וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעשות או לקנות: לימונצ'לו

רותם דרוב

30.10.2008 / 7:41

לקלף לימונים, להשרות 5 ימים בכוהל ולסנן דרך חיתול או פשוט לקנות לימונצ'לו מוכן? עבודת בית מול אינסטנט. הדילמה הקבועה

הלימונצ'לו שמקורו מאיטליה הוא אולי האלכוהול שנותן את התמורה המלאה ביותר לעבודה שמשקיעים בו. עקרונית כל מה שתשימו בתוך צנצנת עם כהל לשתיה 95% אלכוהול ייתן את הטעם ואת הצבע לנוזל, כולל דובונים מגומי שיתנו לכם משקאות בשלל צבעים זרחניים, אבל אף אחד מהם לא יהיה מרווה, מרענן וקיצי כמו הלימונצ'לו. נכון למרות שהחורף כבר פה והלימונצ'לו הוא משקה של קיץ, הלימון מבשיל עוד מעט ויש פה הזדמנות לרקוח אותו ולשמור בקבוק או שניים במזווה ולהיזכר בו כשהזיעה תתחיל להצטבר שוב. כמובן שאפשר גם פשוט ללכת לחנות ולקנות.

לעשות

כל מה שצריכים לצורך הכנת לימונצ'לו הם חמישה לימונים גדולים, שתי כוסות סוכר, בקבוק של כהל לשתיה % 95 (אותו אפשר להשיג בכל חנות משקאות וסופרמרקט) וצנצנת.

את הלימונים קולפים בעזרת קולפן תפו"א, לאחר שקירצפנו אותם תחת מים להוריד שאריות דונג אשר מצפה את פירות ההדר ובא לתת להם מראה רענן, יש לשים לב שמקלפים רק את החלק הצהוב בקליפה ולא מורידים גם את עומק הקליפה עם החלק הלבן והמריר. לאחר שקילפנו את הלימונים, נשרה את הקליפות בתוך צנצנת ביחד עם הכהל לשתיה למשך ארבעה חמישה ימים.

לאחר מכן נוציא את הקליפות ונזרוק אותן, בסיר נערבב את הסוכר ביחד עם 750 מיליליטר של מים, עד להמסה מלאה של הסוכר. למי שיש סבלנות אפשר לתת לסירופ אשר התקבל להתקרר, אבל חסרי סבלנות כמוני יחכו דקה או שתיים ונערבב בסיר את הסירופ ביחד עם הכהל שכעת כבר יש לו צבע צהוב/שקוף.

התוצאה שתתקבל עכשיו היא שהנוזל אשר התערבב יהפך במהרה לצבע צהוב אטום מעט זרחני, אבל אנחנו הרי יודעים שהצבע בא מהטבע ולא מצבעי מאכל, ככה שהשמחה רבה יותר. את כל המשקה יש להעביר דרך מגבת או בד חיתול כדי לסנן אותו מפירורי קליפה אשר נותרו בו.

באם ערבבנו את הכהל עם 750 מיליליטר של מים בעצם חתכנו את אחוז האלכוהול בחצי ונקבל משקה בעל 37-40 אחוזי אלכוהול, בדיוק כמו וודקה, ולמי שזה קצת קשה וחזק לו, יכול להוסיף עוד מים וסוכר וכך לקבל ליקר חלש יותר.

שקלים - חמישה לימונים בערך 13 ש', סוכר – חצי קילו בערך 2 ש', כהל לשתיה 95%, 25 ש'. סך הכל – 40 ש'.

זיעה - שלושת רבעי שעה לא כולל זמן השריה.

תוצאה - שני בקבוקים של לימונצ'לו ביתי ומשכר.

לקנות

שקלים - המחיר בין המותגים השונים משתנה ונע בין 70 שקל ל-120 שקל.

זיעה - ללכת לחנות משקאות ולרכוש.

תוצאה - המותגים בארץ הם די בינוניים. ועד איטליה הדרך ארוכה.

פסק דין

תמיד יותר קל לקנות, אבל כשמכינים לבד הבקבוק עולה לנו בערך 20 שקל, והחיסכון הוא עצום. בנוסף, הטעם קרוב מאוד למקור ולפעמים אפילו עולה על הטעם של הבקבוק הקנוי.

פסק דין- להכין לבד זה זול יותר, פשוט יותר, ושום דבר לא משתווה למשפט "רוצים לטעום לימונצ'לו שאני הכנתי?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully