וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפשו את העגבניה המנומרת

רוני מולה

29.5.2008 / 15:06

השפית ועיתונאית האוכל שיר הלפרן חברה לעיתונאית מיכל אנסקי לפתיחת שוק איכרים בנמל תל אביב. יותר שיק מזה?

הפעם הראשונה בה שמעתי על שוק האיכרים שעומד להיפתח בתל אביב, דמיינתי את שוק האיכרים שמתקיים בימי רביעי ביוניון סקוור בניו יורק. תענוג צרוף. דוכנים של פירות וירקות טריים "בלאדי", שלא עברו קירור בסופר, עוגיות גדולות של מאפיות קטנות בצפון המדינה, חלב טרי, ביצים בעלות חלמונים צהובים כתומים, לחמים טריים ויוגורט אורגני חלומי. ועכשיו שוק האיכרים של תל אביב הופך מציאותי.

מדובר ביוזמה ברוכה של שיר הלפרן, שפית ועיתונאית אוכל המוכרת בעיקר מ"על השולחן" ומיכל אנסקי, עיתונאית אוכל ומגישת טלוויזיה. השוק נפתח השבוע באופו חגיגי בנמל תל אביב ומעתה יתקיים בכל יום שישי החל מ- 8 בבוקר ועד כניסת השבת.

את החסות העיקרית לשוק האיכרים של תל אביב נותן ארגון Slow Food העולמי. ארגון זה, עומד מאחורי האידיאולוגיה בשימורן של טכניקות בישול עתיקות ומסורתיות לצד שימור שיטות גידול הכנה וייצור של חומרי גלם טבעיים ולא מעובדים.

בשוק ישתתפו כ- 50 חקלאים ויצרני מזון. אפשר יהיה למצוא שם נקניקים מעשה יד של אלן טלמור, גבינות משובחות של ברקנית, ירקות אורגניים של 'טבע הבשור', יוגורט עיזים בבקבוקי זכוכית של חוות הר הרוח, יין בוטיק של פלטר, פרחים, זנים מיוחדים של פירות וירקות, קפה אורגני ועוד רבים וטובים. התוצרת תימכר במחירים נמוכים ללא תיווך ויאפשר גם לחקלאי הקטן לקבל חשיפה במרכז העיר.

יחזירו את העונתיות

תפסתי את שיר הלפרן רגע לפני הפתיחה החגיגית: "ההתאהבות שלי בשווקי איכרים החלה כשלמדתי בקורדון בלו בפריס ושם הייתי צרכנית של שווקי אוכל. התענוג שלי היה למצוא פרודוקטים חדשים ולהסתובב בשוק, זו היתה התרבות של העיר. אחר כך התוודעתי לשוק בוושינגטון שם היה שוק איכרים קלאסי של תוצרות האיכרים. מיכל הביאה למודל השוק את הצד האיטלקי שבו גרה כמה שנים וכך נוצר שוק האיכרים של תל אביב."

מה את מאמינה שישתנה בתודעה של הצרכן לגבי פרודוקטים ישראלים?
"אני ממליצה למהר לכל שוק כי אנחנו מחזירים את העונתיות. אני מאמינה שהאנשים יתחילו לגלות את הזנים הרבים שיש בארץ כמו תות עץ לבן מדהים ודובדבן שאין כמוהו ועוד רגע העונה שלהם נגמרת. בשבוע הבא אני ממליצה לחפש את העגבניות המנומרות שיגיעו. זו העונה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully