וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל שחיתות

רוני מולה

21.12.2008 / 18:09

הימים האחרונים שלכם בעולם הזה. עד אתמול עוד אכלתם חסה וניסיתם לשמור על הבריאות, ספרתם קלוריות ונמנעתם ממאכלים עתירי כולסטרול. לא עוד! סוף העולם קרב וארוחות השחיתות הן הדבר האחרון שנותר לכם על פני האדמה. לא תתפנקו?

ענת יהלום, תזונאית- מתמחה בתזונה לכל המשפחה ולספורטאים מסבירה ממה כדאי לכם להימנע כל החיים, לאילו שילובים אסור להתקרב, או יותר נכון- מהו התמהיל המנצח להרס הגוף עד לקץ הקיצים:
"הרס הגוף הוא נושא מאוד אישי: לחלק מאיתנו יש משהו שנקרא 'קיבת ברזל', ולכן, לא משנה מה תנסו להכניס אליה, היא תספוג הכל, ולחילופין כאלה שרגישים על כל דבר.
המזונות שגורמים הכי הרבה נזק לגוף הם מזונות שפג תוקפם כמו בשר רקוב או דג שבושל, הוקפא, הופשר או עוד יותר נורא מזה, הוקפא עוד פעם והופשר. בנוסף, גם מזון שאוכסן בצורה בלתי ראויה והתפתחה בתוכו רימה, תולעים או בקטריות, הגוף לא יכול להתמודד איתם.

הנורא מכל הוא אכילה סמוכה לשינה של מזון הדורש עיכול כמו בשר או מזון מטוגן ושמן. מערכת העיכול צריכה המון דם כדי לעכל משהו כמו בשר אדום ואם הולכים לישון לאחר אכילת בשר אדום, עלולים להתרחש אירועים מסוכנים ללב או למוח כגון דום נשימה או הפסקת חיים. כדי להרוס את הכליות צריך לצרוך מזונות עם מליחות גבוהה בכמות אינטנסיבית. גם אלכוהול 70% יכול להוות נזק רציני, כי אחוזי האלכוהול גורמים לתסיסה בתוך כלי הדם וזה מכביד על מערכת כלי הדם ומערכת העיכול. אבל בואו נהיה חיוביים- החוכמה היא לצרוך בכמות קטנה מכל דבר. גם אם אוכלים משהו משמין , אז צריך לאכול מעט." אבל לזה היינו מתייחסים אם לא היה מגיע סוף העולם.

שני שפים מלאי תאווה - מהי ארוחת השחיתות לדעתכם?

שאול אברון- שף ובעלים של מסעדת 'יועזר בר- יין'
"לקראת סעודת השחיתות האחרונה הייתי הולך על נתחים גדולים: חזיר קטן שיסתובב על גריל, טלה קטן, אולי להוסיף רוסט של פרה שמנה. כשחושבים על זה, הייתי מוסיף לזה גם הרבה ביצים, בעיקר את החלמונים כך שיהיהו כמה שיותר ביצי עין. לצד זה כמובן, יינות מבורגון, כמה שיותר מיושנים. אני מאמין שזו ההכנה הטובה ביותר אחר כך, לאש הגיהנום."

רן שמואלי- שף 'קייטרינג רן שמואלי'
"נתחיל בקוקטייל של תפוחי אדמה קטנים, כאלה שרובושון מכין מהם את הפירה המדהים שלו, אופים בתנור, בוצעים לחצי, מוסיפים כף שמנת כמו פעם (שמגיעה ל-95% שומן בערך) עם הרבה קוויאר בלוגה. הרבה מאוד.

למנה ראשונה, יש מנת טורטליני אגדית שאכלתי במסעדה בצפון איטליה לפני 15 שנה. בצק הטורטליני הוא כמעט שקוף ובפנים מילוי גבינת צאן עם שמן כמהין ופרוסות טרטופו. זו היתה מנה עם טעם מדהים שמתפוצץ בפה.

אעצור למנת ביניים – לובסטר. סטפן מכין את הלובסטר עם רוטב לימון תאילנדי. אין ספק שהוא מדהים גם בגלל חצי קילו חמאה שאיתה הוא מתחיל.

המנה העיקרית תהיה צלעות איילה. אי אפשר להשיג אותן בהרבה מקומות, ואלו אינן איילות צייד. מגדלים אותן בנינוחות באוסטרליה וניו זילנד והן מנה שאפשר פשוט להתעלף ממנה. את הצלעות הייתי אוכל עם פטריות יער טריות, פורצ'יני, שנטרל ומורל.
אחרי כל זה, הקינוח כבר לא מעניין."

אלי לנדאו- אלכן, שתיין ונהנתן

האמת היא שאם אדע שאני אמות, לא אשנה כלום, בעיקר בכל מה שקשור לתענוגות החיך. אני הייתי מחפש הנאה שאני מכיר, דווקא לא הייתי הולך על עלי זהב הוא מחפש בכל ארוחה טעימה הכי הייתי נהנה מפי ים נא, אויסטרים, צדפות, מעין וריאציה על יפאני בלי כל הוואסבי. בטח בלי מתוקים. אני חושב שהשחיתות היא מה הדבר שהכי בא לך לאכול. קיפודי ים שהוא טעם טעים ומתקתק ומופלא, ולעיתים נדירות הוא מגיע לארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully