וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת פינת ספרד

רותם דרוב

5.5.2008 / 0:10

ברחוב ירמיהו התל אביבי נפתחה השבוע "לה פלאנצ'ה" שמתמחה במטבח באסקי. לבעלים עבר מבטיח ב"מול ים" ו"רפאל"

אחרי ההצלחה הבלתי מעורערת של בר הקאווה לה צ'אמפה ברחוב נחלת בנימין התל אביבי, גם לצפון העיר מגיע מטבח באסקי משלה. השבוע נפתחת ברחוב ירמיהו מסעדת "לה פלאנצ'ה" שתתמקד בעיקר במטבח הזה. הבאסקים חיים על הגבול שבין ספרד לצרפת, שילוב המטבחים של שתי הארצות הללו יצר מטבח שונה ומעניין.

את המסעדה פתחו שני שותפים, שי זקהיים שאחראי על הצד הניהולי ועבד בעבר בניו-יורק, וגם ב"רפאל" וב"מול ים" ורוברט קלוגר שעבד גם הוא ב"רפאל וב"מול ים". קלוגר נסע להתנסות במטבח הצרפתי הגיע למסעדה של השף סטפן ז'גו, שף שמבשל במסעדה שמחזיקה בתואר המסעדה הבאסקית הותיקה ביותר בפריז: "השף ז'גו פתח לי את העיניים, למדתי אצלו בישול שהוא לא צרפתי קלאסי, אלא בישול אחר, כפרי, פשוט יותר. הרעיון במטבח הבאסקי הוא הטריות של חומרי הגלם, להבדיל מהמטבח הצרפתי, המטבח הבאסקי הוא ללא שמנת וחמאה כמעט, הוא מורכב ברובו משמן זית עם המון סוגי וינגרטים. אני משתדל לשמור על העיקרון הבסיסי של המטבח - איכות חומרי הגלם. אין לנו ספקים שמביאים לנו למשל דגים ושרימפס לפי הזמנה קבועה מראש, אני או מישהו מצוות המטבח בוחרים את הסחורה בעצמנו מהספקים או מהשווקים." וזקהיים מוסיף:"לא רצינו משהו שגרתי כמו טאפס בר, חיפשנו משהו שאין פה, והמטבח הבאסקי הוא מושלם לחיך הישראלי, המון טעמים מוכרים, אבל לא דווקא בצורה הזאת".

המסעדה נמצאת כרגע בתקופת הרצה והיא בנויה משני חללים, האחד הוא פנים המסעדה שמורכב מבר גדול, וחצר סגורה עם שולחנות ומפות בד לבנות. זקהיים מדגיש א הסיבה לתרופת ההרצה: "אנחנו מאמינים שלצד האוכל צריך להגיע גם שרות טוב, לא רצינו לפתוח כאשר הצוות לא מיומן ולהתמלא בסועדים מאוכזבים".

בתפריט אפשר למצוא סביצ'ה דג ים וקצף מלפפונים ב-53 שקל, או קלאמרי ממולא בתבשיל בשר וירקות שורש ב-58 שקל. נקניקייה באסקית עשויה מחלקי פנים של עוף עם מח עצם מזוגגת בציר בקר ב-48 שקל, או נתח קצבים צרוב על הגריל עם פריטטה של תפו"א שום וביצה. ב-76 שקל. חובבי המתוק שחושבים שהם ראו הכל יופתעו לגלות את ה"גאטו באסק" – עוגה באסקית במילוי קרם שקדים ומוגשת עם קונפיטורת דובדבנים במחיר של 30 שקל.

לה פלאנצ'ה, ירמיהו 54 תל אביב. 03-6047222. ב'-ו' 18:00 עד לקוח אחרון. שבת מ-13:00. בעוד כחודשיים המקום יפתח גם בשעות הצהריים.




טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully