וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח (סכיני) פלסטיק

קליה מור

3.6.2008 / 12:26

שלושה עיתונאים התכנסו בדירת גג כדי להקים לתחייה את גרסת המשלוחים של "קרב סכינים". הקורבן: סניף פירות הים של פסטה מיה. גזר הדין: חיובי באופן גורף. התעלומה שנמשכת אחרי כיבוי האורות: כמה איי.קיו יש לסוכריית ליצ'י?

על המסך מתחילה "קרב סכינים". המרכיבים הנבחרים להיום הם ביצים וקמח, כלומר בצק פסטה. מול השף אלפרדו רוסו, שיש לו שם של פסטה בעצמו, מתמודד אביב משה.
אנחנו מדפדפים בחוברת המשלוחים ובוחרים את פסטה מיה פירות ים, שעל מטבחה מופקד השף יהונתן דניאל. הוא זה שיצטרך להוכיח לנו שגם למטבח הישראלי יש מקום בנבחרת העולמית.
השופטים בתוכנית הם השף אייל שני, כתבת האוכל של "מעריב" רותי רוסו והשחקן והבמאי אייל גפן.
השופטים הנוכחים בדירת גג מקסימה ברחוב הגלבוע הם העורכת דפני ליסבונה, העיתונאי רב המעללים מורן שריר, ומבקרת הטייק אוויי המחמירה של "עכבר העיר", אני. אנחנו לא נותנים לפסטה מיה להפתיע אותנו בבחירת המנות ומבקשים פסטה ארוכה מטריצ'נה (שמן זית, שום, צ'ילי וטימין) עם קלמרי (56 שקל), פסטה קצרה ברוטב עגבניות ופלפלים עם שרימפס (57 שקל) וסלט פירות ים (37 שקל). אנחנו פותחים בקבוק יין ויוצאים להפסקת פרסומות.
כשאנחנו שבים המנות כבר על השולחן. על השולחן בטלוויזיה פסטה עם דיו של קלמרי, צדפות וונגולי ולימון מול שקדי עגל שניצלו על הגריל וטורטליני בטטה עם קרם ארטישוק ירושלמי, בצלצלי פנינה מקורמלים ועלי מרווה מטוגנים. על השולחן ברחוב הגלבוע, חייבים להודות, קצת פחות מרשים. שם מדברים על "יציאה מאמנות לצילחות", אצלנו מדברים על היציאה מקופסת הפלסטיק אל הפה.

הכוכב הנכסף

השופטים טועמים מן המנות. ב"קרב סכינים" מתלהבת רוסו מכך שהפסטה לא שוחה בתוך הרוטב, ושני אומר שמצד שני השף גם לא מתאמץ לצמצם אותו ונותן איזה שלולית. "המנה הזאת היתה מושלמת", טוען שני, "לו המחבת היתה מוכתמת במאבק הבישול. תולדות המאבק היו מתועדים על דפנותיה. נתזי שמן נשרף". ב"קרב סכיני הפלסטיק" טוענת ליסבונה שטעים לה. "כן, טעים", מחזק שריר. "הפסטה עגבניות במיוחד", אומרת ליסבונה. "לא, דווקא הפסטה מטריצ'נה", מתנגד שריר. כולם מסכימים שהסלט טרי, וכמו שאר המנות נדיב בפירות הים שלו, ועם זאת קצת משעמם. לו רק היתה קופסת הפלסטיק מוכתמת במאבק השרימפס על חייו. לו היו נתזי רוטב הוויניגרט מתועדים על הדפנות. אנחנו יוצאים שוב להפסקת פרסומות כדי לשקלל את הציונים ולהכריז על הכוכב של הערב.
כשאנו שבים אני מצטרפת לדעתו של שריר ומצביעה בעד הפסטה מטריצ'נה, והיא זוכה בכוכב הנכסף. על המסך מולנו מוגשים הקינוחים. בוג'ייה בניחוח קינמון בליווי סורבה אגס מתמודד מול קרפצ'ו תפוחים עם מאפה פיסטוקים שמעליו גרניטה של תמרים וקינמון ולידו רביולי ממולא סחלב. אנחנו, לעומת זאת, קיבלנו בשקית המשלוח שלוש סוכריות טופי ליצ'י. שני אומר שקינוח הקרפצ'ו עם הרביולי סחלב הוא מנה שחושבת על הקליינטים, ושהוא לא אוהב מנות שחושבות על הקליינטים, כי סופן שהן ישנאו את הקליינטים. הסוכריות שלנו לא נראות כאילו הן חושבות על הקליינטים. למעשה, הקליינטים חשובים להן כקליפת הליצ'י. מזל, כי לא הייתי רוצה לחיות את חיי בידיעה שמישהו שונא אותי, אפילו אם זו סוכריית ליצ'י.

פסטה מיה פירות ים. יהודה הלוי 52 (פינת נחמני). טל' 5669967. משלוחים: כל יום 12:00- 24:00 (דרך קנגורו, טל' 702020- 700- 1).

בקטנה

שירות: נעים (דרך קנגורו)

זמנים: עד שעה

אריזה: קופסאות פלסטיק סטנדרטיות

בעד: פסטות משובחות

נגד: סלט טיפה משעמם

תמורה לכסף: כן

שורה תחתונה: מקום בנבחרת העולמית

  • עוד באותו נושא:
  • טייק אווי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully