וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזרא בן ההרים

לרה רוטר

8.9.2008 / 15:43

בלי מצלמות מסביב , עם כמה חברים ובאווירה נינוחה הרבה יותר, הסיורים הקולינראריים של שף עזרא קדם חוזרים להרי יהודה. בסוף הוא גם יבשל

עזרא קדם קיים במשך שש שנים מסורת של סיורים קולינאריים ברחבי איזור הרי יהודה. החודש, הוא מחייה את המסורת לאור ההתעניינות והביקוש הגובר מהקהל. מתון בהרבה מימי כהונתו כשף הרודן בתכנית הראליטי "המטבח", מציע עכשיו השף קדם להתלוות אליו לסיור מלא בטעמים וריחות אצל חברים מהסביבה ולהכיר גם צדדים נעימים יותר באישיותו.

חבר אחד, היינן והקולנוען זאב דוניה, יכבד את הבאים בכוס שמפניה, לחמים ביתיים ושמן זית כתית לריפוד הבטן לקראת הבאות. דוניה גם יערוך הרצאה על היינות המקומיים הייחודיים לאזור הרי יהודה ויקרין סרט קצר שעשה על תעשיית היין הישראלית. חבר נוסף, הגבן שי זלצר, יפגוש את המסיירים בחוות העיזים שהקים בסטף. שם גם תיערך טעימת גבינות מיוחדת שבמהלכה יינתן הסבר על הגבינות המיוצרות באזור. אחר כך, בשורה אחרי השף, אולי אפילו חמושים בכובעי טמבל והרבה מצב רוח טוב, ייצאו אנשי הקבוצה המסיירת אל ההרים הפתוחים ובעזרתו של השף יחפשו עשבי תיבול ייחודים לאיזור כמו קורנית, זעתר ומרווה.

קדם יעביר סדנה בשטח כיצד ניתן למצוא אותם ולהשתמש בהם באופנים שונים במטבח המקומי. “באחד הסיורים הקודמים קרה לי משהו שלא אשכח לעולם", הוא מספר, "אחת המשתתפות הלכה לאיבוד בסטף .היא לקחה יותר מידי ברצינות את ההסברים שלי על הזעתר ועל איך שהוא אוהב להתחבא בין הסלעים ופשוט שכחה את עצמה. אבל זה נגמר בסדר. מצאתי אותה אחרי שעה של חיפושים".

אל דאגה, לא מדובר כאן בטרק בהרים. ההליכה ברגל מסתכמת בתכל'ס בכמה עשרות מטרים בלבד. ממקום למקום מגיעים עם הרכבים הפרטיים ובסיום, מצפה לכל המשתתפים ארוחת צהריים בניצוחו של השף שתורכב מכל חומרי הגלם שהכירו במהלך הסיור. "זה יום מאד נחמד" אומר קדם שמתגורר בעין כרם, קרוב מאוד לאיזור הרי יהודה "כולו מלווה בהסברים, סיפורים וקירבה לאנשים. זה יום של פאוזה מהחיים היומיומים, מהשיגרה. הרעיון בעצם נולד מסיורים דומים שאני הייתי עושה בגפי כבר לפני שנים כדי לנוח קצת. הייתי לוקח ימי שקט והולך לבקר חברים, לשוטט ולחפש עשבים. אחר כך החלטתי לאפשר את זה גם לאנשים אחרים שלא מכירים את האיזור ונפלאותיו".

הסיור הבא שיקיים השף קדם ייערך בתאריך ה-19 לספטמבר. ניתן להזמין גם סיורים פרטיים לקבוצות של עד 18 איש. לפרטים והרשמה: מיכל 054-2020332 עלות הסיור: 800 ש"ח לאדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully