אמור היה להתחיל חלק ב' של סרט האימה שהוא למעשה, פינוי הגופה. אבל זה כבר היה יותר מידי לבוקר אחד. החלטתי לדחות את ההתמודדות הזאת לשלב יותר מאוחר.

אחר הצהרים התכנסנו במטבח לטובת חוג בישול לילדים וחבריהם. הכנו קינוחים מתוקים בשכבות על בסיס דובדבנים. כולם היו מבסוטים וזוועת הבוקר נשכחה כלא הייתה. הילדים היו מרוכזים בהרכבת המנה, אחד מסדר דובדבנים, אחד מפזר פירורי עוגיות, אחת מלקקת את הקרם. הבחנתי שאחד מהם לא לוקח חלק פעיל בחוג ותהיתי מה בדיוק הוא עושה מתחת לשולחן.

כשהתכופפתי לראות מה עניינים, הבחנתי שהוא אוחז בידיו הקטנטנות גוויה של ג'וק מרוסס מהבוקר, בוחן אותה בעניין ומביט בה בעיניים נטולות פחד או אימה מכל סוג שהוא. עד הרגע שנפלטה מפי זעקת אימים... "תזרוק את זה מיד!" צרחתי. "אבל למה?" שאל החבר בקול הכי שליו שבעולם. "ככה!, אני אסביר לך אחר-כך. קודם תיפטר ממנו ובוא לשטוף ידיים" פקדתי עליו. בהמשך התברר שכל הפורום הצעיר במטבח היה לצידו. "למה בכלל הרגת אותו?" הם הוסיפו להקשות עלי בשאלות. לכו תסבירו להם שירשתי את ההיסטריה מאימא שלי, שירשה את ההיסטריה שלה מאימא שלה וכן הלאה.

שתהיה שבת שקטה ושלווה.

דובדבנים טריים עם קרם שמנת ושטרוייזל

כוס דובדבנים טריים מגולענים

לקרם שמנת:
100 גר' פרומעז (אפשר להחליף בגבינה לבנה 5%)
100 גר' גבינת שמנת
50 גר' שמנת חמוצה
4 - 3 כפות סוכר
½ כפית תמצית וניל או גרגרים מ-1/2 מקל וניל

לשטרוייזל:
100 גר' קמח
50 גר' סוכר
60 גר' חמאה קרה

1. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.

2. מכינים את השטרוייזל: מערבבים בקערה קטנה את הקמח והסוכר. מוסיפים את החמאה הקרה ומפוררים אותה אל תוך הקמח והסוכר עד שנוצרים פירורי בצק.

3. מפזרים את הפירורים על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים כ-10 דקות, עד שהפירורים זהובים.

4. מכינים את קרם השמנת: טורפים במטרפה או במערבל ידני את כל מרכיבי הקרם עד לקבלת קרם חלק ואחיד. טועמים ומוסיפים סוכר לפי הטעם.

5. מרכיבים את הקינוח: מפזרים בתחתית כוס שקופה שכבת דובדבנים, עליה שכבת קרם ושכבת שטרוייזל. מוסיפים שכבות עד שהכוס מלאה. מסיימים בשכבת שטרוייזל.

פנקייק עם דובדבנים חמים וקרם שמנת

זה לא בדיוק פנקייק אבל ככה קוראים לזה אצלינו.

לדובדבנים:
כוס דובדבנים טריים
5 כפות סוכר
כף מיץ לימון סחוט

לפנקייק:
3 ביצים
2 מכלי שמנת חמוצה או גבינה לבנה רכה
¾ כוס קמח
1/3 כוס אבקת סוכר
מעט חמאה

לקרם שמנת:
100 גר' פרומעז (אפשר להחליף בגבינה לבנה 5%)
100 גר' גבינת שמנת
50 גר' שמנת חמוצה
4 - 3 כפות סוכר
½ כפית תמצית וניל או גרגרים מ1/2 מקל וניל


1. מתחילים מהדובדבנים. שמים במחבת דובדבנים, מיץ לימון וסוכר ומבשלים על להבה בינונית כעשר דקות. בוחשים מידי פעם בכף עץ ולא זזים מהמחבת. (העסק יכול להישרף בשניות)

2. מכינים את קרם השמנת כמו במתכון הקודם.

3. מכינים את בלילת הפנקייק: טורפים היטב את הביצים עם השמנת.מוסיפים את אבקת הסוכר וטורפים היטב. מוסיפים בהדרגה את הקמח וטורפים היטב עד שמתקבלת תערובת אחידה וחלקה.

4. מחממים מחבת כבדה וגדולה ומשמנים במעט חמאה.

5. יוצרים בעזרת כף חביתיות קטנות ועגולות. מנמיכים את האש והופכים כשהחביתיות מתחילות להזהיב קלות בערך אחרי דקה. הופכים ומטגנים את הצד השני.

6. מרכיבים את המנה: במרכז צלחת עמוקה מניחים פנקייק אחד, עליו שכבת דובדבנים חמים ושכבת קרם שמנת. מוסיפים עוד שכבה וסוגרים עם פנקייק שלישי. מעטרים בסירופ דובדבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully