וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שאוכל לבד: ברוסקטה

צבי טריגר

29.7.2008 / 0:58

לא חייבים לקלות לחם על גחלים כדי להגיע לברוסקטה מושלמת. צבי טריגר חוזר לבית אמא

ברוסקטה, הטוסט האיטלקי שעשוי מלחם קלוי בגריל, משופשף בשן שום ומוברש בשמן זית היא חטיף קליל ומושלם לארוחת ערב קייצית ולא מחייבת, לצד כוס יין מבעבע. משמעות המילה "bruscare" באיטלקית היא לקלות על גחלים, והגירסאות השונות לברוסקטה הן אינסופיות: החל בשמן שום וזית בלבד, דרך עגבניות טריות קצוצות, שמן זית, שום ובזיליקום, בשרים קרים, גבינות, וכלה בתבשילים של ממש.

הברוסקטה של היום מעט יותר מורכבת מרוב המתכונים, והמקור שלה הוא תבשיל קישואים שאמי נוהגת להכין, עם כמה שינויים ותוספות שהוספתי במשך השנים, כמו הפטריות וקליפת הלימון המגוררת. התבשיל הזה יכול לתפקד גם כתוספת חמה, אבל לדעתי הוא הכי טעים קר, על פרוסת לחם עבה, קלויה, ששפשפו אותה קודם בשן שום חתוכה. אם אתם מתעצלים לקלות את הלחם ורוצים לנסות אותו על לחם לא קלוי, אין תחליף במקרה הזה ללחם אחיד טרי מאוד.

ברוסקטה קישואים ופטריות

המצרכים (ל-8 ברוסקטות, או 4 מנות כתוספת למנה עיקרית):

2 כפות שמן זית
4 קישואים (רצוי מזן זוקיני)
סלסילת פטריות שמפיניון
בצל בינוני
3 שיני שום
½ כפית קליפת לימון מגוררת דק מאוד
מלח
פלפל
חופן שמיר טרי, קצוץ גס

ההכנה:
1. מחממים את השמן בסיר גדול ורחב. מקלפים וקוצצים את הבצל, ומוסיפים לשמן. מטגנים על להבה בינונית-נמוכה עד שהבצל שקוף (לא לתת לו להשחים). מקלפים וקוצצים את שיני השום, ומוסיפים לסיר. מערבבים ומממשיכים לטגן. אם השום והבצל מראים סימנים ראשונים של השחמה, מנמיכים את הלהבה.

2. מנקים את הפטריות ופורסים. מוסיפים לסיר עם הבצל והשום, מערבבים, ומטגנים עד שהפטריות מפרישות נוזלים, מצטמקות ונעשות כהות, כ-8-10 דקות.

3. בינתיים, שוטפים את הזוקיני (לא מקלפים), חוצים לאורך, וכל חצי חוצים שוב לאורך. פורסים לפרוסות בינוניות בעוביין. מוסיפים לסיר, מתבלים במלח ובפלפל, מערבבים, מכסים ומבשלים על להבה בינונית כ-10 דקות, עד שהקישואים מבושלים, אבל עדיין שומרים על פריכות.

4. מכבים את האש, מוסיפים את השמיר הקצוץ ואת קליפת הלימון המגוררת, מערבבים, מכסים, ונותנים לתבשיל להתקרר ולהגיע לטמפרטורת החדר בסיר מכוסה.

5. מגישים על לחם קלוי. לאחר הקלייה (בגריל או בטוסטר), משפשפים את פני הלחם בשן שום חתוכה. אפשר גם לטפטף מלמעלה כמה טיפות של שמן זית. התבשיל טעים מאוד בטמפרטורת החדר, אבל גם קר מאוד, ישר מהמקרר, וטעמו אפילו משתבח כעבור יום-יומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully