וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איכות לכל דורש: חנות שמן הזית שאתם חייבים להכיר

רותם דרוב

22.7.2008 / 16:46

שני עולים מצרפת (אחד חדש ואחד חדש פחות) פתחו חנות לשמן זית ומוצריו ברחוב נחלת בנימין התל אביבי

בשורה משמחת לגסטרונומים וחובבי שמן הזית.live o שנפתחה ברחוב נחלת בנימין בתל אביב (תגידו את שם החנות הרבה פעמים בזה אחר זה, ותבינו את משחק המילים) מציעה שפע יוצא דופן של שמן זית, ושלל מוצרים שעשויים ממנו.

את החנות פתח פרנק ברדה שעלה מצרפת לפני 13 שנה. "הכל התחיל לפני ארבע שנים. פניתי לקיבוץ רביבים בנגב, שכבר היו להם מטעים של עצי זית, במטרה לעניין אותם בנטיעה של זנים נוספים שלא קיימים בארץ. הקיבוץ סירב בטענה שגם ככה השוק רווי במתחרים ובסחורה באיכות ירודה ומזויפת שמגיעה לפעמים מהשטחים, אבל אני הצעתי שאת כל מה שהם יגדלו, אני אייצא לאירופה.

"עברו כמה שנים וכשחיכינו לתוצרת שתבשיל, מצב השוק השתנה, רשתות השיווק הגדולות החלו להכניס המון מוצרי שמן זית וכמובן שהם לא יכניסו מוצרים בעלי איכות ירודה, והציבור הישראלי למד לזהות שמן זית טוב, החלטנו שמה שקרה פה בעשור האחרון בתחום היין, ההבנה הגדולה של הצרכן לעומת כמה שנים לאחור, אפשר ליישם גם בתחום שמן הזית"

ברדה שינה את התכניות והחליט לפנות דווקא לשוק המקומי: "החלטתי שאפשר לעשות משהו עם התוצרת האיכותית לפני שנתחיל לייצא לאירופה, ושאלתי את עצמי אם יש מספיק מוצרים לחנות קונספט ייחודית, בשלב הזה צירפתי את ז'וליאן אטייה, שף, עולה חדש מצרפת, שבבעלותו מסעדה בפאריס וביחד התחלנו לחשוב על מוצרים"

טפנד לכל זית

החנות מציעה חמישה זני זיתים, שמתוכם צמח קו המוצרים, בינהם: הפרנטויו – זן איטלקי שגדל בארץ, את הברנע – זן מעט חריף, את המנזלינו ואת הפיקואל המתקתקים ואת הזית הסורי. לכל זן יש את בקבוקי שמן הזית שלו וקו מוצרים שיחודי רק לו, לפרנטוי למשל יש ממרח טפנד עם שומשום ופטרוזיליה ולזית הסורי יש טפנד זיתים שחורים עם לימון וצ'ילי, יש גם אנטיפסטי של עגבניות ותחתיות ארטישוק וברדה ממליץ: "הכי טוב לאחר שגומרים את האנטיפסטי, נשאר שמן זית כתית מעולה, עם מגוון של תבלינים וטעמים שהוא ספג מהירקות, אפשר להשתמש בשמן הזה בתור שמן לתיבול סלט או לפסטה, ולשדרג כל מאכל "ב-live o מציעים גם פרשנות למגוון של חומצים עשויים מפירות כמו פטל ואפרסק, ותערובות של מלחים שונים בטעמי זיתים ועוד, וגם קו מוצרי קוסמטיקה וספא מבוסס כמובן על שמן זית.

שמן זית כתית מעולה יעלה 59 שקל ל-700 מ"ל ו-49 שקל ל-500 מ"ל ,ממרחים שונים יעלו 35 שקל ויש גם כלי קרמיקה בעיצוב יחודי למקום ועזרים שונים לשמן זית. בקרוב צפויה להיפתח חנות נוספת גם במרכז שוסטר ברמת אביב.

live o רוטשילד 21 פינת נחלת בנימין תל אביב
שעות פתיחה: א'-ג' 9:30-19:30 ד'-ה' עד 22:30 ו' עד 15:30. טלפון 03/5609999

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully