וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו מושחת לשבת: כיסונים גם למי שמפחד מבצקים

דנה מלמד

17.10.2008 / 1:15

פעם דנה פחדה מבצק, היום כבר לא ואת זה אפשר לראות לפי הכיסונים המעולים שיצאו לה. פחד ממצלמות הוא כבר עניין מסובך הרבה יותר

בשבת האחרונה התמודדתי עם אחד מהפחדים הגדולים שלי – הפחד ממצלמה. אני מאד אוהבת להיות מאחוריה אבל קשה לי מאד לעמוד מולה בטבעיות. איכשהו יוצא מבלי להתכוון שאני תמיד עושה פוזה למצלמה, מה שנראה מאד לא טבעי ואפילו מגוחך ומביך (בעיני).

כשהגיע מצב שנתבקשתי להעביר תמונה למערכת עבור הטור, עשיתי מזה עניין גדול. מה זה גדול? עניין ענק. העסק לגמרי יצא מפרופורציות. זה התחיל מצלם מקצועי שבא לצלם אותי במטבח ולא הייתי מרוצה מהתוצאות. אח"כ היה דיבור עם עוד צלם, רציני ביותר, וזה לא יצא לפועל, די בגללי.

לפני שבוע בערך, התקשר אלי הצלם השלישי, שהיה מאד חביב והבטיח שיהיה בסדר. ניסה לתאם מועד לצילומים ואני הפרימדונה, הקשתי עליו ודחיתי אותו שוב ושוב עם כל מיני סוגים של תירוצים כאלה ואחרים. גם הוא התייאש ממני (ודי בצדק) ונמסר לי שצלם אחר יצור איתי קשר בימים הקרובים.

בשבת, כשהכל סביב היה שקט ושליו, הגיע הזמן לצלול למחשבות. הרגשתי שעניין הצילום רובץ עלי ומעיק. הבנתי שהדרך היחידה להתמודד עם הפחד הזה ממצלמה, היא פשוט להצטלם. לגמור עם זה.

לצורך העניין התגייס חבר יקר, עם מצלמה ורעיון גאוני. "את פשוט תעבדי במטבח, תעשי משהו שאת אוהבת, והמצלמה תצלם על אוטומט. מאות תמונות. משהו חייב לצאת מזה".

על השולחן נערמה דקורציה מאולתרת של ירקות והמצלמה החלה לירות צרורות של צילומים בעודי קוצצת ירקות. עדיין חשתי אי נוחות. משהו מאד לא טבעי. "אני בכלל שונאת לקצוץ ירקות, בגלל זה אני לא נהנית", הרהרתי. ואז עברתי לבצק, אהבתי הגדולה. שם הכל התחיל לזרום ומשהו השתחרר אצלי.
האמת היא, שגם עם בצק עברתי דרך ארוכה עד שהגעתי להיות "אשת בצקים". גם מבצק היה לי פעם פחד גדול ורק תוך כדי התנסויות רבות עם מגוון סוגים של בצקים, הצלחתי להתאהב בכל הדבר הזה.

אז הנה התוצאות – סוף סוף, תמונה שלי ומתכון לכיסונים חביבים מבצק נעים וידידותי, גם לאלה שחוששים מבצקים.

כיסונים במילוי פטריות

לבצק:
½ ק"ג קמח לבן
כפית גדושה מלח
3 ביצים
¾ - ½ כוס מים פושרים (לפי הצורך)

למילוי:
סלסלת פטריות שמפניון חתוכות
100 גר' פטריות פורצ'יני מיובשות
בצל גדול קצוץ
2 כפות שמן זית
כף חמאה
מלח
פלפל שחור גרוס
כף עלי טימין טרי
200 גר' גבינת עיזים (סנט מור, פרומעז או גדעז)

ביצה טרופה
סיר עם מים רותחים ומלח

הכנה:
1. מערבבים את המלח והקמח. יוצרים גומה במרכז ומוסיפים אליה את הביצים. מתחילים לעבד את הבצק לתערובת פירורית ומוסיפים מים בהדרגה, עד שנוצר בצק חלק ונעים. אם הוא דביק מידי, מוסיפים קמח. אם הוא יבש ולא מתגבש לגוש אחד רך ונעים, מוסיפים עוד מים. סבלנות, בסוף נהיה בצק. (מבטיחה!)
עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר למנוחה של חצי שעה.

2. להכנת הרוטב: משרים את הפורצ'יני המיובשות במים רותחים למשך 10 דקות. בינתיים, מטגנים את הבצל בשמן והחמאה.

3. מוסיפים לבצל את השמפניון וממשיכים לטגן.

4. מסננים את הפורצ'יני ומוסיפים למחבת. (שומרים את מי ההשריה, למקרה שנרצה להכין רוטב).

5. מתבלים במלח, פלפל וטימין, מערבבים ומטגנים עוד דקותיים ומכבים את האש.

6. מוסיפים לכל התערובת את גבינת העיזים, מועכים אותה בעזרת מזלג ובוחשים היטב. אם יש מעבד מזון, מומלץ לטחון את הכל במעבד. המילוי מוכן.

7. מחלקים את הבצק לשלושה חלקים, ועובדים עם חלק אחד בכל פעם. (אפשר גם להקפיא חלק). מרדדים את הבצק לעלה דקיק (אפשר במכונת פסטה ואפשר בהחלט בעזרת מערוך).

8. מברישים מחצית משטח הבצק בביצה טרופה ומניחים כפית מהתערובת עבור כל כיסון. מכסים במחצית הלא מרוחה של הבצק ומהדקים בעזרת האצבעות, מסביב ל"גבעות" המילוי.

9. בעזרת כוס (או פורמה) קורצים עיגולים (או כל צורה אחרת).

10. מעבירים לסיר עם מים רותחים לבישול של 5-7 דקות. מסננים.

שתי אפשרויות:

אפשרות א' – טיגון קצר בחמאה:
מחממים כף חמאה עם מעט שמן זית. מטגנים את הכיסונים כדקה מכל צד.
מגישים עם חופן פטריות מטוגנות ועלים ירוקים.

אפשרות ב' – רוטב פטריות –
מרתיחים במחבת 150 מ"ל שמנת מתוקה, מוסיפים 2 כפות מהמילוי, מלח ופלפל שחור גרוס. אפשר להוסיף 2 כפות יין לבן יבש. מבשלים מספר דקות עד שהרוטב מסמיך.
מגישים עם פרמז'ן מגוררת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully