וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולתפארת מדינת ישראל: מסעדת 1948

לרה רוטר

21.7.2008 / 0:01

1948 החדשה בהרצליה ממגישה מטבח המבוסס על מרכיבים מקומיים, אבל עם הרבה קלילות וטוויסט

1948 היא מסעדה חדשה שנפתחה לפני מספר שבועות ברחוב מדינת היהודים בהרצליה פיתוח. משפט הפתיחה הזה מעיד על הקונספט של המסעדה. שנת תש"ח, העיר הרצליה ששמה ניתן לה על שם הרצל, חוזה מדינת היהודים, שהוא גם שמו של הרחוב בו היא ממוקמת. חשנו פטריוטים.

הדיוק ממשיך גם פנימה לעיצוב המסעדה ובניית התפריט. שני תנורי טאבון גדולים ניצבים בכניסה לחלל, אריחי קרמיקה שאפשר היה למצוא בבתים ערביים של פעם מעטרים את הריצפה ואת הבר, אהילים מרוקאיים קטנים תלויים בפינות והצבעים השולטים במרחב הם צבעי האדמה שממנה טרח השף יבגני קובל לקחת את כל הפרודקטים לבניית התפריט.

קובל שבעברו מסה, רפאל ומנדיס', נכנס ל-1948 לאחר ששיתוף הפעולה הראשוני עם השף הפלשתינאי ראמי אמלי (פרגו, 1872) לא יצא לפועל. הוא תיפקד כסו שף של אמלי והשתלט במהרה על העניינים. הוא פיתח את התפריט המקורי שהעמיד אמלי על סמך מטבח ילדותו שכלל בעיקר כבש ומרכיבים מקומיים שונים. קובל שמר על האצישראליות של התפריט אך הכניס בו כתוספת הרבה קלילות עם טוויסט. את הסרדינים, למשל, בחר יבגני להגיש בליווי ג'ינג'ר ומלון ולשון של עגל תוגש בציר בקר עם המון סלק מגורד גס, בתבלינים מזרחיים ובליווי סלט ריג'לה.

פילה דג ים מנצח

השם של המסעדה נבחר על ידי חנן בן דוד, ממקימי ארקפה, שהוא גם אחד ממקימיה של 1948. מטבע ישראלי ישן, שעליו חרוטים שבעת המינים, הוא שהעיר אצלו את המוזה לפתוח מסעדה שיוגש בה אוכל מקומי. טעמנו כמה מנות: מהמנות הראשונות נמליץ על חומוס ביתי בעל מרקם גס שעליו יצוק מעורב ירושלמי מוקפץ בתבלינים מזרחיים, בצל ועשבי תיבול (42). מצאנו אותה קלילה ומעודנת. מנה ראשונה נוספת שהטעמים בה השתלבו באופן מושלם, היא הסביצ'ה דג ים על קרפצ'יו סלק, בזיליקום, כוסברה, מיץ לימון ורכז רימונים בשמן זית (45), שנזללה ביעף.

מהמנות העיקריות ניצחה בגדול מנת פילה דג ים שהוגש בנתחים על ירקות שורש, ציר דגים וזעפרן (95) אך גם מנת צוואר הטלה שמולא בפסטו, פטרוזיליה, כוסברה, צנובר ושקדים והוגש על מצע של שעועית לבנה בציר טלה מצומצם (75) נוקה מהצלחת בעיקר בגלל רכותו וטעמו הבולט של הבשר.

בנישת הקינוחים שומרת המסעדה על מעדנים מסורתיים ומציעה קינוחים כמו מלבי פירות יבשים (33) או באווירה עם הל (35). בצהריים מוגשות במקום ארוחות עסקיות לעוברי אורח או לעובדי האיזור הכוללות מנה ראשונה,עיקרית ושתייה ומחירן 45, 65 או 85 ש"ח, יש גם טייק אווי ואפילו חיבור אלחוטי לאינטרנט.

"1948", רח' מדינת היהודים 85, הרצליה פיתוח. טל': 09-9575212.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully