וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעשות או לקנות: גרנולה

צבי טריגר

11.9.2008 / 0:01

המדור מארח היום את צבי טריגר שמציע קליית גרגרים במתכון לגרנולה, על פני קנייה של תערובת מוכנה

בתור מי שמאוד אוהב יוגורט וגרנולה, נהגתי להעביר את ימיי בחיפוש אחר הגרנולה המושלמת. בכל פעם החלפתי יצרן, אבל יותר מדי פעמים חיכתה לי אכזבה בתוך האריזה: זרעים וגרעינים קצת רכים מדי, לא טריים, ובדרך-כלל גם מתוקים יותר מדי. עד שלפני קצת יותר משנתיים הכול השתנה, עם הופעת הספר "אורנה ואלה: ספר המתכונים" (הוצאת אחוזת בית, 2006), שבו נחשף, בין היתר גם סוד הגרנולה המעולה של בית הקפה האהוב עליי בתל אביב.

בפעם הראשונה שהכנתי את המתכון, הכנתי אותו בדיוק לפי ההוראות, כלומר השתמשתי בכמות ענקית של חמאה. אחר-כך קיבלתי אומץ, והתחלתי לשחק עם כמויות השומן ועם סוגיו. בסופו של דבר היום אני מכין את הגרנולה המעולה הזו עם שמן קנולה בלבד, והטעם, כך יעידו כל ה"מנויים" הקבועים והמזדמנים על גרנולה תוצרתי, הוא נפלא.

כמות הגרנולה שבמתכון תספיק לאדם אחד לשבועיים-שלושה (תלוי כמה צנצנות גרנולה הוא יעניק במתנה לאורחים נלהבים), וגם אחרי שלושה שבועות היא עדיין תהיה טרייה וטעימה יותר מכל גרנולה תעשייתית קנוייה, כל זאת בתנאי שתאחסנו אותה בצנצנת זכוכית סגורה היטב.

לעשות:

המחירים הם של סופרמרקט במרכז תל אביב. אפשר להוזיל אותם באופן משמעותי אם קונים בסופרמרקט גדול מחוץ לעיר, ולייקר אותם באופן משמעותי לא פחות, אם קונים מרכיבים אורגניים בחנות טבע.

שקלים: שמן קנולה 2 ש', דבש 10-20 ש' (תלוי באיכות), תמצית וניל 1 ש', שיבולת שועל 9.50 ש' ל-½ ק"ג, גרעיני חמניות 12.99 ש' לחבילה של 300 גרם, גרעיני דלעת 13.99 ש' לחבילה של 300 גרם, שבבי קוקוס 3.99 ש' ל-100 גרם, שקדים פרוסים 10 ש', 100 גרם פרג לא טחון 6.99 ש'. סה"כ: 70.5-80.5 ש'.

זיעה: 10 דקות סיבוב בסופר; 10 דקות פתיחת אריזות, מדידה, בישול וערבוב; 20-25 דקות אפייה.

תוצאה: כ-½1 ק"ג גרנולה ביתית נפלאה וממכרת.

לקנות:

שקלים: יש גרנולות זולות יחסית, ואורגניות, יקרות מהן. יש גרנולות של יצרנים גדולים שנמכרות בכ-12 ש' לאריזות של 400 גרם, וגרנולות ביתיות, חלקן אורגניות, שנמכרות בבתי קפה, בחנויות טבע ובמעדניות. שם טווח המחירים גדול מאוד, והוא נע בדרך כלל בין 20 ש' ל-40 ש' ל-200 גרם גרנולה מוכנה.

זיעה: הליכה לסופר ופתיחת האריזה.

תוצאה: גרנולה משקית, שלא תמיד יודעים עד כמה היא טריה או אורגנית וטבעית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

פסק דין

אין כמו גרנולה ביתית. אם אתם אוהבי גרנולה, ההשקעה בזמן ובכסף הכרוכה בהכנת גרנולה ביתית בהחלט משתלמת.

פסק דין: אני לא קניתי גרנולה כבר שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully