וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטה, פיצה, ירושלים

רותם דרוב

11.8.2008 / 0:02

המבקרים בפסטיבל פסטה ואומנות יכירו את רזי המטבח של ארץ המגף

פסטיבל פסטה ואמנות יפתח השבוע בירושלים זאת בפעם השביעית. את הפסטיבל יזם מוזיאון יהדות איטליה, והוא יתרחש בפיאצה העתיקה שבמתחם המוזיאון. שפע של דוכנים ומסעדות יציעו לקהל מגוון רחב של פסטות ומאכלים איטלקיים המאפיינים את התרבות האיטלקית, וחוץ משלל מאכלים, המוזיאון מזמין את קהל המבקרים לחוויה תרבותית של הופעות מוסיקה, אופרה ומחול.

בין המסעדות שמשתתפות בפסטיבל אפשר יהיה למצוא את מסעדת "אנג'לו" של השף אנג'לו דיסני, את "לואיג'י" של ערן לוי, ואת "אגס ותפוח" הותיקה של השף יונתן אוטולנגי, שנולד במילאנו ונמצא בארץ משנת 1976: "אני הולך להכין לקהל המבקרים מגוון של פסטות תוצרת בית", אומר אוטולנגי שגם מגלה את המתכון לבצק: "עשר ביצים על כל קילו פסטה, אם מישהו במקרה רוצה להכין בבית, חוץ מזה אכין גם פסטות בצבעי ירוק, אדום ולבן שייצגו את צבעי הדגל האיטלקי" הירוק והאדום למי שמפחד מצבעי מאכל, יגיעו מתרד וסלק, אטולנגי הוא גם זמר אופרה חובב שמבטיח לשיר לאורחים: "אין מצב שאני לא שר, אני תמיד שר במטבח, והעובדה שהפעם זה יהיה דוכן פתוח לקהל, לא תמנע ממני לשיר" הוא מבטיח, מלבד הפסטות הוא יכין גם מרק מינסטרונה כהלכתו וקרספלה, אחיו האיטלקי של הקרפ הצרפתי שממולא בגבינות ושאר דברים טובים.

"מטרת הפסטיבל היא לחשוף את הציבור לערכים התרבותיים של יהדות איטליה, היהודים באיטליה היו מושפעים מהסביבה המקומית, יותר אולי משלל הקהילות באירופה שהיו מסוגרות יותר" אומרת נאווה קסלר מנהלת המוזיאון ואחראית הפסטיבל, "במלחמת העולם השניה הם נרדפו, אבל חוץ מאותה תקופה, היהודים חיו בשלום עם העם האיטלקי במשך מאות שנים והושפעו רבות מהאוכל המקומי, בזמן הפסטיבל חבורה של שפים ממוצא איטלקי יכינו מנות של אוכל מול עיני המבקרים הרעבים" היא אומרת.

הפסטיבל האיטלקי "אמנות ופסטה" יתקיים במשך שלושה ימים, בימים שלישי עד חמישי החל ב-12.8 בין השעות 18:00 ל-23:00, בפיא?צה העתיקה של מוזיאון יהדות איטליה, רח' הלל 27 ירושלים. הכניסה לפסטיבל, למופעים ולסדנאות חופשית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully