וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאת ביאליק: ספר המתכונים של ערוץ האוכל

תמר ביאליק

27.5.2008 / 17:16

העדר והעריכה והחאפריות של ספר המתכונים של ערוץ האוכל הוציאו את תמר ביאליק מדעתה

אין לי שום כוונה לומר משהו ברשימה הזאת על התכניות בערוץ האוכל. זה לא הטור שמיועד לכך. לכן אתרכז אך ורק בספר "מתכוני התכנית", שיצא לראשונה. אני באמת אדם שמשתדל למצוא את הטוב בכל דבר, אבל חאפריות זו בדיוק התכונה שמוציאה אותי מדעתי. הוצאה לאור של ספר בכלל וספר בישול בפרט, היא, עם כל הכבוד, תחום התמחות לא פשוט ואתגר לא קטן. לצערי המו"לים של הספר הזה פשוט לא עמדו בו. נכון, יש בו צילומי מנות, ראיונות עם שפים ודפי כרומו, אבל אין פה שום הבנה של מהו ספר בישול. מדובר בספר יח"צנות לכל דבר ועניין שכמעט מגוחך להתייחס אליו בכלל כספר אמיתי, רק מהטעם הפשוט שהוא אוסף של דפים הכרוכים יחד בכריכה קשה.

הקונספט מקושקש לגמרי ובו שלושה פרקים (מנות ראשונות, מנות עיקריות ומנות אחרונות) שמחולקים ל"מטבח גורמה"; "מטבח עולמי"; "מטבח ביתי" ו"אירוח", כאשר כל אחת מהמנות יכולה למצוא את עצמה בכל אחת מהקטגוריות. מה למשל הופך רביולי סרטנים למטבח עולמי, קרפצ'יו דלעת לגורמה וסלט תאילנדי דווקא למטבח ביתי? לאנשי ערוץ האוכל פתרונים. העיצוב מיושן ולא מושך וכולו אומר ברושור; העריכה בלתי קיימת, אין שום הקפדה על עברית אחידה או אפילו תקנית, שלא לדבר על עריכה קולינרית. "כנסו", "הידרת הדג" וכו' הם רק כמה דוגמאות רנדומאליות של עברית שאיננה עברית. מילא, אם המתכונים היו שווים, אבל בלי צפייה בקליפים (בהם אפשר לחזות באתר הערוץ www.haimtov.co.i.) כמעט אין שום אפשרות ליישם אותם בבית או להבין למה מתכוונים המשוררים.

מוצר מכעיס

המתכונים כל כך מבולבלים, כל כך לא ערוכים, ומלכתחילה ברובם הגדול כל כך מופרכים (קוקי סן ז'ק, קרם אפונה טרייה, מרמלאדת שומר, רביולי קרם לימון וניל וקציפת טונקה של מאיר אדוני בעמוד 22, למשל) שפשוט אין בהם שום תועלת לבשלן הביתי. ה"מאמרים" המפוזרים בספר הם פרסומת שלא מתאמצת אפילו להסוות את עצמה, ובאופן כללי מדובר במוצר מכעיס שאינו מכבד את קהל הקוראים ואינו מכבד את השפים והאנשים הטובים בכלל שלוקחים חלק בערוץ ולקחו חלק בספר (אנשים כמו אבי שטייניץ, דוחול ספאדי,מאיר אדוני ועוד אנשים מוכשרים שמציעים אוכל טעים). הללו וודאי לא תיארו לעצמם שאינם עומדים לעבור שום עריכה נראית לעין. רק הביטו למשל במתכון המפדח למעמולים של דוחול ספדי בעמוד 126 ותגידו לי אתם, קוראים יקרים, איך אפשר להבין משהו מהוראות עילגות כמו "מגלגלים את הבצק לכדור, עושים בו פתח וממלאים במרכיבי המילוי; ניתן לעשות דוגמא עם כלי מיוחד שניתן להשיג בשווקים השונים". מעמולים כמו של ספאדי, בוודאי לא ייצאו לכם מזה.

אבל די, בואו נעצור פה. פשוט אל תקנו, גם אם זה במבצע. ואם אתם נהנים מתכניות הערוץ, המשיכו לצפות בהן בהנאה, ואל תקלקלו לעצמכם את החוויה עם הספר המיותר הזה.

במטבח עם ערוץ האוכל- כל המתכונים, הטיפים והסודות שמאחורי הקלעים של עונת השידורים ינואר-מרץ 2008

עורך: משה סגל, עריכה קולינרית: טל כהן, צילום: רפי לוינסון, עיצוב גרפי: יואש ענבר - בר בוקס פרס. מחיר: 80 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully