וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אין לחם בפלורנטין, תאכלו עוגות ברמת החייל

רותם דרוב

17.6.2008 / 0:01

כמה מרגש! המסעדה הצרפתית מארי אנטואנט, הגברת הראשונה של פלורנטין בשנות ה-90, תיפתח מחדש ברמת החייל. בונז'ור

ידוע שבמדינת ישראל ואפילו בתל אביב קשה למצוא מסדות קולינאריים ששרדו שנים רבות. בתי קפה ברומא ובפאריס יכולים להחזיק מעמד שנים רבות, מסעדה בניו יורק יכולה להגיש את אותה המנה במשך שישים שנה וכולם יורידו את בפניה את הכובע. בתל אביב נשארים לרוב בעיקר געגועים
לקפה פילץ וכסית, או לקרן ותפוח זהב, לכן קאמבק של מסעדה אהובה, זה תמיד עניין משמח.

מסעדת מארי אנטואנט נפתחה ב-1994 בפלורנטין בדיוק בימים שהשכונה היתה התקווה הגדולה של תל אביב, רגע לפני שאיתן פוקס הפך אותה למקום הכי סקסי במדינה, ושני רגעים לפני שהתקווה הכזיבה. המסעדה הגישה אוכל צרפתי קלאסי ולחמניות מהממות בפתיחת הארוחה. המסעדה לא זכתה להגיע לשנות האלפיים ועכשיו הבעלים דייויד לוי פותח אותה מחדש, ברמת החייל: "פתחתי את מארי אנטואנט בפלורנטין מתוך מטרה להגיש אוכל צרפתי קלאסי, היא הייתה ממוקמת בתוך דירת מגורים. בהתחלה הכל היה תמים אבל לאט לאט התחילו בעיות עם העירייה וגם השכונה לא התרוממה כמו שציפו ממנה, אז פשוט סגרתי"

מארי אנטואנט החדשה תיפתח ברחוב הברזל 7. סמוך לעסק אחר של לוי: "אחרי שסגרתי את המסעדה פתחתי את אוונגרד ברמת החייל, מצד אחד המסעדה כבר רצה מעולה גם בלעדי, ומצד שני עם כל הכבוד להמבורגרים שאנחנו מגישים פה חיפשתי משהו שיאתגר אותי, ואין כמו בישול צרפתי כדי לאתגר, אני הייתי השף במקום הישן ואני השף במקום החדש, אבל המסעדה תהיה עדכנית יותר, בשנים האחרונות טעם הקהל הישראלי השתנה, הוא מבין את נזקי השומן והכולסטרול מצד אחד אבל מבין גם בחומרי גלם איכותיים"

לוי מבטיח כי שהמסעדה תהיה איכותית אבל לא יוקרתית יתר על המידה "בסביבות ה-200 שקל לבנאדם, המטרה שהמסעדה שתשדר קלאסיות ואלגנטיות אבל לא תהיה מנקרת עיניים, אין לי עניין להתעסק בבישול מולקולרי, לקחת אוכל למקומות שהוא לא אמור להיות בכלל"

מארי אנטואנט – רחוב הברזל 7 רמת החייל. הפתיחה בסוף אוגוסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully