וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים עם ביצים

ניר פלר

27.10.2008 / 7:00

אם הייתם חברים של ניר פלר, גם אתם הייתם מקבלים בישולים סביב מדורה ליד נחל בצפון. סיכום מסיבת רווקים טעימה בטבע, עם מתכונים

חמישה חברים בשתי מכוניות יצאו בצהריים מתל אביב לצפון. מסיבת הרווקים של גיל יצאה לדרך. התחזיות לגשם בצפון הארץ לא עצרו אותנו. אני כמובן הייתי אחראי לאוכל ולכן סטינו מהכביש המהיר לחיפה ועצרנו לקניות בפרדיס. יצאנו משם עם ירקות ופירות, חלווה בבלוק של קילו, פריקי (חיטת חורף מעושנת), ביצים וצלחות חד פעמיות. כששאלתי איפה לקנות פיתות ביקשה ממני בעלת החנות להמתין 10 דקות וכששבה הביאה עמה 20 פיתות טריות וריחניות. כשסיימתי את הקניות כבר הייתי רעב (כולם כבר אכלו בזמן שקניתי) ולקחתי איתי לדרך חומוס מעולה עם חריף ירוק נפלא במיוחד. ככל שהתקדמנו צפונה גוש עננים סמיך ואפור היה תלוי בשמיים. חשבתי על הרגע שבו אני מצית את אש המדורה ומלמעלה בתגובה מתחיל לרדת גשם. אני טענתי שירד גשם זלעפות ואיל אמר שלא ירד. המפסיד נידון להציג את עצמו בחתונה כאידיוט, ליצן שלא מבין מהחיים שלו.
אחרי שיטוטים באיזור הישוב שאר ישוב מצאנו את הנקודה. ממזרח שדה חרוש נירים חומים טריים שמחכה לזריעה, באופק רמת הגולן, צחיחה ושוממת. העמסנו את הציוד וירדנו לחצבני. השמש כבר נעלמה ורוח קרירה נשבה בין ערבי הנחל.

בלי חשפניות. בצפון

פרקתי את הירקות והפירות והדלקתי את המדורה בזמן שהאחרים הקימו את האוהלים וניפחו את מזרוני האוויר. ואז התחיל טפטוף נעים וריחני שהפך במהירות ליורה. למרבה המזל האש במדורה לא כבתה ובזמן שקצצתי לאורה גזרים ובצל חצילים שלמים. מתחת לעצי התות, מסתתרים מהטיפות, ישבו כולם וחיכו לאוכל.

הגשם נחלש ולרגעים אפילו פסק לגמרי ואנחנו ישבנו מסביב למדורה ואכלנו מג'דרה של פריקי, סלט ירקות וסלט חצילים וטחינה. שלווה ירדה על המחנה הרטוב, הגיע הזמן לתה של שומר בר שקטפתי בדרך ולחלווה באריזת מטאלית כסופה אדומה במשקל קילו. לא הייתה זו מסיבת רווקים במובן המסורתי שכן לא היו חשפניות , רקדניות או מסז' קבוצתי בספא יוקרתי, רק יאני ראקי (הערק של הטורקים שאיל הביא מנסיעת העסקים האחרונה שלו) פכפוך מי הנחל ושיחות ארוכות של חמישה חברים בני שלושים פלוס.
בשתיים בבוקר הגיעו שני שוטרים משועממים לחפש סמים וחשדו מאד בקופסאת מלח הים האטלנטי. בבוקר כבר היה כבר היה יותר מסעיר והכנתי בראנץ' עם סלט החצילים והטחינה (שוב) והוספתי לתפריט ה"בראנץ" שקשוקה מעגבניות תמר שרופות בגחלים.

בלי חופה. בחוף הים

החתונה נערכה שבוע אחר כך בצהריים על חוף הים תחת שמים כחולים, אין ענן. ביד אחת החזקתי מוט חופה ובשנייה את ההינומה של מרינה היפה בכלות, שאיימה לכסות את פניה בשל רוח קרבית מן הים. ואז השתחררה לולאת החופה מן העמוד שלו והתעופפה ברוח, ניסיונותיהם הנואשים של איל החתן ושניים מן האורחים, לתפוס אותה עלו בתוהו עד שמרינה קדימה, קפצה למעלה, תפסה את הלולאה וקשרה אותה בחזרה לעמוד. לא הייתי צריך להזכיר לאיל את מחיר ההתערבות שלנו, הוא כבר שילם את חובו. את השאר אני זוכר מבעד לעננת קמפרי תפוזים. מזל טוב.

סלט חצילים וטחינה

הסלט הזה ייצא הכי טוב אם משתמשים באש מדורה או מנגל. אם אין אז על הגז.

הכינו מראש: 3 חצילים בלאדי, 3/4 כוס טחינה גולמית, מים מינרלים, מלח, לימון.

דרכי פעולה:
1. את החצילים יש לשרוף על להבה עד שהם משחירים ומתפחמים לגמרי מבחוץ. החציל מוכן כשהוא מפוחם ושוקל כחצי ממשקלו המקורי. כשהחצילים התקררו מעט יש לקלף בזהירות את קליפת הפחם ולרוקן את בשר החציל לקערה.

2. להוסיף את הטחינה וחצי כוס מים ולערבב. להוסיף מיץ לימון ומלח לפי הטעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שקשוקת שטח טעימה

הכינ מראש: עגבניות, 4 שיני שום, 1/2 פלפל ירוק חריף, שמן זית
זוטא לבנה, 8 ביצים.

דרכי פעולה:
1. אם אין מדורה, מניחים עגבניות חצויות בתבנית ומכניסים לתנור שחומם ל-220 מעלות למשך שבע דקות בערך.

2. יוצקים למחבת ברזל כבדה חמש כפות שמן זית ומטגנים על אש גבוהה שום ופלפל חריף שנפרסו לפרוסות עבות. כשמתחילה הזהבה יש למעוך את העגבניות אחת אחת ולהוסיף למחבת. להוסיף מעט זוטא לבנה. כשנוצר רוטב כעבור כשבע דקות יש ליצור שקעים, להוסיף את הביצים ולבשל עד לדרגת העשייה המתאימה לכם.

  • עוד באותו נושא:
  • שקשוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully